It’s a dream come true

Soms heb je een droom, waarvan je niet verwacht dat hij werkelijkheid zal worden. Natuurlijk heb je stille hoop, maar ergens weet je dat het er niet van gaat komen. Omdat het je financieel nu eenmaal niet meezit. Omdat het gezien je gezondheidsklachten ook niet erg makkelijk te realiseren is. Natuurlijk sta je ervoor open, maar je droom verdwijnt naar achtergrond. En dan, gaat ineens je telefoon…

‘Hallo, jij hebt gesmst voor de Disneyland Paris actie?’
‘Ja dat klopt’ zeg ik vol enthousiasme.
Vervolgens worden mij naam en woonplaats gevraagd en krijg ik te horen dat ze op dit moment nog twee andere deelnemers aan de telefoon hebben. ‘Degene die het meest enthousiast is wint, dus blijf nog even hangen’.

Niet veel later krijg ik Marjon Keller van de radiozender 100%NL aan de telefoon. Zij houdt een kort gesprek (waarin ik natuurlijk hele stomme antwoorden geef en ook nog een hele slechte vreugdekreet uit mijn mond laat komen) met me en vertelt me aan het eind daarvan dat ik heb gewonnen. Vervolgens krijg ik te horen dat ik later nog teruggebeld wordt. Ik hang op en weet nog steeds niet of ik gewonnen heb. Want zouden ze ook met de twee andere deelnemers een gesprekje opnemen en dan het leukste gesprek als winnaar kiezen? Of betekende dit dat ík gewonnen had? Ik weet het niet en wacht rustig af.

Over tien minuten moet ik weg, dus ik doe nog even snel wat mascara op. Dan hoor ik ineens mijn eigen stem op de radio. Het duurt enkele tellen voor het tot me doordringt, maar dan sta ik met mijn mascara nog in de hand in de woonkamer op en neer te springen. Ik bel snel m’n moeder en vertel haar het goede nieuws. ‘Ik heb gewonnen!’ En ik vertel haar het hele verhaal. Daarna ga ik op zoek naar de andere helft van mijn mascara, die had ik in mijn vreugde ergens neergelegd, maar waar?!

It’s a dream come true
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb  een driedaags verblijf naar Disneyland Paris gewonnen. Inclusief een zomeravond concert van Nick en Simon. Als klein meisje wilde ik altijd al naar Disneyland. Helaas, maar wel begrijpelijk, vonden mijn ouders het te duur, dus is het er nooit van gekomen. Zelf heb ik het nu financieel ook niet erg breed en is het fysiek gezien gewoon erg lastig om een pretpark te bezoeken. Een reden waarom ik liever mijn geld besteed aan een paar daagjes zon, daar heb ik meer aan.

Nu gaat het er echter toch van komen. Ik ga naar Disneyland! Het wordt de eerste keer sinds jaren dat ik weer eens naar een pretpark ga. En wat voor een pretpark! Het wordt ook de eerste keer dat ik een rolstoel zal moeten lenen, omdat ik anders, met het uur dat ik kan lopen, niet veel van het park zal kunnen zien. Best wel even spannend dus en het zal voor mij fysiek gezien een erg zwaar weekend worden. Maar ik weet zeker dat ik het weekend van mijn leven ga hebben en ik kijk er dan ook heel erg naar uit. Wat zal ik gaan genieten! En tot die tijd ga ik heel veel voorpret hebben en verdwijnt de glimlach niet meer van mijn gezicht.

Dan heb ik nog een vraag aan jullie. Hebben jullie nog tips? Wat moet ik echt gezien hebben? Waar kan ik het beste (goedkoop) gaan eten? Waar moet ik aan denken?

Bron afbeelding

40 gedachtes over “It’s a dream come true

  1. Geen tips. Het is een beetje lang geleden dat ik in Disneyland Parijs was (Yep was 2,5 dus tel uit je winst)..
    Maar HIEP HIEP HOERA! Wat heerlijk dat deze droom uit komt, inclusief Nick en Simons. Joechei, falderaldera etc etc
    Geniet van de voorpret en geniet van de dagen daar.. Het is je gegund.

  2. Het goedkoopste eet je in Disney Village bij de Mc Donalds denk ik, hahaha. 😉 Verder kan ik je als tip geven om de eerste twee dagen de attracties te doen en de laatste dag alle shows en voorstellingen. Is misschien die laatste dag veel heen en weer lopen (of rijden in je rolstoel), maar voor ons was dat wel een ideale manier. En dan heb je een wat rustigere laatste dag.

  3. Super, geniet ervan, je kan als rolstoelpatiënte begleiding krijgen, maak daar gebruik van,…en in het hotel waar je logeert kan je makkelijk een lunchpakket maken, want qua eten is het zoals verwacht pretparken voedsel,……veel plezier!!!

  4. ik heb een grote tip, geniet er volop van!
    Wij zijn er enkele jaren geleden geweest, mét overnachting. Het is voor mij voldoende, zo één keer in de 10 à 15 jaar… 😉

    Veel plezier alvast!

  5. Oh wat super zeg! Ik ben er afgelopen mei geweest. Ik ben helemaal fan van Big Tunder Mountain… Zo’n berg treintje.. geweldig ding. Ohhhh en de theekopjes. Ook zo leuk!

  6. Wauw! Wat geweldig dat je dit hebt gewonnen, ben blij voor je.
    Ik ben een paar jaar geleden in Disney geweest, toevallig ook met iemand in rolstoel. Je kan bij de uitgangen van attracties naar binnen met je rolstoel, zodat je niet door de (krappe) wachtrij hoeft te gaan.
    Heel veel plezier!

  7. Aaaaaaah, wat leuk voor je! Gefeliciteerd!!! Lekker genieten.

    Ik ben bevoorrecht, ik heb in Disney gewerkt een half jaar dus ik was er elke dag (en ik pakte ook serieus elke dag voor of na m’n werk een attractie, hahah)
    Het is trouwens een stuk minder leuk als je weet wat voor mensen er in die pakken zitten, hahah.

  8. Oh en eten in Disney Village is leuk! Of wil je naar Parijs zelf?

    In Disney Village (naast het park) is eten bij Rainforest heel erg leuk! King Ludwigs Castle heeft ook lekkere pasta. En ik zou een avond een diner show doen bij Buffalos Wild West show (echt heel leuk! Als je er toch bent, geniet er dan van!)

    Als je in een rolstoel zit mag je wel vaak via een speciale ingang en dan kan je lekker snel in de attractie…..Dat is weer een voordeeltje, maar wel spannend voor je, naar ook. Maar lekker genieten meid!

  9. Pingback: Zo simpel is dan geluk #5 | Zo simpel is dan geluk

  10. Wat geweldig!!! Het is je zo van harte gegund!
    Helaas kan ik geen tips geven. Ben er zelf ook nog nooit geweest en de tip : ga genieten, ach ……… dat ga je vast en zeker doen 🙂 Heel veel plezier alvast.

  11. Pingback: Rollende stoel | Zo simpel is dan geluk

  12. Pingback: Zo simpel is dan geluk

  13. Pingback: Alweer een jaar voorbij | Zo simpel is dan geluk

  14. Geweldig! Ik heb vorige week ook gewonnen bij 100% nl , alleen dan zonder Nick en Simon maar onze verhalen lijken sprekend op elkaar! Het gilletje (zo erg) en de mascara (alleen zat de mijne inmiddels op me neus)
    Hoe hebben ze contact met jou opgenomen, zeg maar Disney , via de telefoon of post?

  15. Pingback: Nick en Simon en tuinkabouters | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

