Hardlopen it is!

Hardlopen is helemaal hip, zeker ook onder de bloggers. Overal lees ik hoe mensen hun hardlooprondjes aan het opbouwen zijn met behulp van een app of trainen voor een bepaalde wedstrijd. Eigenlijk is het gewoon not done als je niet aan hardlopen doet. Daarom heb ik besloten dat…

Haha, nee, hardlopen is echt niks voor mij. Ik kan het niet en toen mijn lichaam het nog wel aan kon vond ik het ook drie keer niks. Ik was altijd al buiten adem als ik een sprintje naar de trein trok. Betekent dat dan dat ik sporten helemaal niks vind? Nee hoor, ik vind sporten juist erg leuk. Alleen hardlopen niet.

Turnen
Heel vroeger zat ik als klein meisje op turnen. Ik had hier heel erg veel plezier in. Ik weet nog goed dat ik een dag voor de onderlinge wedstrijden heel hard was gevallen. Mijn knie bloedde ontzettend, het hield niet op. De huisarts heeft het helemaal moeten verbinden om het bloeden te stoppen. Toch moest en zou ik de volgende dag gewoon mee doen met de turnwedstrijden. Toentertijd had ik al regelmatig blessures. Op gegeven moment, ik was een jaar of elf, sprong ik heel erg ongelukkig op de trampoline. Op de rand in plaats van in het midden van de trampoline. Dit veroorzaakte weer een enkelblessure. Dit, samen met het feit dat ik de nieuwe lerares minder leuk vond, maakte dat ik uiteindelijk stopte met turnen.

Twirlen
Inmiddels was ik wel al bezig met twirlen. Ik wilde dit al van jongs af aan, maar mijn ouders zagen het niet zitten omdat er geen vereniging in de buurt was. Op gegeven moment mocht ik dan toch op twirlen en bracht mijn moeder mij (en later ook mijn zusje) elke week heen en weer naar de training. Lief hè?! Het twirlen is vervolgens echt een passie van mij geworden en ik heb dan ook met pijn in mijn hart moeten stoppen. Nu ben ik trouwe supporter van mijn vereniging. Heel erg leuk, maar ik mis het stiekem wel.

Voetbal
Naast deze twee sporten heb ik voetbal ook altijd erg leuk gevonden. Ik voetbalde regelmatig met kinderen uit de buurt op straat. Ik wilde toen ik zeven was ook heel erg graag op voetbal. Mijn ouders wilde dat echter niet hebben omdat ik vlak daarvoor mijn enkelbanden had gescheurd tijdens, je raadt het al, een potje voetbal. Uiteindelijk bleef ik dus gewoon lekker buiten voetballen. Zelfs op de middelbare school voetbalde ik nog elke avond met vrienden. Vrienden die wel op voetbal zaten en mij regelmatig vroegen of ik bij hen in het team wilde komen spelen (ja, ik kon het wel een beetje). Daar had ik echter niet zoveel zin meer in op dat moment. Helaas ben ik dus mijn carrière als topvoetballer misgelopen.

De sportschool
Nu ga ik alleen nog naar de sportschool. Erg leuk vind ik het niet. Ik ben iemand die zich altijd voor honderd procent inzet met sporten en het beste uit zichzelf wil halen. Dit kan ik nu echter niet door mijn beperking. Ik heb altijd het gevoel dat ik veel beter kan (mijn conditie was ook altijd vele malen beter dan nu) en dus geeft het sporten mij geen voldoening meer. En ook geen ontspanning, want het levert vooral veel pijn op.

Toch moet ik mijn conditie wel bij blijven houden en mijn spieren wel op peil blijven houden wil ik lichamelijk gezien niet verder achteruit gaan. Dus ga ik trouw elke week naar de sportschool. Het liefst zelfs twee keer in de week. De moraal van dit verhaal? Ik moet morgen heel snel weer aan het sporten geslagen. Mijn Oud en Nieuw outfit moet immers wel mooi zitten.

Bron afbeelding

25 gedachtes over “Hardlopen it is!

  1. Succes… Ik ben vandaag maar weer eens gaan wandelen …. Een soort ‘goed-makertje’ voor maanden op mijn luie krent zitten en smoesjes bedenken waarom ik niet kon gaan sporten. Als smoesjes bedenken een olympische sport zou zijn zou ik medaille-opties hebben.

  2. Haha nou, ik vergeef het je hoor dat je niet aan hardlopen doet 😛 Maar ga je alleen naar de sportschool? Want misschien als je samen met iemand gaat, dat het dan ook leuker wordt en heb je meer competitie!

  3. Haha ik dacht ook al; huh. Is zwemmen niet wat trouwens? Ik hoor altijd dat dat veel minder belastend is én heel goed voor je conditie. Ik vind het knap trouwens hoor! Dat je bezig blijft 🙂

  4. Nou, zelfs sport kijken vind ik niet leuk, laat staan het zelf doen ………. nee, eigenlijk heb ik altijd al een hekel aan sporten gehad, zat wel blauwe maandagen op diverse sporten, maar tja, wat niet leuk is houd ik niet vol.
    Nu fiets en wandel ik voor de brood nodige beweging.

  5. Vreselijk, dat hardlopen. Ik heb het nooit gedaan en ik zal het ook nooit doen. Ik heb nu al een tijd een hometrainer. Die zet ik voor de pc en dan ga ik, fietsend, naar series kijken waar ik anders niet aan toekom. Ideaal!!!

  6. Ik twijfel soms over hardlopen, moet ik eerlijk zeggen. Want moet dringend een sport zoeken tegen de studentenkilo’s die er anders bij gaan komen en in mijn kamertje word ik anders hyperactief. 😛 Maar of die sport hardlopen gaat worden, ik heb geen idee, haha;

  7. hardlopen heb ik een tijdje gedaan, en ik vind het ook maar niks. Altijd maar weer diezelfde rondjes doen, en niks zien. Geef mij maar fietsen dus. Je raakt er een behoorlijke afstand mee, en ziet onderweg altijd wel iets. Maar voorlopig zit het sporten in een (diep) dal…

    Groetjes!

  8. Ha, ik voelde me direct aangesproken. Sinds een paar weken ben ik (terug) gestart met lopen, maar dat kan je nog lang niet “hardlopen” noemen.. Eerder “sjokken” hoewel het al sneller gaat. Meer dan vroeger geniet ik er nu van.. App opgestart, spotify-playlist met stevige muziek.. Zalig..

  9. Wat jammer dat juist een sportief iemand als jij zo’n beperking krijgt… Ik ben niet sportief maar gelukkig kan ik voldoening halen uit schaatsen omdat het erg technisch en individueel is (en toch gezellig!) zodat ik niet helemaal stil zit.
    Maar op de sportschool kun je toch ook roeien op zo’n machine? Of is dat niet geschikt voor jou? Anders zou echt roeien misschien nog wel een optie zijn 😉

  10. Als hardlopen voor jou niet werkt, moet je het zeker niet doen! En in Blogland ben je dan anders, dat is juist cool 😉 Veel succes met fitness, ik hoop toch dat het je lukt om er een beetje plezier in te vinden.

  11. Leuk artikel! ik dacht eventjes dat je ook zou beginnen met hardlopen. Ik kende twirlen niet, maar het ziet er echt een super leuke sport uit!

Geef een reactie

