Eén maag, drie delen

Van de week was ik gezellig uit eten met… ja, met wie eigenlijk. Ik ken ze wel hoor, maar het was een klein beetje een bij elkaar geraapt zooitje. Collega’s/vriendinnen van mijn zusje, daar weer een zus van, vriendinnen van mij en m’n zusje samen. Ja, behoorlijk bij elkaar geraapt dus. Hoewel de manier waarop ik werd uitgenodigd niet zo leuk was, werd het uiteindelijk dus wel gezellig. Waarom die manier niet leuk was? Ik was eigenlijk helemaal niet uitgenodigd, maar mocht mee omdat een aantal anderen af hadden gezegd. Blijkbaar ben ik alleen dan goed genoeg. Ik heb vervolgens het onaangename gevoel wat dat gaf gewoon van me afgezet. Ik vind het veel te leuk om lekker uit eten te gaan en ik maak er zelf wel wat leuks van.

Na dat etentje was er ineens iets dat ik mij besefte. Wij mensen hebben maar één maag. Toch heb ik soms het gevoel dat ik meerdere magen heb. Ja, ik ben er van overtuigd, mijn maag bestaat uit drie delen.

Deel één is voor alle dingen die ik niet zo lekker vind. Gekookte groenten zijn bijvoorbeeld niet zo mijn ding. Hoe dat komt? Geen idee. Ik houd er gewoon niet van. Doe mij liever een lekkere salade of gebakken groenten, maar gekookt, nee. Iets anders wat ik niet zo lekker vind is tomaat. En zo kan ik nog wel een aantal dingen opnoemen, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien. Al deze dingen komen dus terecht in deel één van mijn maag. En dit deel is heel erg klein. Ik zit dan ook snel vol van al deze dingen.

Deel twee is voor alle dingen die ik wel lekker vind. Lekker stokbrood met kruidenboter vooraf. Een frisse salade. Een heerlijk stukje vis. Een lekker mals biefstukje. Wraps… Van al deze dingen, en dat zijn er behoorlijk wat, eet ik een normale hoeveelheid. Deel twee van mijn maag is dan ook een stukje groter dan deel één.

Nu hoor ik jullie denken ‘Hoe zit dan dan met het derde deel van je maag?’

Dat zal ik jullie vertellen. Deel drie is namelijk groot, heel erg groot. Waar deel één en deel twee vrij snel vol zitten, kan deel drie heel erg veel hebben. Deel drie is namelijk het deel waar de toetjes terecht komen. En die toetjes kunnen altijd! Ook als de rest van mijn maag al vol zit. Vooral van ijs krijg ik nooit genoeg, je mag me er voor wakker maken! Maar ook andere lekkere toetjes kunnen er altijd in.

Ja, het is een wonder, die maag van mij.

21 gedachtes over “Eén maag, drie delen

  1. Jij en je maag zijn een wetenschappelijk wondertje… Fijn dat je ondanks het ‘nare’ gevoel bij de uitnodiging toch een leuke en lekkere avond hebt gehad. That’s what counts.

  2. Hahaha leuk verhaal! Alleen wel jammer dat je zo’n naar gevoel had bij de uitnodiging. Het blijft vervelend als je je zo voelt. Wel goed dat je dat opzij hebt gezet en gewoon bent gegaan!

  3. Fijn dat je zo hebt genoten meid! Ik zeg ook iedere keer weer: Ik heb een aparte maag voor toetjes! En chocolade past er ook echt altijd in trouwens *bad*

  4. Erg leuk geschreven! Jammer van de manier van het uitnodigen, maar je hebt het uiteindelijk wel naar je zin gehad toch?
    Leuke blog heb je, ik ga je volgen (sowieso via Bloglovin en Twitter). 🙂 Zou ’t leuk vinden als je ook eens bij mij komt kijken 😀

Geef een reactie

