Twijfelkont

studerenKeuzes maken is op één of andere manier niet echt mijn sterkste punt. Morgen heb ik een belangrijk gesprek, waarna ik waarschijnlijk weer een keuze moet gaan maken. Een keuze die eigenlijk niet moeilijk zou moeten zijn, maar toch, toch komt er weer twijfel in mij naar boven.

Alweer een paar maanden werk ik met veel plezier bij mijn huidige werkgever. Hoewel het werk absoluut niet mijn ding is, vind ik het niet vervelend om te doen en ga ik met plezier naar mijn werk. Toch weet ik niet of ik dit uiteindelijk jaren vol zal gaan houden. Puur en alleen omdat er totaal geen uitdaging in het werk zit.

Het liefst zou ik nog steeds iets gaan doen in de zorg en welzijn richting. Op die manier mensen kunnen helpen, daar ligt gewoon mijn hart. Laatst heb ik een keer een dagje met een doktersassistente meegelopen en dat is van beide kanten goed bevallen. Zo goed dat ik daar sowieso mijn stage zou mogen doen, alleen konden ze mij geen vergoeding bieden. Ik kreeg echter van de week telefoon dat ze de praktijk willen gaan uitbreiden en mij dan waarschijnlijk toch in dienst kunnen nemen en ik mijn opleiding kan gaan doen. Binnenkort heb ik een gesprek hierover.

Dit is uiteraard een geweldige kans die ik gewoon met beide handen móet aangrijpen, maar toch twijfel ik.

Ik zal dan drie dagen gaan werken en één dag naar school moeten. Dat is dus een hele dag extra (plus een stuk reizen met het OV) vergeleken met wat ik nu doe en al zwaar genoeg is. En de grote vraag is, ga ik dat redden? Ga ik dat volhouden? Ga ik mezelf niet ontzettend overbelasten en eindig ik straks weer helemaal terug bij af? Ergens ben ik daar wel een beetje bang voor.

Daarnaast weet ik zeker dat ik dan geen tijd meer heb om leuke dingen te doen, of beter gezegd, geen energie. Ik houd me altijd heel erg vast aan de leuke dingen en ben bang dat het me geen goed zal doen als deze wegvallen. Het is maar voor anderhalf jaar, maar als je niet goed in je vel zit is anderhalf jaar best lang.

Eigenlijk vind ik het gewoon eng om uit mijn comfort zone te stappen. Ik weet nu waar ik aan toe ben. Ik weet wat ik wel en niet kan. En bovenal ben ik op dit moment gelukkig. Ik heb mijn leven weer op de rails, zo goed en kwaad als het kan en ik ben zo bang dat het straks helemaal de verkeerde kant op gaat. Maar aan de andere kant, als ik het niet probeer, dan ga ik er sowieso niet achter komen. Misschien kan ik wel meer dan ik zelf denk?

Eerst maar even het gesprek afwachten!

32 gedachtes over “Twijfelkont

  1. Een nieuwe werkplek
    terwijl je al eegens werkt
    Altijd slaat dan
    de wijfel toe
    Omdat ik bij jou lees
    dat het nu geen uitdaging geeft
    en dat vernieuwing dat wel gaat brengen
    temeer dat ook echt jou keuze is of was…
    ..? Ga er vorr!!! Zeker als ze plaats hebben
    en jou opnieuw oproepen.
    Ze zien het met je zitten!

      • Vind een LIKE echt niets.
        Geef graag iets persoonlijks mee…
        Hoop iets positiefs te horen van jou
        denk dat ’t wel goed komt.
        Zou iets meer van je moeten weten
        om dit allemaal te kunnen plaatsen
        maar toch….

        Kijk ook eens op mijn blogs of FB….
        De dichter in mij is altijd bezig.

        http:// wakkersgedichten.wordpress.com/

        http:// wakkersgedichten.blogspotnl/

  2. Oei, wat lastig zeg!! Ook ik zou daar moeite mee hebben, maar wees eerlijk, ik denk bijna iedereen ……….. ik ben benieuwd wat je gaat beslissen, of de uitdaging groot genoeg is om je comfort zone te verlaten.

  3. Super tof dat de kans zich voordoet! Je kunt niet in de toekomst kijken, dus hoe kies je dan? Met je hoofd? Met je hart? Lastig… Maar je komt vast tot een goede beslissing,

  4. Pingback: De kogel is door de kerk | Zo simpel is dan geluk

  5. Pingback: Bijna klaar met mijn opleiding! | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

