Liebster award

Alweer even geleden kreeg ik van Carrie van misssexandthecity.wordpress.com een liebster award. Ik ben er heel erg blij mee, dank je wel Carrie! Ik had het de laatste tijd echter nogal druk met studeren, ziekenhuisbezoekjes en het doen van leuke dingen en ik kreeg daarnaast een behoorlijke terugval, waardoor ik er nu pas aan toe kom om deze post te maken. Het is de bedoeling dat ik eerst 11 feiten over mezelf vertel en daarna elf vragen, die Carrie heeft bedacht, beantwoord.

11 feitjes

  1. Ik houd van dansen. Ik heb zelf getwirld (google maar), maar vind het daarnaast ook heerlijk om te dansen tijdens het uitgaan. Helaas zit twirlen er niet meer in en ook dansen tijdens het uitgaan gaat maar moeizaam. Dat vind ik stiekem wel heel erg jammer. Nu geniet ik van het kijken naar andere dansende mensen.
  2. Chocola en ik gaan heel goed samen. Dit heb ik overigens ook met ijs, gebakjes, cake, taartjes…
  3. Ik heb heel wat optredens van mijn favoriete artiesten mee mogen maken. Zoveel dat ik het aantal gewoon niet eens durf op te noemen.
  4. Ik houd van lezen. Ik heb dan ook al heel jong mezelf leren lezen. Ik was pas vier.
  5. Roze is mijn lievelingskleur. En ook paars vind ik erg mooi.
  6. Mijn kledingstijl is heel divers.
  7. Ik kijk GTST. Ik weet het, heel fout, maar ik doe het lekker toch.
  8. Ik ben heel erg goed in uitstellen.
  9. Ik woon nog bij mijn ouders thuis. Ik zou graag op mezelf willen, maar financieel is dat helaas nog niet mogelijk.
  10. Ik wilde vroeger altijd astronaut worden.
  11. Ik ben verslaafd aan thee.

11 vragen

  1. Wat vind je jouw beste eigenschap als persoon?
    Dat vind ik nog best een lastige vraag, maar ik denk dat ik dan voor behulpzaam ga. Ik vind het fijn om mensen te kunnen helpen.
  2. Wat vind je het mooiste lichaamsdeel aan jezelf?
    Nog zo’n lastige vraag. Ik ga voor m’n buik. Hoewel mijn buik nu, nadat ik twee weken niet naar de sportschool ben geweest, wel iets minder mooi is.
  3. Wat zou je graag aan jezelf veranderen?
    Veranderen niks. Wel zijn er zeker punten waarop ik mezelf kan verbeteren. Als ik overigens echt alles kan veranderen wat ik zou willen, dan zou ik graag gezond willen zijn. Ik kan prima leven met mijn chronische beperking (aandoening, ziekte, of hoe je het ook wilt noemen), maar gezond zijn zou het leven toch nog een klein stukje mooier maken.
  4. Wat zou je graag aan de wereld veranderen?
    Heel erg cliché, maar dan zou ik toch graag wereldvrede willen zien.
  5. Wat lijkt jou een droomjob?
    Ik had heel erg graag arts of verpleegkundige willen worden. Helaas heb ik deze droom niet waar kunnen maken. Nu is het mijn doel om medisch maatschappelijk werker te worden. Ik denk dat ik daar ook heel erg blij van zal worden.
  6. Hoe belangrijk is je uiterlijk voor je?
    Ik vind het belangrijk om er verzorgd uit te zien. (Hoewel ik ook gerust zonder make-up in een joggingpak naar de supermarkt ga.) Verder vind ik mijn uiterlijk niet belangrijk. Ik ben ook niet iemand die veel make-up gebruikt. Ik gebruik het vooral om er wat gezonder uit te zien. Mascara voor een open blik bijvoorbeeld.
  7. Wat is jouw favoriete feestdag en waarom?
    Ik vind Sinterklaas erg leuk. Wij vieren dat altijd met de hele familie. Ik heb neefjes en nichtjes die nog geloven, dus dat geeft altijd een gezellige en ‘spannende’ sfeer.
  8. Wat wil je in dit leven nog graag leren?
    Ik wil in ieder geval nog veel meer leren rondom mijn studie.
  9. Wat is het geheim/betekenis achter je blognaam?
    ‘Zo simpel is dan geluk’ is een zin uit een songtekst van de 3Js. Weelderig waardeloos heet het nummer. (Heel erg mooi nummer en een hele mooie tekst!) Ik heb dit als blognaam gekozen omdat ik ervaar dat je geluk ook uit kleine dingen kan halen. De simpelste dingen kunnen een lach op mijn gezicht toveren.
  10. Wat vind je het leukst aan bloggen?
    Ik vind het leuk om te schrijven. En ik merk dat ik de interactie met andere bloggers ook erg leuk vind. Dat maakt het bloggen nog een stukje leuker!
  11. Welke geur doet jou denken aan je jeugd?
    Het eerste wat me te binnen schiet is de geur van kaneel. Eén keer in het jaar heb je bij ons kermis. Ik kreeg elk jaar met kermis van mijn oma een kaneelstok. Later, toen zij te ziek was om de deur uit te kunnen, nam ik voor haar elk jaar een kaneelstok mee.

Het is nu de bedoeling dat ik elf andere bloggers nomineer. Echter weet ik inmiddels niet meer wie deze award al wel en niet hebben gehad (volgens mij heeft iedereen die ik ‘ken’ hem inmiddels al gekregen). Ik ben het overzicht een beetje kwijt. Dus nomineer ik bij deze iedereen die de tag nog niet heeft ingevuld. Ik vond de vragen van Carrie erg leuk, dus stel ik voor dat je deze vragen beantwoord. (Ja, ik maak me er een beetje te gemakkelijk van af, sorry!)

13 gedachtes over “Liebster award

  1. Tof dit te lezen, als mede-uitgenodigde door Carrie. Dat van die kaneelstok roept weer herinneringen op aan de kermis, maar ik weet dat ik dat ook snel weer beu was die smaak. Fijne blog !

  2. Leuke weetjes! Maar wat een “kaneelstok” is, of wat je daar mee bedoelt, heb ik geen idee van. uiteraard ken ik wel een echte kaneelstok, ( die je kan raspen ) om in gerechten te doen, maar ik vermoed dat je niet deze bedoelt, want ik zie je daar echt niet op zitten sabbelen!

  3. Pingback: Very Inspiring Blogger Award | Zo simpel is dan geluk

  4. Pingback: misssexandthecity

  5. Pingback: Nick en Simon en tuinkabouters | Zo simpel is dan geluk

  6. Pingback: Haartjes van de roltrap? | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

