Zo simpel is dan geluk #10 | De happy challenge

Geluk zit hem in de kleine dingen. Vandaar ook de titel van mijn blog, zo simpel is dan geluk. Het zonnetje dat schijnt, een mooi nummer op de radio… Er zijn heel wat kleine dingen waar ik van geniet. Daarom zal ik regelmatig een lijstje plaatsen met de dingen waar ik blij van word.

Dit vaste onderdeel van mijn blog sluit mooi aan bij de happy challenge van vorige week. De challenge gaat over dankbaarheid. Het was de bedoeling om gedurende een week elke dag tien dingen op te schrijven waar je dankbaar voor bent. Dit moeten elke dag tien andere dingen zijn.

Zelf heb ik al ervaren dat het goed is om je elke dag even bewust te zijn van de mooie dingen die je meemaakt, ook al zijn ze klein. Door elke dag een dankbaarheidslijstje te maken, focus je je op de positieve dingen en sta je hier ook meer voor open. Dingen die voorheen vanzelfsprekend leken, zijn nu dingen je net even gelukkiger maken.

Om nu al mijn punten met jullie te delen vind ik een beetje overdreven. Daarom heb ik er een aantal dingen, die mij afgelopen week gelukkig of dankbaar hebben gemaakt, uitgelicht.

  • Een lief klein baby’tje dat begon te lachen toen ik tegen haar praatte. Zo schattig!
  • Het Music of Life concert van Nick en Simon in het Circustheater te Scheveningen. Ik heb voor een normale prijs een VIP kaart kunnen scoren (fijn zo’n sirenesale) en had dus een ontzettend mooi plekje. Bovendien ging de opbrengst van het concert naar het KWF. Ik was echt heel blij en dankbaar dat ik hier bij kon zijn.
  • Ik heb kaarten gewonnen voor ditzelfde concert van de 3Js. Ik wilde ze eigenlijk aan twee vriendinnen geven. Ik mag altijd met hen meerijden en op deze manier wilde ik een keer iets terug doen. De één kan echter niet, dus dan ga ik zelf maar gewoon heen. Wat vervelend nou.
  • De postbode al zingend horen aankomen.
  • Wakker worden, de zon naar binnen zien schijnen en de vogeltjes horen fluiten.
  • Een compliment krijgen over mijn werk.
  • Lekker een stukje lopen met de hond in het zonnetje.
  • Het vertrouwen krijgen van een collega die vervolgens heel erg dankbaar is dat je haar even hebt geholpen.
  • Fijn contact hebben met iemand die je begrijpt en echt interesse toont.
  • In de trein zitten en genieten van het mooie uitzicht en kinderen die verderop zitten en hele verhalen aan het vertellen zijn.
  • Een avondje naar de zonnebank.
  • Een mooi boek lezen en horen dat het boek zal worden verfilmd.
  • Het vooruitzicht dat je Koen Verweij in zijn zwembroek gaat zien. (Sterren springen.)
  • Tinder in een melige bui met vriendinnen op je telefoon zetten en vervolgens een match hebben met Geza. Ja, die BN’er ja. Hihi.
  • Een nieuw seizoen van Everybody Dance Now. Love it!

Wil je mijn eerdere bijdragen aan de happy challenge lezen? Klik dan hier!

Bron afbeelding

15 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #10 | De happy challenge

  1. Echt goed dat je stilstaat bij de kleine dingen. Zo belangrijk! Het leven flitst aan je voorbij voor je t weet. Nick en Simon zijn zoo goed! Heb ze inmiddels alweer 4 keer mogen zien optreden. Kanjers!! En kindjes die lachen zijn altijd super schattig! Heel veel plezier alvast bij de 3JS!

  2. ja, en ik zong de hele dagen tijdens het schilderen afgelopen week! Ik hoop dat er iemand is die dat leuk vond, want klachten had ik ook al. Komende week maar even afleren weer.

Geef een reactie

