Mijn bucket list

De emmer lijst, inmiddels bij een ieder bekend. Het is niet origineel en aan de ene kant is het ook niet helemaal mijn ding. Bovendien ben ik tevreden met wat ik heb en ben ik niet iemand die ‘dure dingen’ nodig heeft om gelukkig te zijn. Ik geniet liever van een gezellige middag met vriendinnen of familie. Toch zijn er soms wel dingen waarvan ik denk, dat wil ik nog graag een keertje doen. Dingen die ik vervolgens niet op schrijf en dus negen van de tien keer weer vergeet. Daarom leek het mij een goed idee om toch eens een soort van bucket list te maken. Gewoon als reminder voor mezelf.

Natuurlijk zijn niet alle dingen die ik graag wil even realistisch. Maar dromen mag toch? En je weet nooit wat het leven je brengt. Zo vond ik een weekendje Disneyland Paris ook verre van realistisch. Toch kwam dit vorig jaar bij toeval op mijn pad, lucky me. Dus staan er ook onrealistische dingen op mijn lijst, om lekker bij weg te dromen. En misschien blijft het wel bij dromen en kan ik uiteindelijk niks van mijn lijstje afstrepen. Geen probleem! Ik ben gelukkig met mijn leven zoals het is.  Kan ik dingen op deze lijst realiseren, dan is dat alleen maar mooi meegenomen. En de lijst? Die blijf ik gewoon continue aanvullen met dingen die me te binnen schieten.

Heb jij een lijst met dingen die je graag nog eens zou willen doen?

De bucket list

  • Parachute springen
  • Een leuke stage vinden voor mijn studie
  • Een tattoo laten zetten
  • Een thuisconcert van Nick en Simon en de 3Js winnen
  • Een dagje naar een pretpark
  • Een verre reis maken
  • Bungeejumpen
  • Vrijwilligerswerk doen in het buitenland
  • Een vriendje vinden
  • Een hele avond dansen
  • In een helikopter vliegen
  • Mijn diploma maatschappelijk werk en dienstverlening halen
  • Naar een voetbalwedstrijd van het Nederlands Eftal en Ajax
  • De nieuwjaarsduik
  • Nog beter met mijn beperkingen om kunnen gaan
  • Een zonsopgang en zonsondergang bekijken
  • Een metamorfose ondergaan
  • Naar Disney World
  • Een eigen plekje (op mezelf wonen)
  • Een ballonvaart
  • Een groot feest geven voor familie en vrienden
  • Het noorderlicht zien
  • In een raket naar de maan
  • Slapen onder de sterrenhemel

Bron afbeelding

24 gedachtes over “Mijn bucket list

  1. er staan inderdaad wel dingen op die moeilijk te realiseren zijn.
    Ikzelf heb niet zo’n lijst, misschien kan ik het maken ervan wel op m’n verlanglijst zetten… 😉

  2. Leuk zo’n lijst, ook al gaat niet alles lukken, je moet wat te wensen overhouden.
    Ik heb geen emmerlijst, eerlijk gezegd zou ik niet zo goed weten wat ik er op moet zetten. Hij zou in ieder geval piepklein zijn.

  3. Da’s toch een lijst waarop een groot aantal haalbare zaken opstaan, niet ? Ga je doorstrepen wat je al bereikt hebt ? of wordt ze nog aangevuld ?

  4. Deze blog zet me aan het denken. Ook ik ben tevreden met wat ik heb en als men mij vraagt waar ik over droom, wimpel ik dat af dat ik genoeg heb, maar ook ik droom natuurlijk. Misschien moet ik ook maar eens zo’n lijstje opgegaan schrijven, want ja, naar Disneyland zou ik dus best nog wel eens naar toe willen 🙂

  5. Pingback: Bucket list | Wensen doorstrepen | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

