Workin’ 9 to 5

werken“Workin’ nine to five, what a way to make a living!” Eerlijk is eerlijk, ik vind dit nummer van Dolly Parton echt zo leuk! Ik word er echt blij van. Net als van het werken zelf, zoals ik ook al vertelde in deze blog. Dit wekte bij een enkeling nogal wat verbazing omdat ik eerder nog schreef dat werken zo zwaar is. Ja, werken is fysiek gezien erg zwaar, maar mentaal gezien is het helemaal niet zwaar. Ik moet eerlijk bekennen dat het ook niet heel erg uitdagend is, maar leuk is het wel. Het is heerlijk om met collega’s te kunnen kletsen en vooral ook veel te lachen.

Ik werkte nog maar net bij mijn werkgever of ik werd op facebook genomineerd voor een ‘nat pak’ (jullie herinneren je deze ‘tag’ vast nog wel). Ik stond even met mijn collega te kletsen hierover en we probeerden iets origineels te verzinnen. Op dat moment dat een andere collega binnenkwam en opving waar we het over hadden. Voor ik het wist kwam hij met extra kleding aanzetten en zette de douche voor me aan (ja, wij hebben een douche voor de monteurs, wist ik ook niet) en maakte een leuk filmpje voor me. Dit alles onder werktijd, dat kan gewoon! Weer terug op mijn afdeling vertelde ik maar even dat ik onder de douche was geweest en hebben we heel hard gelachen om het resultaat.

Ook de complimenten vliegen me om de oren. Op zich niet heel gek in een bedrijf waar heel veel mannen zijn, weinig vrouwen en ik veruit de jongste ben. Regelmatig krijg ik te horen dat iemand belde omdat hij mijn stem even wilde horen. Of ik kom binnenlopen en een collega zegt: ‘Daar hebben we ons zonnetje in huis.’ Ook besluiten de monteurs regelmatig dat ze toch echt twee extra handen nodig hebben en ik dus maar met ze mee moet. (Waarop mijn collega vervolgens zegt dat hij dan wel een kwijlbakje mee moet nemen. Ja, dit alles gewoon waar ik bij zit.) En dit is dan nog maar een kleine greep uit wat ik dagelijks meemaak. Mijn zelfvertrouwen groeit dus met de dag. 😉

Bovendien wordt er heel erg veel gelachen. Er gaat geen dag voorbij waarop ik niet gelachen heb op mijn werk. Wat ik ook erg leuk vindt is dat collega’s mij ook om hulp vragen. Als ze er bijvoorbeeld niet uitkomen om iets voor elkaar te krijgen met de computer. Daarnaast kan ik met een aantal collega’s ook serieus praten. Ook over mijn gezondheid. Nu praat ik daar niet heel erg veel over, maar het is toch fijn dat mensen interesse tonen.

Al met al heb ik het dus erg naar mijn zin op het werk! Ik ben hier heel erg blij mee, want dit maakt dat het vol te houden is. Als ik met tegenzin naar mijn werk zou gaan, was het me waarschijnlijk niet gelukt om het vol te houden.

16 gedachtes over “Workin’ 9 to 5

  1. Inderdaad.. Wanneer je met tegenzin naar je werk gaat is het (haast) niet vol te houden.
    Het is dat ik zulke leuke collega’s heb, anders zou ik nog jaloers worden. Je hebt het getroffen..

  2. Leuk te lezen dat er nog mensen zijn die het wel goed hebben op het werk!
    Momenteel vind ik het niet zo fijn op het werk, ook al doe ik mijn werk heel erg graag…

Geef een reactie

