Genieten in het park

Laatst postte ik een stukje over leuke uitjes waar je korting op kon krijgen (bezuinigen!). Voor sommige mensen kan die korting net de doorslag zijn om dat pretpark wél te kunnen bezoeken. Voor anderen zal dit uitje alsnog boven hun budget zijn. Op het stukje kreeg ik een aantal keer de reactie dat als je echt wilt bezuinigen je beter geen geld kan uitgeven of uitjes dicht bij huis kan zoeken. Dat is natuurlijk helemaal waar. Want je hebt helemaal niet veel nodig om een fijne dag te hebben.

Benodigdheden

  • Vriendinnen
  • Een park
  • Wat te eten en drinken

Uitvoering
Enkele dagen geleden had ik een heerlijke middag met vriendinnen in het park. We hadden allemaal wat lekkers meegenomen en namen plaats op een aantal dekens. Het geheel hield het midden tussen een high tea, zonder thee, en een picknick. Het zonnetje scheen en ik genoot. Van de fijne gesprekken met mijn vriendinnen. Gesprekken over de vervelende dingen die een ieder van ons mee maakt, maar vooral ook gezellige gesprekken. Het is fijn om vriendinnen te hebben met wie je alles kunt bespreken.

Ik genoot, van mijn vriendinnen die lekker aan het frisbeeën en voetballen waren, terwijl ik ze op de gevoelige plaat vastlegde. Natuurlijk mocht een foto van ons allemaal niet ontbreken, dus vroegen we een voorbijganger of hij een foto van ons wilde maken. Dit resulteerde vervolgens in hele ‘fotoshoot’.
We rolden samen van de heuvel af, waar ik ontzettend duizelig van werd. We aten zoveel lekkere dingen dat we er misselijk van werden. We plukten bloemetjes en maakten daar een krans van voor in ons haar. We lagen heerlijk in het gras en genoten van het zonnetje.

Gewoon een middagje samen zijn en genieten. Jezelf kunnen zijn, zonder dat er over je geoordeeld wordt. Blij en vrolijk zijn en genieten van de mooie momenten en de kleine dingen. Een gevoel dat gewoonweg niet in woorden te vatten is. Zo simpel is dan geluk… 🙂

Bron afbeelding

19 gedachtes over “Genieten in het park

  1. Je hoeft inderdaad helemaal niet ver van huis te gaan om hele fijne dingen te doen. Het park is daar een ultiem voorbeeld van! Je middagje klinkt goed, alleen ehh.. waar is de foto waar jullie van de heuvel afrolden? Ik ben wel benieuwd :p

  2. Klinkt heerlijk! Zo doe ik dat hier ook vaak, even het bos in, stuk fietsen en wat speeltuinen bezoeken. Pakjes drinken en lekkers mee en er is weer een leuk goedkoop uitje ontstaan.

Geef een reactie

