Read more…

lezenHoewel ik het aardig druk heb probeer ik toch elke keer weer tijd te maken om te lezen. Lezen werkt voor mij echt heel erg ontspannend. De Thriller is het genre dat mij het meest aanspreekt, maar ik vind bijna alle genres fijn om te lezen. Dat is ook wel zichtbaar in de boeken die ik de afgelopen tijd gelezen heb en hieronder bespreek. Heb jij nog een boek waarvan je zegt, dat moet je echt gelezen hebben?! Laat dan gerust een reactie achter met deze tip!

De ontdekking van de hemel – Harry Mulisch

Om eerlijk te zijn heb ik wel een aantal momenten gehad dat ik het boek even weg heb gelegd. Op dat moment viel de spanning even weg, waardoor ik geen zin meer had om verder te lezen. Uiteindelijk ben ik toch blijven lezen en daar heb ik achteraf geen spijt van. Het is echt een heel erg mooi boek. Het boek telt vele pagina’s, dus het is lastig om het kort samen te vatten. Het verhaal wordt verteld door twee engelen die met elkaar in dialoog zijn. Het gaat over Onno en Max die elkaar op een avond ontmoeten doordat Max Onno een lift geeft. Zij maken van alles mee in hun leven en Onno krijgt op gegeven moment een zoon, Quinten, die ook een belangrijke rol speelt in het verhaal. Wil je meer weten? Lees dan gewoon het boek!

De buurman – J.J. Voskuil

Apart. Dat is het woord dat dit boek in mijn ogen heel erg goed beschrijft. Apart, maar wel op een leuke manier apart. Sterker nog, ik had het boek binnen no time uit. Het boek vertelt het verhaal van Nicolien en Maarten. Zij krijgen nieuwe buren, het homostel Petrus en Peer. Nicolien wil graag een goede band met hen opbouwen, maar van Maarten hoeft dat niet zo. Nicolien denkt vervolgens dat dit komt doordat Maarten een hekel heeft aan homo’s. Dit levert de nodige ruzies en irritaties op, waar ik af en toe heel erg hard om heb moeten lachen. Het verhaal is dus eigenlijk niet meer dan een inkijkje in het leven van twee mensen. Toch is het absoluut niet saai en heb ik het met veel plezier en een lach op mijn gezicht gelezen!

Grijs verleden – Philip Kerr

Het verhaal over Bernie Gunther begint in het jaar 1954 op Cuba, waar hij aan een gevaarlijke klus probeer te ontkomen. Dit lukt hem echter niet waardoor hij voor de zoveelste keer in de gevangenis belandt. Hij komt voor de keuze te staan: veroordeeld worden voor moord of in dienst treden van de Franse geheime dienst. Hij kiest voor het laatste en gaat voor hen aan de slag. Hij moet naar een bepaalde persoon op zoek en maakt gedurende zijn zoektocht heel erg veel mee. Het boek is echt heel erg spannend en neemt je mee naar verschillende landen. Als je van thrillers houdt is dit zeker een aanrader!

13 gedachtes over “Read more…

  1. Wat goed dat je De ontdekking van de hemel hebt uitgelezen – ik ben tot ongeveer pagina 800 gekomen en heb hem toen ‘even’ weggelegd. Dat was vier jaar geleden…
    De buurman klinkt erg leuk, die ga ik onthouden 🙂

  2. Ik lees heel weinig, omdat ik er me moeilijk kan op concentreren. Toch heb ik me gewaagd aan den dik boek toen we op reis gingen. De vliegenvanger, ( niets te maken met de vliegeraar) Het was een dik boek en hb het begot uitgekregen. Nu ben ik “de laatste liefde van mijn moeder ” van Dimitri Verhulst aan het lezen en wat lees ik die graag. Allee zo zal ik dit jaar toch drie boeken hebben gelezen, altijd beter dan niets, nietwaar!

  3. Oh, wat toevallig! Ik heb net die hele trilogie van Philip Kerr gelezen. Hele stapel, maar geweldig! Ik ben zelf ook fan van Simone van der Vlugt, Karin Slaughter en Niccolo Ammaniti. Absolute afraders vind ik Saskia Noort en Suzanne Vermeer. Veel te voorspelbaar!

Geef een reactie

