Druk druk druk

tumblr_mtag5zve3g1st5lhmo1_1280Het is cliché, heel erg cliché, maar ja, ik heb het druk. Hoewel, misschien is dat niet helemaal waar. Vergeleken met andere mensen heb ik het helemaal niet druk, maar voor mij voelt het wel druk.

Werken. Ik werk nog steeds drie dagen en dat is nog steeds te zwaar. Toevallig werd ik van de week gevraagd of ik extra wil werken (op zich een heel goed teken natuurlijk) maar dat is helaas echt niet haalbaar. Sterker nog, ik kom deze dagen echt amper door. ’s Ochtends gaat het nog wel, maar op gegeven moment ben ik helemaal kapot en dan moet ik vaak nog een halve dag. Mijn lichaam wil gewoon echt niet wennen aan het werken. Gelukkig is het wel erg gezellig op mijn werk en voel ik me mentaal goed. Puur op wilskracht houd ik het dus vol.

Naast het werken moet er minimaal één keer in de week gesport worden, wil ik zo af en toe mijn vrienden zien, wil ik er zijn voor vrienden en familie die mij nodig hebben en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik wil genieten van het leven, van de kleine en grote dingen. Ook dit kost allemaal veel energie. Heel veel energie. Met als resultaat dat ik eigenlijk continu kapot ben op dit moment. Is het niet omdat ik een dag gewerkt heb, dan is het wel omdat ik mijn verjaardag vierde of naar de verjaardag van een vriendin ging.

Daarnaast heb ik sinds ik werk ook erg veel last van mijn handen en vingers. Waarschijnlijk zijn dit RSI-achtige klachten, waardoor ik dus naast mijn werk mijn laptop het liefst zo min mogelijk aanraak. (Ook in verband met de nek- en hoofdpijn trouwens.)

Om een lang verhaal kort te maken… eigenlijk heb ik nauwelijks nog de ruimte om blogjes te lezen en erop te reageren. Lezen doe ik op zich nog wel regelmatig via mijn telefoon, maar reageren vind ik niet handig via mijn telefoon. Ik ben jullie blogs dus zeker niet vergeten, maar op dit moment komt het er door omstandigheden even niet van. Wat ik overigens heel erg jammer vind!

Dit is overigens absoluut niet bedoeld als klaag blogje!

Ik ben heel erg blij dat ik werk heb, er zijn immers genoeg mensen die dit niet kunnen zeggen. Ik heb het ook zeker wel naar mijn zin op mijn werk (hoewel de werkzaamheden op zich niet echt mijn ding zijn). Het is zwaar, maar ik sla mezelf er wel doorheen. Ik geniet van alles om me heen. Het zonnetje, een mooi nummer op de radio, een terrasje met vriendinnen, een leuk uitje. En ik heb nog heel erg veel leuke dingen op de planning staan. Kortom, ik ben een blij mens!

16 gedachtes over “Druk druk druk

  1. Kijk en dat die laatste zin is belangrijk!! Want zo simpel is geluk dan ook weer eens ……. blijf genieten en zorg ervoor dat je dat blije, mooie mens blijft …… en bloggen? Leuk, maar dat komt wel weer, of niet ……… ook goed toch?

  2. Vasthouden dat gevoel… Dat je een blij mens bent.. Dat is het voornaamste. De rest van de wereld en zeker de blogwereld… Dat is dan maar bijzaak (ik heb periodes dat ik nauwelijks lees laat staan reageer…)/
    x

  3. Pingback: Vechten of accepteren? | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

