MSN, de goeie ouwe tijd

laptopMSN. Waarschijnlijk weet de jeugd van tegenwoordig nauwelijks nog wat deze drie letters inhouden, maar mij staat deze chatapplicatie nog heel helder voor de geest. Avonden bracht ik door achter de computer om te chatten. Met vriendinnen die ik gewoon elke dag zag, maar ook met vrienden in het buitenland die op deze manier ineens een stukje dichterbij waren.

Ik weet het nog goed, mijn ouders vonden het maar niks dat MSN. Echt niet dat ik aan die hype mee mocht doen. Echter was ik op maandagavond altijd alleen thuis en was ik een stuk handiger met de computer dan mijn ouders. MSN was dus al snel gedownload en elke maandagavond belde ik in op het internet. (Ja, dat is heel erg ouderwets!)

Uiteindelijk konden mijn ouders het niet echt meer tegenhouden en werd er al snel overgestapt naar het kabelinternet. MSN was inmiddels niet meer weg te denken van mijn computer. Je kon je nickname een hele aanvulling geven, waarbij je de meest gekke emoticons en leuke kleurtjes kon gebruiken. De één gebruikte een mooie quote, de andere een naam in de richting van: “$1 •๋ॡ Jnaam * »× •&lové is the mسst beautiful thiing.. (L) •& •$1` •#Je Naam•# » (L) _ Take me for what I am #__°•.му lOve fOяя уOυυ ωỉll ηeveя sтOp.•°__#” Het kon niet gek genoeg!

Eerlijk is eerlijk, MSN heeft mij regelmatig van mijn huiswerk afgehouden. Niet alleen om gezellig te webcammen met een vriend op Ténerife, maar ook omdat een ruzie met vriendinnen op MSN werd uitgevochten. Toch heb ik met name leuke herinneren aan deze messenger. Mijn leukste herinnering komt door mijn zusje.

Ik stond toevallig even achter haar en zag dat ze tegen iemand begon te praten.
“Hé, hoest?”
(Ja jongens, hier is het fout gegaan qua taal en spelling.)
Vervolgens minimaliseerde ze haar scherm om hem na wat andere gesprekken te hebben gelezen weer te openen. Waarop ze vervolgens
“Ja, goed en met jou?”
in het scherm te typte. Niet doorhebbende dat ze tegen zichzelf aan het praten was. Waarschijnlijk is het om te lezen helemaal niet leuk, maar bij mij rollen de tranen weer over mijn wangen als ik er aan terug denk. Hilarisch.

MSN… de goeie ouwe tijd.

28 gedachtes over “MSN, de goeie ouwe tijd

  1. Mijn eerste chatervaringen waren via skype, maar toen ontdekte ik MSN en was het hek van de dam,….vooral toen ik Big leerde kennen, uren, wat zeg ik dagen hebben wij gechat met elkaar,…ik mis dat nog soms,………en ik vind chatten zo geweldig leuk,…..

  2. Zo herkenbaar! Ik heb ook avonden gierend van het lachen achter
    MSN doorgebracht. Inderdaad met de vriendinnen die ik al dagelijks
    zag. Weet nog dat je ergens mee kon gooien en dat zag je dan over
    je hele scherm, geweldig! Leuk om daar weer even aan terug te denken!

  3. Oh waar is de tijd… MSN!
    Zoveel gebruikt en zo vlug vergeten! Altijd was er wel iemand online voor een babbeltje… iedere keer met de intentie: eventjes goeiedag zeggen… om dan uren later nog te kletsen 🙂

  4. Ik ben nooit zo’n chatter geweest. Heb het ook bijna niet gedaan, ook omdat ik via de telefoon in moest bellen, ik het veel te duur vond om te “kletsen” op de computer terwijl ik ook bellen kon.

  5. Hihi zo’n herinnering heb ik ook van een aantal jaar geleden. Mijn vader ging iets doen op de computer boven. Ik zat beneden een beetje te msnnen, en zag mijn vader – die overigens nooit msn’de, maar zus en ik hadden voor de lol een account voor hem aangemaakt – online komen. Dus ik zei hoi. Drie minuten later kwam hij van slag naar beneden gerend om te zeggen dat er een melding voor mij was. Hahahahahahaha

  6. Goh waar is de tijd! Mijn internetperiode begon toen ik 13-14 was. Chatten via MSN en MIRC, het chatprogramma. Ook inbellen via de telefoon 🙂 Waar is de tijd!

Geef een reactie

