De happy challenge | Nu even niet

Laatst schreef ik over de dingen die tegen zaten. Kleine dingen, waar ik een dag later toen ik mijn blogje terug las, wel weer om kon lachen. Er zijn immers wel ergere dingen. Bovendien kan ik niet heel lang chagrijnig blijven als ik buiten het zonnetje zie schijnen. Hoewel ik er van overtuigd was dat het na het weekend wel over zou zijn met die ‘tegenslagen’, bleek de realiteit anders.

Ik heb maandag namelijk afscheid moeten nemen van mijn opa. Betekent dit dat nu dat ik te verdrietig ben voor een happy challenge? Nee, eigenlijk niet. Mijn opa had het al die jaren in het verzorgingstehuis absoluut niet naar zijn zin daar. Hoewel het geheel onverwacht kwam, heeft mijn opa zelf aangegeven dat hij het mooi vond zo en rustig wilde gaan slapen. Ik kan dan ook niet anders dan er vrede mee hebben. Het is natuurlijk niet leuk, maar het is goed zo.

Waarom dan geen opdracht drie van de happy challenge? De bedoeling van de opdracht is om je droom zichtbaar te maken. Door middel van bijvoorbeeld een visionboard of een collage. Nu is dat gewoon echt totaal niet mijn ding. Ik ben niet zo visueel ingesteld. Ik ben niet erg creatief en heb ook geen leuke quotes of tijdschriften liggen waar ik iets mee kan maken. En met photoshop (of een ander vergelijkbaar programma) ben ik ook niet goed. Hoewel ik het idee achter deze opdracht helemaal snap, past deze opdracht gewoon niet bij mij en daarom sla ik hem over.

Wil je wel graag zien wat anderen met deze opdracht hebben gedaan? Kijk dan eens op de happy challenge facebook of op de website van de meiden die de challenge zijn begonnen. Lisanneleeft.nl, Kellycaresse.nl en Mariekevanwoesik.nl.

Bron afbeelding

32 gedachtes over “De happy challenge | Nu even niet

  1. Nee, als een opdracht mij niet zou passen, zou ik die ook overslaan.
    Wat schrijf jij mooi en liefdevol over je opa zeg! Maar ondanks dat je er vrede mee heb dat hij overleden is, zul je het verdriet wel voelen. Heel veel sterkte daarmee.

  2. Ik vind persoonlijk dat het leven even stilstaat als er iemand overlijdt. Ik wens je er veel sterkte mee. En hoewel je er vrede mee hebt is het toch altijd naar. Het leven gaat verder, maar alles op zijn tijd.

Geef een reactie

