Alweer een jaar voorbij

Het einde van het jaar 2013 nadert. Een drukke periode voor mij (ik ben mezelf een beetje voorbij aan het lopen). Ik had veel dingen te regelen en volbrengen en ook nog een deadline voor een verslag. Daarnaast moest ik regelmatig naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Om een lang verhaal kort te maken, de internist kwam niet verder dan PDS. De andere klachten (pijn, moeheid, veel ziek e.d.) kon hij niks mee. Het nieuwe jaar begint voor mij dus ook weer met ziekenhuisbezoekjes. Het houdt je bezig. Daarnaast kregen wij als gezin nog een behoorlijke klap te verduren. Keuringsartsen kunnen tegenwoordig iemand die al zeven jaar volledig is afgekeurd ineens genezen verklaren. Jammer alleen dat de klachten helemaal niet weg zijn, sterker nog, zelfs erger zijn dan zeven jaar geleden.

Ik wil hier echter niet te lang bij stil staan, want het feit dat ik het erg druk had de afgelopen tijd, kwam ook door heel veel leuke dingen. En het is vele malen leuker om over de positieve dingen te vertellen. Zo werd mijn oude twirlteam Nederlands Kampioen, gaven de 3Js een kerstconcert en heb ik heel veel gezellige dagen gehad op mijn vrijwilligerswerk. Ondanks de drukte bestonden mijn dagen dus uit veel gezelligheid.

Wanneer ik terugkijk op dit jaar heb ik veel mooie dingen meegemaakt. Grote en kleine momenten van geluk.

De reis naar Disneyland die ik won voelt nog steeds als een droom. Wie had er gedacht dat ik ooit nog eens naar Disneyland zou gaan? Ik zelf niet in ieder geval. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik deze prijs gewonnen heb. Het waren echt heel bijzondere dagen. Een reis om nooit meer te vergeten. Ik weet niet waar ik het aan te danken heb, maar wat ben ik blij dat ik dit heb mogen meemaken.

Daarnaast heb ik ook de nodige concerten en theatervoorstellingen mogen bezoeken. De bijzondere dansvoorstelling ‘Hong the show’ was mooi en ik heb er dan ook erg van genoten. Ook concerten van Nick en Simon en de 3Js mochten niet ontbreken. Helaas hebben we dit jaar afscheid moeten nemen van Jaap de Witte (gitarist 3Js). Gelukkig nam zoon Jan de Witte het over en hij doet het erg goed! Het concert van Beyoncé was het toppunt qua concerten dit jaar. Wat een show kan die vrouw weggeven en wat is ze goed. En ik heb het geluk volgend jaar weer naar haar concert te mogen.

Dit soort momenten zouden echter allemaal een stuk minder mooi zijn als ik ze niet had gedeeld met lieve mensen. Vrienden en familie.

Blij ben ik dan ook dat ik dit jaar veel momenten heb door mogen brengen met familie en vrienden. Gezellig samen koken met vriendinnen, samen een leuke film kijken, een avondje uit. Kijken bij de dansvoorstelling van mijn nichtje, bij m’n andere nichtje dat moet afzwemmen, gezellig een avondje oppassen. Met weer een andere nichtje en opa het hele verzorgingstehuis door op zoek naar Zwarte Piet. Het is een kleine greep uit heel veel mooie momenten die ik heb mogen mee maken. Ik ben mijn vrienden en familie daar dan ook heel erg dankbaar voor.

Hoewel een aantal van mijn voornemens niet gelukt zijn, ben ik blij met wat ik wel bereikt heb dit jaar. Ik kan nu nog beter met mijn beperking omgaan en dingen makkelijker loslaten. Ik heb nog geen werk kunnen vinden, maar ik heb wel mijn propedeuse behaald dit jaar en doe met veel plezier vrijwilligerswerk. Hierdoor voel ik me toch nuttig en ik heb bovendien een fijne groep collega’s. Ik heb dit jaar echt genoten van grote dingen, maar veelal ook van kleine dingen. Het zonnetje dat schijnt, een mooi boek of een lief compliment. Het zijn de kleine dingen die het leven mooi maken.

Zelf breng ik de komende dagen door met familie en vrienden. Ik hoop dat jullie de feestdagen door zullen brengen op een manier die jullie fijn vinden. Of dat nu met familie is, bij een groot feest, of lekker met vrienden op de bank. Ik wens jullie hele fijne dagen toe en een goed jaarwisseling. Daarnaast wens ik jullie heel veel geluk, gezondheid en liefde toe. Geniet van het jaar dat komen gaat!

Bron afbeelding

20 gedachtes over “Alweer een jaar voorbij

  1. Zo opgesomd een prachtig jaar.
    Ik wens jou alles wat wensbaar is voor de Kerst maar vooral ook voor 2014 en wie zegt dat wonderen de wereld uit zijn. Ik wens je ook een wondertje of twee/drie toe..

  2. Tijdens het lezen word ik een beetje jaloers op jouw jaar. Ik mag dan wel gezond zijn (hoewel de napijnen mij soms behoorlijk parten spelen) en wél werk hebben maar je concert bezoeken en Disneyland geven mij dan weer het gevoel van….pfffff 😉
    Helaas kan ik niet goed tegen drukte dus een concert zit er voor mij niet in maar ik ben zó blij dat ondanks een enkele tegenslag je tóch een geweldig jaar achter de rug hebt.

  3. Tel je zegeningen ……. nou, dat doe jij zeker als ik dat zo lees. Maar ik lees ook een paar nare dingen, want helaas bestaat het leven nu eenmaal niet alleen uit zegeningen. Zonder tegenslagen zouden we anders onze zegeningen niet eens herkennen.
    Fijne dagen.

  4. Fijn dat je zo genoten hebt van het voorbije jaar! En wat die keuring betreft, ja ik moet er ook naartoe op 20 januari en ik vermoed ook dat ik verplicht zal worden om opnieuw werk te gaan zoeken. En ik vrees dat dit een ramp zal worden, hoewel ik uiteindelijk heel graag zou werken , want ik doe ook minimaal haalbaar vrijwilligerswerk. fijn eindejaar en veel geluk voor 2014!

Geef een reactie

