Quote | Niets wordt meer zoals het was

Niets wordt meer zoals het was, wat krom is maak je nooit meer recht en wat vergeten leek komt steeds terug, hoe hard je er ook voor vecht.

Ik denk dat iedereen wel eens een moment heeft waarop hij zich kan herkennen in bovenstaande quote. Iedereen maakt wel vervelende gebeurtenissen mee, die soms weer als een klap in je gezicht terugkomen. Zelfs als je iets heb geaccepteerd, er vrede mee hebt, komt er toch altijd weer een moment dat dat vervelende gevoel je weer bekruipt.

Het gebeurt niet vaak meer, maar zelf heb ik nu ook zo’n moment. Ruim twee maanden geleden ben ik aan mijn hand geopereerd. No big deal, normaal gesproken. Helaas is het litteken gaan verkleven en is mijn hand er nu slechter aan toe dan voor de operatie. Ik krijg daarom intensieve fysiotherapie en als dat niet helpt moet ik opnieuw onder het mes. Even afwachten dus en duimen dat de fysio helpt.

Door dit alles heb ik ruim een maand niet kunnen sporten. Is dat erg? Ja. Ik moet regelmatig sporten om de chronische pijn die ik heb enigszins onder controle te houden. Het is dan zeker niet weg, maar ik weet dan wel wanneer ik veel pijn kan verwachten en wanneer de pijn redelijk draagbaar is. Ruim een maand niet sporten betekent voor mij dus een terugval. Ik ben nu weer een aantal keer naar de sportschool geweest en kan weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen.

Enerzijds is dat heel frustrerend. Anderzijds geeft het me heel erg veel motivatie om er voor te gaan. Ik moet en zal weer op mijn oude niveau terugkomen!

Bron quote: 3Js – Kom terug
Bron afbeelding

13 gedachtes over “Quote | Niets wordt meer zoals het was

  1. Zeker herkenbaar. Wat als… dat is ook iets wat ik vaak denk.. Wat als mijn leven anders was gelopen, had ik dan..? Maar ik heb geleerd dat acceptatie van wat je kunt en wie je bent zoveel licht kan geven. Dat wens ik jou ook toe! En ik wens jou ook dat je minder pijn hebt, want dat lijkt me verschrikkelijk!

  2. Zo vervelend zeg. Kan me voorstellen dat je dan denk: “Had ik het maar nooit gedaan”. Dat denk ik ook best vaak. Maar ja, helaas kan je de tijd niet terug draaien en moet je er het beste van maken. Sterkte met je hand en alles wat er bij komt kijken.

  3. Pingback: Enjoy the silence | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

