Tot tranen toe geroerd

Traan

Langs mijn wang loopt een traan. Een druppel vocht die langzaamaan mijn mond bereikt. Ik proef de zoute smaak en slaak een diepe zucht.

Je hebt mij weten te raken, ik ben tot tranen toe geroerd. Het doet nu misschien even pijn, maar ik weet dat het niet anders kan. Ik moet hier eventjes doorheen. Ik weet dat je het voor mij doet, dat je mij een plezier wilt doen. Straks. 

Natuurlijk moet je het niet overdrijven, dan word ik goed ziek van je. Maar stiekem, stiekem houd ik van jou. De tranen in mijn ogen ben ik al snel vergeten. Jij maakt de dingen altijd net even een klein beetje fijner en dat is wat telt.

Vanmiddag nog fleurde jij mijn broodje haring een klein beetje op en zorgde voor de finishing touch. Ja lieve ui, jij zorgt regelmatig voor wat extra smaak aan mijn maaltijden!

Note: Ellen daagde haar lezers uit om een ode te schrijven aan de ui. Bij deze een poging van mijn kant.

Bron afbeelding

19 gedachtes over “Tot tranen toe geroerd

Geef een reactie

