Alweer een jaar voorbij…

2014-12-05 13.29.05Het eind van het jaar nadert, het is tijd om weer terug te blikken op afgelopen jaar. Aan de ene kant vind ik dat heel erg cliché, maar aan de andere kant vind ik het ook goed om terug te kijken. Om even stil te staan bij wat er is gebeurd, de mooie en de mindere mooie dingen. Het is ook erg cliché om te zeggen dat het jaar als een achtbaan voorbij is gegaan, met zijn ups en downs. Toch is dat voor mij dit jaar wel heel erg toepasselijk. Het was een jaar met hoge pieken en toch ook wel diepe dalen.

Veel van die dieptepunten heb ik hier ook wel kort besproken. Zo hebben wij mijn opa helaas verloren dit jaar. Iets wat bij het leven hoort, maar wat het leven zeker niet leuker maakt. Gelukkig heb ik dit een plekje kunnen geven, omdat het nu eenmaal beter was voor mijn opa. Ook onze hond is overleden dit jaar. Hij was vooral mijn vader heel erg tot steun, wat ook dit verlies niet makkelijk maakte. Ik ben bovendien gestopt met mijn studie maatschappelijk werk en dienstverlening, wat ik nog steeds erg jammer vind. Daarnaast zijn er ook andere heftige dingen gebeurd die ik niet besproken heb (dit is eigenlijk maar het topje van de ijsberg). Dingen die ik ook niet ga bespreken, maar die het ons als gezin absoluut niet makkelijk hebben gemaakt afgelopen jaar. En ook de komende tijd zal er nog veel onzekerheid zijn.

Naast behoorlijk wat diepe dalen heb ik ook heel erg veel mooie dingen mee mogen maken dit jaar. Veel van deze dingen heb ik hier beschreven, de grote, maar ook de kleine dingen die mij gelukkig maakten. Ik had heel erg veel geluk en vond een nieuwe baan, waar ik in januari (helaas) alweer wegga omdat ik als leerling-doktersassistent aan de slag ga en weer naar school ga. Ik deed ontzettend veel leuke dingen en een aantal van mijn ‘wensen’ kwam in vervulling. Ik heb geweldig veel leuke concerten meegemaakt, ging naar het schaatsen in Thialf en woonde een wedstrijd van het Nederlands elftal bij. Ik ging een weekje op vakantie en had veel fijne momenten met familie en vrienden.

Ondanks alle tegenslagen heb ik een prachtig jaar gehad. Ik heb geleefd en ik heb daarvan genoten. Ik ben niet bij de pakken neer gaan zitten en na jaren thuis te hebben gezeten is het me dit jaar eindelijk gelukt om weer aan het werk te gaan. Stapje voor stapje kreeg ik, na mijn revalidatie een aantal jaar geleden, mijn leven steeds weer wat meer op de rit en kijk waar ik nu ben. Ik ben echt ontzettend blij en dankbaar voor alle kansen die ik dit jaar heb gekregen, voor alle mooie momenten die ik heb mogen meemaken, want ik beschouw het zeker niet als vanzelfsprekend. Ik ben gelukkig en ik ben ervan overtuigd dat ik van 2015 opnieuw een heel erg mooi jaar ga maken!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne Kerst toe en een goede jaarwisseling. Ik hoop dat jullie deze dagen kunnen doorbrengen met lieve mensen en veel warmte om jullie heen. Bovendien wens ik jullie een heel erg gelukkig nieuwjaar. Maak er wat moois van!

19 gedachtes over “Alweer een jaar voorbij…

  1. Verpak je zorgen en verdriet in het mooiste
    kleinste doosje
    Doe er een strik om, maar wel zodat het
    nog open kan.
    Je zegeningen en prestaties rangschik je
    er prestigieus om heen
    Wees trots en dankbaar
    Ik weet niet veel van je
    maar die nieuwe weg voelt goed
    Op momentjes die je zelf bepaalt
    of aanvoelt bekijk je de inhoud
    van het kleinste doosje
    Dat zijn je ervaringen van het leven
    waar je eigenlijk ook wel iets aan hebt.

    Gezond en gelukkig 2015!

  2. Ook ik vind het altijd even goed om even stil te staan en terug te kijken, welke positieve dingen ik mee kan nemen naar de volgende periode. En dat doe jij hier ook, mooi!
    Ik wens jou ook hele mooie dagen en ik hoop dat er in 2015 een einde zal komen aan vele onzekerheden, waar jullie het nu nog mee moeten doen.

  3. Pingback: Gelukkig Nieuwjaar! | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

