Zo simpel is dan geluk | #Holiday

toetjeEven een wat andere ‘Zo simpel is dan geluk’ dan normaal. Zoals ik al vertelde gaan een aantal dingen en ik heel erg goed samen. Dat kwam niet heel lang geleden weer duidelijk naar voren. Ik ben heerlijk op vakantie geweest en heb echt ontzettend genoten. Het zijn dus niet alleen maar de kleine dingen die je geluk bezorgen. Op vakantie gaan is voor mij wel echt een ‘luxe’. Toch waren er tijdens de vakantie wel weer een heleboel kleine dingen die de vakantie extra mooi maakten. Bij deze dus een vakantie-variant van ‘Zo simpel is dan geluk’

  • Midden in de nacht de grootste lol hebben omdat het toch wel een kunst is om twee grote koffers in de kleine Ford Ka van mijn vriendin te krijgen. Vorige keer lukte het echter en dit keer ook!
  • Tijdens het wachten tot we konden boarden kansloos appen met een gezamenlijke vriendin die niet kon slapen. De tranen rolden over onze wangen (ja, het was nog steeds midden in de nacht en ja onze medepassagiers keken ons heel raar aan).
  • In de trein vanaf Barcelona die langs de kust reed genieten van het uitzicht, maar vooral ook van een groep kinderen (volgens mij waren ze van de scouting) die de grootste lol hadden en zich prima vermaakten met het zingen van liedjes.
  • De hele dag dit nummer moeten aanhoren omdat het de ‘clubdance’ van het hotel was. Het bijbehorende dansje kan ik inmiddels dromen. (Ja, er zijn filmpjes van dat ik meedoe, nee, die krijgen jullie niet te zien.
  • De Macarena dansen in het zwembad.
  • Champagne bij het ontbijt, om de laatste vakantiedag te vieren.
  • Op de menukaart eerst checken of er lekkere toetjes zijn. Cheesecake, chocoladetaart, ijs, aardbeien met slagroom, ik heb het allemaal voorbij zien komen! (En ook op gegeten ja, yummie!)
  • Er van overtuigd zijn dat de 3Js komen optreden, er stonden immers drie microfoonstandaards. Uiteindelijk kwamen ze toch niet (goh!) maar hebben we wel genoten van een ander leuk bandje dat verschillende covers speelde.
  • Chi chi wa, dit liedje dus, niet meer uit je hoofd krijgen.
  • Langs het strand lopen en mensen zien peddelen op een surfplank. Dit leidde tot het zingen van dit nummer en ook die kregen we niet meer uit ons hoofd.
  • Zon, zon, zon, zon, zon, zon, zon, zon, zon.
  • Sangriaaaaaaa, wijn, corona, smoothies (lekker gezond!)… lekkere drankjes dus.
  • Van die leuke Nederlanders die ineens boven je komen staan terwijl jij lekker ligt te zon en zij zeiknat zijn. Drup drup.
  • ’s Avonds wandelen langs het strand.

strand

  • Vriendin die ineens Koen Verweij denkt te zien (man met lang blond haar).
  • Na een aantal dagen ‘gezeur’ door de jongens van het animatieteam toch maar een keer meedoen met de clubdance in het zwembad. En mijn vriendin maar toekijken! Lekker charmant zo in je bikini.
  • ’s Avonds terug in het hotel aankomen, terwijl de animatie na een show bezig is met de clubdance. Of ik even mee wilde doen op het podium. Hihi, doe maar niet.
  • Tijdens de heen- en terugvlucht bijna de hele vlucht in de cockpit zitten. Een geweldig uitzicht, je eigen huis kunnen zien, tussen twee onweerswolken doorvliegen, lol met de captain en co-piloot (die niet wilden dat we tussendoor gewoon in de cabine gingen zitten). Genieten!
  • Een dagje naar Barcelona. De Tibidabo ‘beklommen’ en genoten van het uitzicht. Even lekker geshopt en aan het strand gezeten en heerlijk gegeten. (Ja, ik was kapot na die dag, nee dat was absoluut niet erg.)
  • Van onbekende mensen een tien rittenkaart voor het openbaar vervoer in je handen geduwd krijgen. Erg lief!
  • Aan het zwembad liggen en door de animatie worden gevraagd waarom je niet meedeed met de clubdance. Ik zei dat ik even geen zin had en dat hij zelf nog maar even moest oefenen (hoewel hij dat dansje minstens vijf keer op een dag deed ging hij nog steeds elke keer de mist in). Hierop kwam het antwoord dat het fout ging omdat ik niet meedeed en hij niet bij mij kon afkijken. Hihi.
  • Heel veel lol hebben gehad om de kleinste dingen.
  • Tijdens het eten belanden in een minidisco met allemaal twaalf- en dertienjarigen die helemaal uit hun dak gaan. Ge-wel-dig! (Stiekem wilde ik met ze meedoen.)
  • Een massage krijgen op het strand.
  • Een suikerspin eten! Ik vertelde mijn vriendin dat ik die vroeger altijd zo lekker vond en toen kwamen we een suikerspin kraam tegen. Niet veel later liep ik met een grote, roze, mierzoete, maar lekkere suikerspin in mijn hand.
21 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk | #Holiday

  1. Pingback: Zo simpel is dan geluk | Vakantie | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

