Zomerongelukjes

ZandkasteelDe zomer, mijn favoriete seizoen. Hoewel ik niet heel goed tegen de warmte kan, vind ik het heerlijk. Gewoon het strand, zwembad of een meer opzoeken en het is prima uit te houden. Wat mij betreft mag het elke dag wel zomer zijn. Toch gaan zomer en ik op één of andere manier niet altijd heel erg goed samen.

Zo heb ik toen ik een jaar of zeven was mijn enkelbanden gescheurd tijdens de eerste week van de vakantie. Niet heel erg handig als je nog een hele vakantie voor je hebt. Toch heb ik er niet heel veel last van gehad. Rolstoel huren, krukken huren en gaan met die banaan. Ik heb zelfs gewoon gezwommen. Al was zwemmen dan wel een erg groot woord. Lekker naar de camping geweest, dierenparken bezocht in de rolstoel. Ja, ik heb me prima vermaakt.

Enkele jaren geleden had ik ook een geweldige actie. Ik was lekker aan het volleyballen in de zee. Opeens stootte iemand tegen mijn pink aan. Het deed meteen goed zeer, maar ik besteedde er niet veel aandacht aan. Niet veel later keek ik naar mijn pink die helemaal scheef stond. Bij mijn handdoek aangekomen stond hij echt weer recht, maar was wel helemaal dik en blauw. Waarschijnlijk is mijn pink uit de kom geschoten en daarna weer teruggeschoten, waarbij hij brak. Het was maar een kleine breuk. Ik heb er dan ook nog vier weken mee rond gelopen, voor ik foto’s ging maken. Resultaat, ik heb nog weken fysiotherapie gehad omdat ik m’n pink niet helemaal meer kon strekken. Haha.

Van de week was het ook erg warm (goh, meen je dat nou?) en zocht ik dus ook een meertje op. Een meertje waar op de grond allemaal stenen en mosselen liggen. Het ging de hele dag goed, ik had zelfs nog het hele meer over gezwommen (in m’n dromen dan hè, in het echt was het maar een klein stukje) tot ik opnieuw het water instapte en BAM! m’n teen stootte. Het deed meteen goed zeer en ik kreeg lichtelijk een deja vu naar een paar jaar geleden en een pink die ik toen brak. Thuis aangekomen was mijn teen helemaal blauw (of eigenlijk zwart) en dik. Oeps! Ik ben niet naar de huisarts geweest, ze doen er toch niks aan, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat mijn teen gebroken is. Gelukkig is het het bovenste kootje, dus is het goed uit te houden qua pijn. Zo lang ik gewoon op mijn hiel of de zijkant van mijn voet loop (het is de teen naast mijn grote teen) is het goed te doen. Dat mijn enkel, knie, bekken, rug e.d. dat niet zo leuk vinden is weer een ander verhaal.

Dus, je zit nu al dagen verdrietig thuis?

Nee, natuurlijk niet! Met een gebroken teen kan je ook lekker naar het strand hoor. Loopt ook heel erg fijn dat zand (dat doet het sowieso niet, maar nu al helemaal niet meer). Ik heb dus de afgelopen dagen gewoon heerlijk op het strand gelegen, ijsjes gehaald, zandkastelen gebouwd (met zonder schep, zoals mijn neefje zei) in de golven gesprongen (waarbij ik nog net op tijd mijn bikini kon vasthouden, ik was even vergeten dat ik hem niet helemaal vast had) kuilen gegraven en ga zo maar door. Gezellig met vrienden en familie. Van dit prachtige weer geniet ik en er is geen gebroken teen die mij tegenhoudt!

19 gedachtes over “Zomerongelukjes

  1. Aha, dus jij bent de zeldzame exotische Zomer Pechvogel. 😉

    Sterkte met je teen. Tip van Flip: Probeer zo normaal mogelijk te lopen, tape je teen eventueel vast aan zijn broertje en zusje want hoe schever je loopt des te langer het duurt.

  2. Jeetje wat een pech. En dat allemaal in de zomer! Vooral het verhaal van je pink vind ik heftig. Beterschap voor nu! Lekker in de zon zitten dan maar met een goed boek. Ook geen straf. 😉

  3. Met zwemmen heb ik ook nooit geluk. Oké, ik heb nooit iets gebroken, maar hoe vaak ik wel niet thuis ben gekomen met een dikke snee in mijn teen of een stuk vel eraf? Dat heeft me ook heel wat daagjes mank doen lopen 😛

    Maar het is goed dat je je niet laat tegenhouden! Beterschap!

Geef een reactie

