Zo simpel is dan geluk #7

Geluk zit hem in de kleine dingen. Vandaar ook de titel van mijn blog, zo simpel is dan geluk. Het zonnetje dat schijnt, een mooi nummer op de radio… Er zijn heel wat kleine dingen waar ik van geniet. Daarom zal ik regelmatig een lijstje plaatsen met de dingen waar ik blij van word.

Ik heb het de laatste tijd nogal druk voor mijn gevoel. Ik kom aan heel veel dingen gewoon amper toe (waaronder het lezen van en vooral reageren op jullie blogs). Bezoekjes aan het ziekenhuis (sommige voor niks), studeren, vrijwilligerswerk, het slokt al mijn energie op. Gelukkig heb ik wel de tijd om te genieten van de grote en kleine dingen en daar wil ik dan ook even bij stil staan.

  • Een heerlijk weekendje weg met vriendinnen. Leuke dingen doen, relaxen, alle glijbanen in het subtropische zwembad uitproberen (oef, dat heb ik geweten ook) genieten en vooral heel veel lachen.
  • Sinterklaas vieren met familie, waaronder neefjes en nichtjes die nog geloven.
  • Een avondje uit met vrienden ter ere van mijn vriendin haar verjaardag.
  • Een collega op mijn vrijwilligerswerk die een heel bord fruit voor me klaar maakt. Zo lief.
  • Een lief vriendinnetje dat mij vergezelt tijdens een ochtendje ziekenhuis. Ik ben haar zo dankbaar.
  • Kletsen met iemand die begrijpt hoe je je voelt.
  • Koken en eten met vriendinnen.
  • Samen met m’n nichtje en (gedeeltelijk demente) opa het hele verzorgingshuis rond, op zoek naar Zwarte Piet.
  • Pepernoten, chocoladeletters en al het andere lekkers dat ik de afgelopen tijd heb gegeten.
  • Kijken bij mijn nichtje die moet afzwemmen voor haar B-diploma en hem natuurlijk haalt.
  • Leuke praktijkdagen en goede cijfers halen voor mijn studie.
  • Een luisterend oor voor iemand kunnen zijn.

Bron afbeelding

11 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #7

  1. Altijd goed om een lijstje van goede punten te maken. Ik zou dat meer moeten doen. Het laatste puntje van je lijst is het belangrijkste. Daar help je iemand altijd mee.

  2. Ja, soms moet je even stil staan en een lijstje maken van al je zegeningen en alle mooie dingen die om je heen gebeuren. Zo kan dat steunen in momenten die even moeilijker zijn, tenminste zo werkt het bij mij.
    En of je nu wel of niet bij mij komt lezen, ik kom hier graag 🙂

  3. Zo fijn 🙂 ik ben ook begonnen met zo’n lijst (puur voor mezelf dus niet op mijn blog) want ik heb het nodig nu, maar fijn om te merken dat je er ook echt blij van wordt 🙂

  4. Echt een heel mooi lijstje. Zoals je blognaam al zegt, geluk zit soms in de simpelste dingen en vaak krijg ik echt van de kleinste dingen een glimlach op mijn gezicht.

  5. Ik vind het altijd heel fijn om zulke lijstjes te lezen! 🙂
    Ik heb ook je ziekenhuis-post gelezen en wat een herkenning! Ik heb namelijk dat hele gezeik (met andere klachten wel) ook 5 jaar gehad. Geen diagnose hebben is kan zo slopend zijn! Nu heb ik een halve diagnose (niet alle klachten zijn ermee ‘gedekt’) en ik heb geen zin meer in de ziekenhuizen haha. Mooi geweest.

Geef een reactie

