Vrijwillig werken

Inmiddels zit ik alweer een behoorlijk tijdje thuis. Helaas wil het niet lukken om werk te vinden. Erg frustrerend en vooral ook erg lastig op financieel gebied. Ik doe sinds een jaar wel een thuisstudie, wat maakt dat ik me niet geheel nutteloos voel. Toch leek het me wel fijn om daarnaast ook iets nuttigs te doen. Daarom ben ik in september begonnen met vrijwilligerswerk.

Ik werk nu een aantal uur per week in een tweedehands (kleding)winkeltje. Dit is opgezet vanuit Stichting Welzijn en draait geheel op vrijwilligers. De kleding is erg goedkoop, zodat mensen die het financieel wat minder hebben, leuke kleding kunnen kopen voor een klein bedrag. De eventuele winst die we hebben wordt in verschillende projecten in de wijk gestoken. Kortom, het is een super mooi initiatief!

Wat ik zelf ook erg leuk vind is dat er verschillende mensen werken en in de winkel komen. Wat oudere dames die tijd over hebben, mensen die niet aan het werk komen, mensen die de Nederlandse taal nog niet goed beheersen en een taalstage komen doen. Zo leer je allemaal verschillende mensen en culturen kennen.

Wanneer het weer beter wordt, willen we ook koffie en thee gaan schenken op een terrasje buiten. Zo kunnen mensen in de buurt op een leuke manier met elkaar in contact komen. Ik ben erg benieuwd hoe dat eruit zal gaan zien. Er zijn dus heel wat leuke plannen en ik heb het er ontzettend naar mijn zin.

Bron afbeelding

15 gedachtes over “Vrijwillig werken

  1. Wat leuk dat je ook vrijwilligerswerk doet! Leuk initiatief! Het lijkt me ook echt persoonlijk werk, omdat je toch verhalen te horen krijgt en toch iemand blij kan maken, ondanks dat die persoon ’t niet breed heeft. Keep up the good work!

  2. Wat vervelend dat je geen baan kunt vinden. Dat vrijwilligerswerk klinkt wel echt als een goed initiatief. Fijn dat je daar lekker aan de slag kunt en goed bezig bent voor je medemens op die manier. 🙂

  3. Succes met het vinden van een baan en goed dat je je zo voor de maatschappij inzet! 😀 Ik zet me in voor kinderrechten (ook vrijwilligerswerk) waar ik waarschijnlijk ook nog een site voor ga lanceren. Ben nu wel nog even aan het uitzoeken hoe dat praktisch te doen (ivm planning, extra vrijwilligers zoeken etc.). Een hele organisatie!

  4. Door omstandigheden
    werk ik alleen als vrijwilliger
    Blij met mijn WAJONG
    en nog meer met de dankbaarheid
    wat men ervaart op mijn werkplek…
    Revalidatie Centrum

  5. Pingback: Bijzonder vrijwilligerswerk | Zo simpel is dan geluk

  6. Pingback: Vrijwillig thee drinken | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

