Working nine to five

officeHet wil nog niet wennen, maar toch brengt het mij ook positieve dingen. Afgelopen vrijdag stortte ik nog helemaal in. Het is zwaar, drie dagen werken, heel erg zwaar, maar aan de andere kant is het ook heel erg fijn. Je voelt je nuttig, kletst gezellig met collega’s, zit niet dag in dag uit thuis. Bovendien levert het (als jonge meid in een ‘mannencultuur’) ook wel heel veel hilarische momenten op. 

Je moet vooral heel erg goed op je woorden letten. Zo kan je een man beter niet vragen of hij je wilt helpen met de nummertjes.

Zit je een dagje achter de telefoon? Dan krijg je de monteurs de hele dag door aan de telefoon. Dit levert de meest grappige gesprekken op. Opmerkingen als ‘Droom je al over me’ hoor ik regelmatig langskomen. Laatst vroeg ik een collega hoe het ging, waarop ik te horen kreeg dat onze andere collega en hij lekker in het zonnetje op een terrasje zaten. Waarop ik natuurlijk vroeg waarom ik niet uitgenodigd was. Hij zei dat ik hem moest laten uitpraten waarop de uitnodiging alsnog kwam. Niet veel later belde hij nog een keer en kreeg ik te horen dat ik wel moest op schieten als ik nog wilde komen.

Een ander moment had ik een bepaalde monteur nodig omdat zijn rapportage mij niet helemaal duidelijk was. Ik overlegde met een collega die dacht dat hij toevallig op de zaak was en controleerde dat vervolgens bij een andere collega. Die zei dat hij inderdaad binnen was en vroeg of ik soms een afspraakje met hem wilde. In zo’n geval ben ik de beroerdste niet en kan je hem krijgen zoals je wilt. Dus ik beaamde dat ik inderdaad een afspraakje met hem wilde aangezien ik nog niks te doen had die avond. Het gezicht dat mijn collega’s vervolgens trokken, geweldig!

Daarnaast is het best goed voor je zelf vertrouwen. Complimenten krijgen dat je zo goed bezig bent is erg fijn. Om de hele foute opmerkingen kan ik ook wel lachen. Zo kreeg ik laatst een collega aan de telefoon en na even gekletst te hebben vroeg ik wie hij nodig had. Hij antwoordde dat hij liever een uur gezellig met mij wilde kletsen. Hihi! (En dan is dit nog wel de minst foute.)

Never a dull moment while working!

Bron afbeelding

22 gedachtes over “Working nine to five

  1. Hé, vroeg me al af hoe het met je ging, qua werk. Kan me voorstellen dat het zwaar is!
    Maar wel fijn dat het je ook dingen geeft, het klinkt als een leuke werkplek, met leuke contacten ……. ik houd wel van dat soort geintjes.
    Sterkte, maar vooral nog veel plezier.

  2. Zelfs voor een gezond mens is van niets naar drie dagen werken zwaar…

    Het klinkt als een leuke werkomgeving. Dat is in ieder geval al heeeeeel veel waard. Ik wens je net als Minoesjka sterkte en veel plezier.

  3. Werken in een mannenwereldje is zeker heel anders dan in een vrouwenwereld! Ik heb beide meegemaakt en dan gaat mijn voorkeur toch uit naar het mannenwereldje of in ieder geval een goede mix zoals op mijn werk nu het geval is. Alleen maar vrouwen hoeft voor mij echt niet, dat is zo sfeer bepalend…

  4. Volgens mij kun je beter tussen mannen werken dan tussen vrouwen. Is het niet mogelijk om kortere dagen te werken verdeeld over meer dagen? Of is dat een heel domme vraag?

  5. Dat klinkt erg leuk! Ik zou ook wel willen werken in een mannenomgeving. Of nou ja, met dat soort mannen. Niet het soort dat in te dure pakken loopt, want dat lijkt me dan weer minder gezellig. Ik hoop dat je uiteindelijk kan wennen, geef het de tijd. Succes!

  6. Zo leuk 🙂 Ik houd ook wel van het mannenwereldje waar ik in zit. De gezelligheid motiveert me om naar mijn werk te gaan, want helaas is het ook voor mij eigenlijk te zwaar op dit moment dus ik leef met je mee. Zal erg blij zijn als ik me weer beter voel. Ik hoop dat je manieren kunt vinden om te blijven werken maar er minder last van te hebben!

Geef een reactie

