Schaatsers Springen

Koen VerweijEerder vertelde ik al dat ik de Olympische Spelen met veel plezier gevolgd heb. Hoewel ik het kunstschaatsen het mooist vind om te zien, is het langebaanschaatsen iets wat ik op de voet volg. Niet alleen tijdens de Olympische Spelen, maar gedurende het hele seizoen, houd ik de verschillende schaatswedstrijden bij. Ik vind het een mooie sport om te zien en al die leuke schaatsers zijn ook niet verkeerd. Bovendien geniet ik van alle selfies en roomies-foto’s die ik voorbij zie komen op de social media.

Eén van die leuke schaatsers is Koen Verweij. Hij presteert ontzettend goed en daarnaast is het niet vervelend om naar hem te kijken. Zeker niet als hij zijn schaatspak open ritst. Toen ik hoorde dat hij mee zou gaan doen aan het tv programma ‘Sterren Springen’ besloot ik om dat programma maar eens te gaan kijken. De deelname van Jeffrey Wammes (turner) en Dave Roelvink (ik hoop zooooooo dat hij een andere zwembroek aan doet als zijn vader) leek me daarnaast ook niet heel vervelend. Dat het programma op zich eigenlijk een beetje een flutprogramma is, dat nemen we dan maar voor lief.

Het programma volgen dus, was mijn idee. Mijn vriendin (die stiekem ook een beetje verliefd is op Koen) kwam echter met een nóg beter idee. Waarom gaan we er niet gewoon heen?! Nu ben ik altijd in voor spontane acties en ach, die anderhalf uur rijden valt ook wel te overzien. Zo gezegd, zo gedaan. Vol enthousiasme gingen we op weg naar Eindhoven. ‘Eventjes’ Koen Verweij aanmoedigen.

Natuurlijk maakten we er meteen een leuk dagje van en gingen we in Eindhoven eerst gezellig wat eten. Vervolgens sloten we aan in de rij bij het zwembad. Helaas was dit behoorlijk slecht geregeld, waardoor iedereen kon voordringen en wij zo lang moesten wachten dat ik al enorm veel pijn had door het staan. Natuurlijk liet ik dit mijn avondje niet verpesten. Op gegeven moment mochten we dan eindelijk naar binnen en kregen we een plek toegewezen. He-le-maal bovenin. Niet tof, want zo konden we Koen toch niet zien?!

ZwembadNiet veel later kregen we echter het geluk aan onze zijde, de bovenste drie rijen mochten naar voren komen. Dat waren wij!! Het resulteerde in een heel mooi plekje en we waren ontzettend blij. We konden alles prima zien en genoten van de show. Koen was als laatste aan de beurt en drukte zich nog even heel showy op voor hij zijn duik vanaf de tien meter plank deed. De landing was niet helemaal perfect, maar wat een lef had deze man!

Na afloop konden we het niet laten om nog even te proberen een foto met Koen te scoren. Na al met Dave (damn he’s hot), Sylvia en Regilio op de foto te zijn geweest, kwam Koen dan eindelijk door het hek gereden (nee, niet letterlijk erdoorheen, het hek was open). Gelukkig stopte hij en stapte voor ons uit de auto. Hoewel hij altijd zegt dat hij wel van al die aandacht houdt, had ik toch het gevoel dat hij nu even niet goed wist wat hij met al die aandacht aan moest. Maar, we mochten op de foto, mijn avond kon niet meer stuk! He-le-maal kapot, maar ontzettend voldaan stapten we weer in de auto, op naar huis!

28 gedachtes over “Schaatsers Springen

  1. Wat leuk, dat jullie daar gewoon naar toe zijn geweest 🙂 Wist trouwens niet dat het in Eindhoven werd opgenomen. En ja, ik heb niet het hele programma gezien, maar er zaten een paar goede lijven bij 🙂 En die foto’s, leuk aandenken toch.

  2. Wat leuk! Ook mijn dochter is stiekem een beetje verliefd op Koen (wie niet eigenlijk :-)). Helaas heb ik het programma gemist maar het is vast nog ergens terug te kijken.

  3. Ohhhh en wat een geweldig einde dat jullie toch met hem op de foto konden, super leuk!! 😀 Leuk dat jullie er trouwens ook heen zijn geweest, lijkt me best gaaf om mee te maken voor een keertje. Wij kijken het programma meestal terug en spoelen alles door (behalve het springen van de sterren natuurlijk :p)

  4. Pingback: Zo simpel is dan geluk #11 | Zo simpel is dan geluk

  5. Haha ben ik hier nu in een discussie beland welke langebaanschaatser het lekkerst is onder dat strakke pakje? Daar heb ik nou nog nooit over nagedacht. Ik schaats lekker (hihi woordspeling) zelf!

Geef een reactie

