Lezen in de zon

In een eerder blogje schreef ik het al, lezen werkt voor mij ontspannend. Nog fijner is het om lekker in de tuin te lezen met de zon op je gezicht. Dat is op en top genieten als je het mij vraagt. Ik ben dan ook regelmatig in de tuin te vinden met een boek in mijn hand. Op dit moment ben ik waarschijnlijk op het strand in Spanje te vinden met in mijn ene hand een boek (‘De kat van de Dalai Lama’) en in mijn andere hand een cocktail. Natuurlijk wil ik jullie een klein beetje mee laten genieten van al het moois dat ik lees. Deze twee boeken heb ik laatst gelezen.

Sally Green – Half zwart

half zwartOp verschillende blogs las ik al over dit boek. Zo ook bij Rianne, die het boek gewonnen had. Inmiddels was ik erg nieuwsgierig geworden naar dit boek en zette dit in mijn reactie op haar stuk, waarop zij me aanbood het boek naar mij op sturen. Heel erg lief!

Het boek gaat over jonge heks, Nathan, die half wit en half zwart is. Enerzijds wordt Nathan niet geaccepteerd door de gemeenschap van de witte (en daarmee de ‘goede’) heksen, maar anderzijds mag hij ook niet met zwarte heksen, waaronder zijn vader, in aanraking komen. Zijn moeder heeft zelfmoord gepleegd en daarom woont Nathan bij zijn oma. Op gegeven moment wordt hij echter door witte heksen opgesloten omdat ze bang zijn dat zijn duistere krachten tot uiting komen.

Het boek is op een fijne manier geschreven, voor je het weet heb je het weer uit. Het begint op het moment dat Nathan gevangen is genomen in een kooi. Echter wordt op dat moment de jij-vorm gebruikt, waardoor je als lezer wordt aangesproken. Heel bijzonder, maar ook verwarrend, je hebt geen idee waar het over gaat. Dit maakt dat je door wilt lezen, nieuwsgierig naar wat er aan de hand is en naar wat er komen gaat. Houd je van fantasy? Dan is dit zeker een aanrader!

Ravelli – De Vliegenvanger

De vliegenvangerDit boek kreeg ik cadeau bij het Vrouw vriendinnenweekend. Lucky me! Ik had nog nooit van het boek gehoord, dus ik wist niet wat ik er van moest verwachten. Het boek vertelt het verhaal van Peter, een jongen uit Limburg. Hij kan goed leren en wordt naar het klooster gestuurd. Echter kan hij zijn verliefdheid op een meisje uit de buurt en op een jongen binnen het klooster niet naast zich neer leggenΒ en wordt hij weggestuurd. Hierop gaat hij een avontuur vol passie en bedrog in het buitenland tegemoet.

Zo wordt hij op gegeven moment een graaf in Rome, maar keert uiteindelijk als bedelaar terug naar Nederland. Dit is ten tijde van de Tweede Wereldoorlog en Peter komt terecht in het verzet. Hierdoor wordt hij uiteindelijk gevangengenomen en ter dood veroordeeld. Zijn gave om vliegen te vangen redt zijn leven. Hij besluit vervolgens om op zoek te gaan naar zijn twee eerste liefdes.

Het boek beschrijft dus eigenlijk het levensverhaal van Peter en dit is erg mooi gedaan. Het boek leest heel erg makkelijk weg, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Wil je een boek met veel diepgang, dan zou ik dit boek niet aanraden. Wil je een boek waarbij je niet hoeft na te denken en gewoon lekker ontspannen kan lezen, dan is dit boek zeker iets voor jou!

16 gedachtes over “Lezen in de zon

  1. Mij kan je ook regelmatig vinden in de tuin met een boek. Wel geen romans, daar hou ik niet echt van. Wel een informatief boek of een reisgids ofzo….dat zijn dan echte genietmomenten…
    Geniet nog van je vakantie!

  2. O, als ik dat zo lees is zeker dat tweede boek een heerlijk boek om lekker buiten in het zonnetje te lezen πŸ™‚
    En ik ben benieuwd hoe je vakantie bevalt, maar dat lezen we vast wel als jij weer thuis bent πŸ™‚

Geef een reactie

