De kogel is door de kerk

2013-05-15 22.35.55Na lang wikken en wegen heeft deze twijfelkont een keuze kunnen maken. Ik ga de opleiding tot doktersassistent doen! Ik krijg een contract voor 16 uur per week (met uitloop naar 20 à 24 uur) voor de duur van mijn opleiding. Omdat ik mijn propedeuse HBO verpleegkunde al heb (en mijn bachelor Biomedische Wetenschappen en mijn propedeuse Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, nee, ik heb me niet verveeld de afgelopen jaren) kan ik de opleiding in 1,5 jaar doen. Gelukkig maar, want waarschijnlijk ga ik niet heel erg veel nieuws leren. Zonder diploma kom je echter niet aan de slag als doktersassistent, dus vandaar deze stap. En wie weet wat daar nog op zal volgen!

Natuurlijk vragen mensen zich af waarom ik een mbo opleiding ga doen terwijl ik eigenlijk veel meer kan. Het is een lang verhaal, maar door mijn gezondheid en andere omstandigheden heb ik Verpleegkunde en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening niet af kunnen maken. Nu heb ik een baan als administratief medewerker en hoewel ik het heel erg naar mijn zin hebt gaat dit mij op den duur geen voldoening geven. Ik weet niet of doktersassistent dit wel gaat doen, maar het past wel veel beter bij mij. En ergens is het ook wel lekker dat ik de opleiding straks met twee vingers in mijn neus zal kunnen doen. Sinds ik ‘ziek’ ben ben ik niet meer zo ambitieus, ik wil graag iets doen waar ik plezier in heb en gewoon lekker genieten van het leven.

Het was wel even een dingetje om op mijn werk te vertellen dat ik ga stoppen. Ik weet dat ze ergens wel een klein beetje op mij gerekend hadden. De reacties waren gelukkig positief. Misschien iets te positief zelfs, ik begon spontaan weer te twijfelen. Al mijn collega’s vinden het ontzettend jammer dat ik wegga, niet alleen omdat ik mijn werk goed doe, maar ook om de gezelligheid. Het liefst willen ze dat ik blijf, maar toch steunen ze mij in mijn beslissing en zeggen dat ik deze kans absoluut moet grijpen. Ik stond echt versteld van alle reacties, die echt ontzettend lief zijn. Zowel mijn manager als de nieuwe directeur hebben me daarnaast heel duidelijk gemaakt dat ik altijd welkom ben en ik mag als ik wil en het red een paar uurtjes of een dagje blijven werken, zodat ik een extraatje heb. Of ik dit ga doen, dat weet ik nog niet, eerst maar eens kijken of ik de combi werken en leren aan ga kunnen, want dat zal behoorlijk pittig zijn. Pittig, maar wel erg leuk!

27 gedachtes over “De kogel is door de kerk

  1. Je kiest uiteindelijk toch voor jezelf, en daarmee juist ook weer voor anderen, want je helpt toch echt de medemens! Waar een wil is is een weg, en soms moet je je weg even zoeken, en dan vinden en dan bewandelen.

  2. Goed dat je dit gaat doen zeg! Het klinkt als iets dat heel goed bij je past en het lijkt me zeker uitdagender dan een administratieve baan. Heel veel plezier en succes! 😀

  3. Wat goed zeg!! Ja, dat zal best moeilijk zijn om je oude werk op te zeggen, en ja, natuurlijk zul je twijfelen of je het wel aan kan. Maar dat deed je bij dit administratieve werk ook, en het was niet makkelijk, maar je hield het wel vol, ondanks alles!!
    Jij hebt zoveel doorzettingsvermogen, het gaat je vast lukken, al zul je inderdaad de komende 1,5 jaar wel wat aan leuke dingen moeten inleveren, als je pech hebt,,,, hoop oprecht dat het je waard is. Succes, en ik hoop hier nog te lezen hoe het gaat en uiteindelijk dat je je diploma haalt 🙂

  4. Pingback: Gelukkig Nieuwjaar! | Zo simpel is dan geluk

  5. Pingback: Bijna klaar met mijn opleiding! | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

