Hong the show

De show, waarin hiphop wordt gecombineerd met material arts, waarin modern en breakdance in elkaar overvloeien, waarin een verhaal wordt verteld. Het verhaal over een  Kung Fu vechter uit China, die wordt verbannen en vlucht naar New York om daar zijn geluk te beproeven.

Alweer enkele weken geleden ging ik naar het theater voor ‘Hong the show’. Ik houd van dansen en ik vind het ook mooi om anderen te zien dansen. Het eerste deel van de show speelde zich af in China. De muziek was hierop aangepast en ook de dans werd aangepast door middel van kung fu-achtige en capoeira-achtige bewegingen. Daarnaast werd er gebruik gemaakt van attributen, zoals stokken en zwaarden. Het was mooi, maar het duurde voor mijn gevoel te lang. Daarnaast werd er veel herhaald, wat het ook langdradig maakte. Het was leuk, maar ik hoopte toch dat de tweede helft wat interessanter zou worden.

En dat werd het! In het tweede deel was de jongen aangekomen in New York en probeerde hij een plekje te veroveren in een vriendengroep. Dit deel bestond voornamelijk uit hiphop, afgewisseld met breakdance en moderne dans. Daarnaast kwam er in dit deel ook heel wat humor naar voren. Het was geweldig om naar te kijken en de dansers waren ontzettend goed. Ik heb dan ook zitten genieten met een grote G.

Het is jammer dat het eerste deel wat lang duurt, maar deel twee maakt dat ruimschoots goed. Houd je van dansen en vind je het leuk om een dansvoorstelling te zien? Dan zou ik deze show zeker gaan bezoeken!

Lees meer op: www.hongtheshow.com

Bron afbeelding

7 gedachtes over “Hong the show

  1. Pingback: Alweer een jaar voorbij | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

