De happy challenge | Opdracht???

fietsErgens in mijn hoofd hoor ik een stemmetje roepen. ‘De happy challenge, de happy challenge!’ Ja, ik loop behoorlijk achter met deze challenge. Inmiddels had ik al iets ‘moeten’ vertellen over hoe ik mezelf kan omringen met positieve mensen en over mijn eerder beschreven droom. Echter zit er ook al een tijd een hamertje in mijn hoofd. Hij slaat over het algemeen rustig om zich heen, maar moet eens per week zijn agressie kwijt. Waar ik vervolgens niet zo blij van word en bovendien mijn eten weer van kwijtraak. Reden genoeg om alleen voor het broodnodige achter de laptop te kruipen, want het triggert mijn nek- en hoofdpijn. Toch kan ik het nu niet laten even een blog te schrijven. (Bovendien loop ik vast met een studieopdracht.)

Omring jezelf met positieve mensen

Het klinkt misschien heel hard, maar sommige mensen kosten je heel erg veel energie. Wanneer ik voor mezelf spreek gebeurt dit meestal als een vriendschap niet lekker loopt of als iemand alleen maar negatief is.

Wanneer iemand continu negatief is, probeer ik diegene op de positieve dingen te wijzen. Ik sta altijd open voor iemand zijn verhaal en ben altijd bereid te luisteren. Na een tijdje komt er echter irritatie naar boven. Natuurlijk heeft het tijd nodig om dingen te verwerken, maar op gegeven moment moet je ook weer naar de positieve dingen kijken. Je hebt alleen jezelf ermee als je in een negatieve spiraal blijft zitten. Dit leg ik dan ook uit aan iemand in de hoop dat diegene er wat aan heeft. Blijft iemand negatief dan ga ik het op gegeven moment negeren. Niet erg aardig van mij, maar op zo’n moment gaat het mij teveel energie kosten.

Wanneer een vriendschap niet lekker loopt probeer ik hier altijd over te praten, dat helpt het best. Soms kom je er echter niet uit of wil iemand niet praten. Een aantal jaar geleden had ik een vriendinnengroep en werd ik ineens niet meer meegevraagd. Ik heb meerdere malen gevraagd wat er aan de hand was en of ik soms iets verkeerd had gedaan maar kreeg hier geen respons op. Ondertussen begon ik mij hier steeds rotter en rotter door te voelen. Toen heb ik op gegeven moment gezegd dat wat mij betreft de vriendschap over was. Heel erg moeilijk, maar ik zag inmiddels in dat het niet meer goed zou komen en dat zij op deze manier mijn vriendschap niet waard waren. Met één van hen had ik nog af en toe contact en van haar hoorde ik pas veel later dat zij mij wel dingen kwalijk hadden genomen. Er waren dingen die zij niet begrepen (i.v.m. mijn chronische aandoening) en daarom was het misgelopen. De kans om het uit te leggen heb ik helaas nooit gekregen. Het is jammer dat het zo gelopen is, maar uiteindelijk was het voor mij beter om dit stukje negativiteit achter me te laten.

Dream big!

Van vriendschappen gaan we dan naar de liefde. Want dat is toch wel waar mijn ultieme droom om draait. Een droom waarbij je vooral ook veel geluk bij moet hebben en waar je eigenlijk niet aan kan werken. Daarom verander ik deze opdracht stiekem een beetje en wil ik ingaan op de dingen die ik wil veranderen.

Genieten van het leven doe ik zeker, een stageplek heb ik nog niet gevonden (sowieso staat mijn studie op een laag pitje vanwege die fijne hoofdpijn) en ook weet ik nog steeds niet meer wat betreft mijn gezondheid. Wel ben ik bewuster met mijn gezondheid bezig. Ik probeer goed op mijn houding te letten en doe geen dingen meer met mijn laptop op schoot. Ik probeer daarnaast meer te bewegen. Zo ben ik vanochtend naar een training gefietst, waar ik normaal met de auto ga. Twintig minuten heen en twintig minuten terug fietsen, behoorlijk pittig dus en ik merkte dat mijn conditie ronduit waardeloos is. Toch is het me gelukt en dat wil ik zeker gaan vasthouden. (Tenzij ik na de training nog iets anders te doen heb, dat gaat niet lukken met de hevige pijn die ik nu heb door het fietsen.)

Hoewel het met mijn gezondheid dus even niet zo lekker gaat, ben ik toch lekker aan het rommelen en geniet ik zoveel mogelijk van alle leuke en mooie dingen om me heen!

Wil je meer lezen over de happy challenge? Klik dan hier.

14 gedachtes over “De happy challenge | Opdracht???

  1. Mooi geschreven! Ik hoop dat je hoofdpijn snel weg is, maar wat goed dat je tussendoor toch nog probeert om zoveel mogelijk dingen te doen. En je zal zien, hoe meer je dat fietstochtje naar de training gaat doen, hoe beter het zal gaan.

  2. Ik ben ook chronisch ziek en idd , iedereen begrijpt dat niet! En ik ben ook niet meer de gangmaker op feestjes als weleer, ik ben fel verandert in mijn kunnen; En sommige vrienden kunnen dat niet aan en vinden wel een manier om je van je los te schuren en de reden dan nog op jouw nek te schuiven. Energievreters en mensen die je leegzuigen. Heb je niets aan, maar ik weet het loslaten is nodg maar wel heel moeilijk, veel sterkte!

  3. Kijk en zo heb je in één blog je achterstand weer weg gewerkt bij de happy challenge 🙂

    Waardeloos zeg die hoofdpijn, maar, ondanks dat ben jij hartstikke goed voor jezelf aan het zorgen …….. en weet je, je kunt een heleboel willen, maar soms heeft het leven het even anders met je voor en ook dat kan weer hele mooie dingen opleveren.

  4. Bah hoofdpijn, als ik iets erg vind is het dat. Het belemmert je gelijk overal zo in. Leuk om de happy challenge zo te lezen bij je.

  5. Wow, heftig als twintig minuten fietsen al zo zwaar is… Wel weet ik: toen ik na lang treinreizen het fietsen weer oppakte vond ik het ook heel zwaar maar je bent sneller in conditie dan je denkt en een goede conditie levert ook meer op dan je denkt 🙂 succes!

  6. Ik vind dat alles bespreekbaar moet zijn. Juist met vrienden, als ik iets negatief vind dan zeg ik dat. Hebben we meteen weer een gespreksonderwerp. Negatief ben ik zelf ook wel eens, maar ik let er op.

  7. Ik had deze week een stuk geschreven over vriendschap, of het hebben van echte vrienden waarna ik pas je blog las. Ik vind het spijtig dat je vriendengroep je heeft laten vallen maar zelf redeneer ik dan: zij hebben grotere problemen dan ikzelf. Maar dat ligt wsch in mijn karakter want ik bouw geen vriendschappen op.

Geef een reactie

