De happy challenge | Just do it

Het was Valentijnsdag, dé dag van de liefde. Zomaar ineens gebeurde het, er viel iets in de brievenbus. Snel rende ik erheen en opende de kaart die ik vond. Het was een valentijnskaart en de tekst binnenin leidde me naar een grasveld verderop. Daar aangekomen stond mijn prins op het witte paard op mij te wachten met een rode roos in zijn hand. Ik rende naar hem toe en viel hem in zijn armen. Een wilde nacht volgde en nu mogen jullie drie keer raden wat ons over negen maanden te wachten staat.

Nee, zo verliep mijn Valentijnsdag natuurlijk niet echt. Mijn droom werd geen werkelijkheid. Gelukkig werd dat ook niet van me verwacht bij de vijfde opdracht van happy challenge. Wat wel de bedoeling is? Aan de slag gaan met de punten die je graag wil veranderen in je leven.

Stage en vrijwilligerswerk

Al voor ik aan mijn studie begon wist ik dat ik later graag als medisch maatschappelijk werker aan de slag wil. Daarom wil ik het liefst ook mijn stage in deze richting doen. Het is alleen wel vrij specifiek, dus ik wist niet of het stagebureau mijn idee goed zou keuren. Van de week kreeg ik echter een e-mail dat ze mijn ambitie willen steunen en dat ik een stage mag gaan lopen in deze richting. Wel zal het moeilijk worden om een stage te vinden op dit gebied, dus dat wordt nog een hele uitdaging. Toch ben ik nu ik toestemming heb voor mijn gevoel al wel een stapje verder.

Zoals ik vertelde zal ik op gegeven moment wel mijn vrijwilligerswerk op moeten geven. Afgelopen week werd ook duidelijk dat dit afscheid al eerder zal plaatsvinden dan ik had verwacht. Ik ga niet in detail treden, maar ik moet gedurende acht weken, drie keer in de week, een training gaan volgen. (Wil ik mijn uitkering behouden.) Ik begrijp dit helemaal, maar door mijn gezondheid zal dit niet te combineren zijn met mijn studie en mijn vrijwilligerswerk. Ik zal dus met het laatste moeten stoppen en dat vind ik heel erg jammer.

Nee!

Op mijn vrijwilligerswerk heb ik al aangegeven dat ik acht weken niet beschikbaar zal zijn en dat ik niet weet hoe het daarna zal verlopen. Ze balen hier ontzettend van, maar ik weet dat ik voor mezelf moet kiezen en de tijd die ik nu kwijt ben aan vrijwilligerswerk (twee dagen, wat geen twee hele dagen zijn, maar voor mij voelt het wel zo) in mijn studie moet steken. Het ‘vaker nee zeggen’ is dus ook iets waar ik al meteen mee aan de slag ben gegaan. Hoewel ik dat liever op een andere manier had gedaan.

Gezondheid

Dinsdag krijg ik de uitslag van de reumatoloog. Diep van binnen ben ik bang dat hij geen diagnose voor me heeft en dat maakt me nogal onrustig. (Ik heb er vannacht zelfs over gedroomd.) Laat het maar heel snel morgen zijn, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.
Hoewel ik niet erg lekker in mijn vel zit de laatste tijd (wat door verschillende kleine en grotere dingen komt) probeer ik wel zoveel mogelijk te genieten. Van de Olympische spelen, een mooi boek, het zonnetje dat schijnt. Het lukt me wat minder goed dan normaal, maar het lukt nog steeds.

Al met al ben ik, al dan niet onbewust, bezig met mijn veranderingen. Ik wil hier de komende tijd mee bezig blijven. Zeker het vinden van een stage heeft bij mij een hoge prioriteit. Daarnaast wil ik vooral ook blijven genieten van de dingen en de veranderingen niet als een must gaan zien. De challenge moet wel leuk blijven natuurlijk.

Bron afbeelding

23 gedachtes over “De happy challenge | Just do it

  1. Wat een lastige situatie met je vrijwilligerswerk! Hopenlijk kan je toch een leuke stageplek vinden zodat je daar lekker mee bezig kan zijn. Het is nog best moeilijk om nu al echt concreet met de doelen bezig te zijn. Maar als het een beetje duidelijk is waar je naartoe wilt komt het vanzelf!

  2. Wat een kanjer en wat een doorzetter bij jij zeg!!!

    Zo, dat moest ik even kwijt 🙂 Wat top zeg, dat je in jou studierichting stage mag gaan lopen, ik ga duimen dat je snel een mooie stageplek gaat vinden.
    Morgen heb jij dus een spannende dag. Ik hoop dat er inderdaad een diagnose uit komt, zou het allemaal zo veel makkelijker voor je maken! Maar goed, even afwachten. Heel veel sterkte morgen, maar ook vanavond en vannacht. Hoop dat je een beetje zult slapen.

  3. Je moet nu heel hard kiezen voor jezelf en je doelstellingen voor later. En dat vrijwilligerswerk, laat ze maar effe balen! Want met die “cursus” die je moet volgen weet ik precies wat je bedoelt en dat is gene kattepis zenne, om het acht weken vol te houden. Veel sterkte!

  4. Ja, onzekerheid is verschrikkelijk. En aan de ene kant wil je (misschien) dat ze iets vinden zodat er gericht iets gedaan kan worden en aan de andere kant wil je ook eigenlijk dat ze niets vinden… Akelig. Dat van die kaart op Valentijnsdag was trouwens leuk beschreven! Moest wel even lachen toen ik dat las!

  5. Wat naar dat je je vrijwilligerswerk hebt moeten stoppen. En heel veel succes morgen, ik zal voor je duimen, maar mocht je er niet wijzer van worden dan mag je bij mij als ervaringsdeskundige komen uithuilen :p.

  6. ja, het valt allemaal niet mee. En je vrijwilligerswerk is dus echt vrijwillig, en dan is kappen toch anders dan dat het een betaald baantje was. En soms is kiezen niet echt een keus, maar gewoon een gevolg.

Geef een reactie

