De happy challenge| Dromen

Dromen. Ik denk dat iedereen ze wel heeft. De één komt uit, de ander helaas niet. Het is fijn om te fantaseren. Na te denken over wat je graag wilt bereiken. Te dromen over mooie dingen die je zou willen doen, zonder dat je rekening hoeft te houden met dingen die je beperken. Opdracht twee van de happy challenge gaat over dromen. Wat is jouw ultieme droom?

Want wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?

Een zin uit het nummer ‘Vallende Sterren’ van Nick en Simon. Een stukje tekst dat je vertelt dat je altijd je dromen moet najagen. Je dromen opgeven is geen optie. Hoewel ik dit een mooi liedje vind, heb ik het een tijdje lastig gevonden om het te horen. Het klinkt zo makkelijk, geef niet op, maar soms kan je niet anders dan je dromen opgeven. Zo heb ik er lange tijd van gedroomd om arts te worden, het liefst kinderoncoloog, maar helaas is deze droom door verschillende omstandigheden (waaronder mijn gezondheid) niet uitgekomen. Iets waar ik nu vrede mee heb. Toch vind ik het nog steeds wel erg makkelijk gezegd dat je je dromen absoluut niet mag opgeven. Je hebt soms geen keuze.

Droomloos?

Betekent dit nu dat ik geen dromen mee heb? Nee, er zijn nog steeds dingen die ik graag wil bereiken. Hoewel ik misschien liever een andere studie had gedaan, wil ik mijn studie heel graag behalen. Toch ben ik wel een stuk minder ambitieus geworden. Waar ik eerder duidelijk voor ogen had wat ik wilde, heb ik dat nu niet. Ik sta overal voor open en zie wel wat er op mijn pad komt. Ik vind het belangrijker om te genieten van de dingen die ik nu mee maak.

Mijn ultieme droom

Een droom die ik echter altijd heb gehad en nog steeds heel erg graag wil realiseren is het stichten van een gezinnetje. (Waar blijft mijn prins op het witte paard?!) Het lijkt me echt zo mooi om samen met een lieve vriend (of man, dat maakt mij niet veel uit) en kinderen een gezin te vormen. Het liefst had ik al jong moeder willen worden (als deze mogelijkheid mij überhaupt gegeven is, want het krijgen van een kind is niet vanzelfsprekend), maar dat is er niet van gekomen. Wel hoop ik ooit een kindje in mijn armen te kunnen sluiten. Huisje, boompje, beestje. Overigens zou ik daarnaast wel graag parttime willen werken. Werk waarbij ik andere mensen kan helpen. Mijn studie (maatschappelijk werk en dienstverlening) is een eerste stap. De eerste stap in het najagen van mijn droom. En als jullie toevallig mijn prins op het witte paard zien? Stuur hem dan even naar mij toe.

Welke dromen heb jij?

Wil je mijn eerste bijdrage aan de happy challenge lezen? Klik dan hier.

Bron afbeelding

21 gedachtes over “De happy challenge| Dromen

  1. Een mooi onderwerp om over te mijmeren. Ik denk dat dromen goed zijn, maar de zegeningen tellen zeker ook! Eigenlijk is mijn droom dat alles zoveel en zo lang als maar mogelijk zo heerlijk blijft gaan als het nu gaat.

    • Even denken… uiterlijk maakt me niet zoveel uit, als hij maar verzorgd is. Daarnaast vind ik het vooral belangrijk dat hij begrip probeert te hebben voor mijn beperking. En verder, lief, spontaan… dat was het wel. 😉 Heel erg bedankt alvast. 🙂

  2. Mijn droom… Ik geloof dat ik nog wel een droom heb… maar er zitten zo veel vragen om wonderen omheen dat ik de echte droom even niet kan duiden. Maar dat komt wel weer. Als ik het de tijd geef..

  3. Mooie droom, maar hoop voor jou dat het inderdaad lukt om een groot gedeelte ervan te realiseren. Dromen valt niet mee, als het leven je al diverse keren teleurgesteld heeft, daar weet ik alles van. Als ik die prins tegen kom, zal ik hem doorsturen hoor. 🙂

    • Shit… ik moet gewoon naar auto’s kijken in plaats van naar paarden. Hihi!
      Ja, ik heb wel eens aan een datingsite gedacht, maar als je lid wil worden van een beetje een betrouwbare site, moet je al snel maandelijks een bedrag betalen. En geld is een beetje een probleem op dit moment. Wel mooi dat jij Big zo hebt leren kennen. 🙂

      • Probeer netlog eens, is gratis en een grote vijver,….om ergens te starten hé,…..en om mensen te leren kennen,..ik ben ook zo begonnen en kijk waar ik geëindigd ben,….happy in love 😉

  4. Wat een eerlijke en mooie droom! Ik moet ook nog aan opdracht 2 beginnen maar vind het heel erg lastig. Eigenlijk weet ik niet goed wat nou echt mijn droom is, die van mij zijn ook nooit zo groot. Maar ik ga hem er van de week toch nog opzetten. En die prins die komt wel hoor, vaak op de momenten dat je het niet verwacht 😉

  5. Pingback: De happy challenge | Nu even niet | Zo simpel is dan geluk

  6. Pingback: De happy challenge | Wat ik wil veranderen | Zo simpel is dan geluk

  7. Pingback: De happy challenge | Just do it | Zo simpel is dan geluk

  8. Pingback: De happy challenge | Opdracht??? | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

