Reaaaaady?! Schaatsen maar!

ThialfReaaaaaady?! *Pang!*

Nee, dit heeft niets met een liquidatie te maken (die overigens een paar straten verderop plaatsvond), maar met wat ik vorige week de hele dag door heb gehoord in Thialf. Samen met vriendinnen bracht ik een dagje door op deze schaatsbaan om het NK afstanden eens van dichtbij mee te maken. We hadden prachtige plekken en konden alles dus heel erg goed zien. De start vond een aantal keer vlak voor ons neus plaats. Spannend hoor! En wat een sfeertje.

Het was echt heel erg gaaf om in real life aanwezig te zijn bij de wedstrijd. Het is zo anders dan op tv. Het gaat allemaal veel sneller, voor je het weet is de rit alweer voorbij. Het was mooi om te zien hoe het publiek op de schaatsers reageerde. Zodra één van de schaatsers heel erg goed ging begon iedereen te juichen en te klappen. Je kon gewoon aan de herrie op de tribunes horen waar op de baan de schaatser zich op dat moment bevond. En of het nou een bekende naam was of niet, iedereen werd aangemoedigd.

De dweilpauzes waren ook één groot feest. Kleintje Pils vermaakte ons goed, hoewel niet iedereen op de tribune enthousiast was. Sterker nog… op de zittribune waar wij zaten waren mijn vriendin en ik de enige die enthousiast waren en luidkeels mee zongen. Nevermind, wij hadden de grootste lol. Sowieso hebben we over de hele dag ontzettend gelachen. Het niveau van onze humor was niet altijd even hoog, maar ik zal jullie alle foute opmerkingen besparen. Laten we het erop houden dat regelmatig de tranen over mijn wangen rolden.

Koen Verweij zijn we helaas net misgelopen, maar wel heb ik oog in oog gestaan met the one and only Sven Kramer. Held! Ik heb een kaart voor mijn vriendin laten signeren en op dat moment was hij samen met Bob de Jong en Lucas van Alphen aan het signeren. Lucky me! Overigens ook echt credits voor Lucas die ruim de tijd nam om iets in de kaart te schrijven. Leuke en lieve jongen!

De geweldige dag werd afgesloten bij de grote gele M, om vervolgens weer in de auto te stappen voor de lange rit naar huis. Die we overigens al zingend en lachend door hebben gebracht, dus die anderhalve uur waren eigenlijk zo voorbij. Ik heb een heerlijke dag gehad!! (En voor de oplettende lezer, ik kan nu iets van mijn Bucket List afstrepen! Daarover later meer.)

18 gedachtes over “Reaaaaady?! Schaatsen maar!

  1. Jij op dubbele ijzertjes
    je ijsmuts op
    een rode neus
    en je wantjes aan een touwtje
    door de mouwen
    naar de schaatsers gekropen
    Lekker anoniem
    en dan een handtekening
    op een kaartje of foto
    van jouw favoriet
    Ja, dan wil je wel zingen!
    En aanmoedigen van:
    “heya Sven!”

    Zwaai jij ook een keer
    naar de camera?

  2. Pingback: Zo simpel is dan geluk #15 | Zo simpel is dan geluk

  3. Pingback: Zo simpel is dan geluk #16 | Zo simpel is dan geluk

  4. Pingback: #plukhetgeluk | De grootste glimlach | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

