Ineens besef ik…

regenDruppels vallen naar beneden. De lucht is grauw. De wolken laten hun regen vallen terwijl ik naar de brievenbus loop. Het regent niet hard, maar rustig. Ineens besef ik dat dit druilerige weer mijn gevoel weerspiegelt.

Ineens besef ik dat ik altijd maar doorga. Ik loop nu naar de brievenbus voor iemand die ik ken van mijn vrijwilligerswerk en waarvan ik één keer per week haar katten verzorg. Omdat zij niemand anders in de buurt had die dat voor haar kan doen. En ik woon om de hoek, dus het is voor mij een kleine moeite. Net als dat het maar een kleine moeite is om tussen de middag even mijn neefje en nichtje uit school te halen, een broodje met ze te eten en ze weer naar school te brengen.

Ineens besef ik dat ik altijd voor een ander klaar probeer te staan, maar daarbij soms voorbij ga aan mijn eigen gevoelens. Natuurlijk sta ik klaar voor een vriendin die heel ernstig ziek is. Natuurlijk houd ik me sterk voor mijn ouders die het door verschillende omstandigheden niet makkelijk hebben. Natuurlijk ben ik blij voor vriendinnen dat zij wel een weekendje weg kunnen (zonder mij, want ik red het op die data niet met mijn gezondheid).

Ineens besef ik dat al deze dingen ook iets met mij doen. Dat ik het mezelf niet heb toe gestaan hierbij stil te staan. Dat ik mezelf ook niet heb toegestaan het rot te vinden dat alles qua werk en studie nog steeds niet gaat zoals ik had gehoopt. Dat ik het mezelf niet toesta om soms even verdrietig te zijn om het feit dat ik elke dag pijn heb en elke dag moe ben.

Ineens besef ik dat ik op dit moment wel even verdrietig ben om alles. Hopelijk is er nu ook iemand die er even voor mij wil zijn.

Note: Dit stukje schreef ik een aantal dagen geleden.

31 gedachtes over “Ineens besef ik…

  1. Eens in de zoveel tijd komt er zo’n moment dat je even bij jezelf stil moet staan, in een wereld waar iedereen altijd maar rent. Het fijne is om te lezen dat jij meestal te hard rent uit liefde voor je medemens, dat is alvast beter dan voor geld of status. Maar denk ook aan jezelf. En dat jij af en toe ook een dikke knuffel verdient, want ook al lijkt het voor iedereen inmiddels zo normaal dat je ziek bent, dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niet verdrietig om kunt of mag zijn.

    Knuffel!

  2. Soms ren je teveel en word je door iets opeens met je neus op het feit gedrukt dat je er zelf ook nog bent! Ik zeg weleens tegen mezelf, nu even uithuilen en dan weer lekker opnieuw beginnen! Sterkte!

  3. Wat mooi geschreven, en wat een mooi inzicht. Nu je je ervan bewust bent, kan je er misschien een (kleine) verandering in brengen en je net wat beter voelen. Sterkte! Ik hoop je je inmiddels wat beter voelt.

  4. Mooi moment van stilstaan, hopelijk was dat ook zo? Dat er dan iemand voor jou klaar staat? Hier heb ik vooral met de drempels die dan volgen, hardop toegeven dat het zo is en om hulp vragen… Hoop dat je komend weekend kunt genieten in gezelschap van Zon!

  5. O,o, hoe herkenbaar is dit wat je schrijft zeg!! Ook ik lijk soms op een sombere weerdag, met het weer mee te doen. Heb het gevoel dat ik voor iedereen klaar sta, maar ……
    Aan de andere kant besef ik ook hoe moeilijk ik het vind om die steun voor mezelf te vragen en ik niet alleen voor mezelf mijn verdriet wegstop, maar ook voor mijn omgeving, en niet iedereen heeft een voelspriet om aan te voelen dat ik lach maar niet gelukkig ben.
    Hoop voor jou, dat die steun vragen jou wat minder moeite kost.

  6. Ach moppie dan toch… Het wordt duidelijk tijd dat jij wat meer (vaker) ‘me-time’ in gaat lassen … Wat liever bent voor jezelf… (en dan is er nog iets met grenzen maar daar durf ik als grenzeloos persoon niet eens over te schrijven).

    x

  7. Je moet het zo zien, je bent lekker bezig, maar wilt graag wat meer waardering, geef dat aan! Makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk. En af en toe een dip moet kunnen, maar wel plezier houden in de leuke dingen!

  8. het is normaal dat je je daardoor verdrietig voelt.
    Klaarstaan voor iedereen, en niemand hebben die dat voor jezelf doet.
    Je denkt daarom ook beter af en toe ’s aan jezelf, je eens lekker verwennen met dingen die je graag doet.
    Knuf!!!

Geef een reactie

