Lezen | Nora Roberts

lezenHoewel ik meer dan eens heb gelezen over de boeken van Nora Roberts, had ik zelf nog nooit een boek van haar in handen gehad. Tot ik ineens per toeval een tweedehands boek van haar in handen kreeg, ‘Thuishaven’. Dit is een boek uit de ‘Chesapeake Bay Saga’.

Thuishaven

Hoewel het alweer even geleden is dat ik dit boek las, weet ik nog goed dat het veel indruk op mij maakte. De emoties van de hoofdpersonen werden zo goed beschreven, dat ik ze haast zelf ging voelen. Bovendien was het een heel erg mooi verhaal waarin familie en liefde een belangrijke rol speelden.

De serie gaat over drie volwassen broers die geadopteerd zijn door Ray en Stella. Ray overlijdt onverwacht en de drie broers willen aan zijn laatste wens voldoen, zorgen voor hun andere tienjarige broertje Seth. Dit boek beschreef het verhaal van één van de broers, Phillip. Hij werkt in Baltimore en gaat in het weekend naar zijn ouderlijk huis om voor Seth te zorgen en mee te draaien in het familiebedrijf. Phillip zijn liefdesleven heeft hier wel onder te lijden. Op gegeven moment ontmoet hij een leuke vrouw, waarin hij eerst alleen wat afleiding ziet. Als snel blijkt dat hij meer voor haar is gaan voelen. Hij ontdekt op gegeven moment echter dat zij iets voor hem achter heeft gehouden wat in verband staat met zijn broers en Seth.

Het heetst van de dag

Dit is het tweede boek van Nora Roberts dat ik vrij recent nog gelezen heb. Het boek had mij sowieso meteen in zijn greep en dat werd nog versterkt doordat ik het las tijdens de verschrikkelijke gebeurtenissen in Parijs. Eigenlijk is het best bizar dat ik dit boek juist op dat moment las.

Het boek vertelt het verhaal van rechercheur Phoebe MacNamara. Op jonge leeftijd is zij samen met haar gezin gegijzeld en heeft tijdens deze situatie haar roeping gevonden. Ze is nu onderhandelaar bij de politie en weet zowel gijzelnemers als mensen die zelfmoord willen plegen hiervan te weerhouden. Tijdens één van deze onderhandelingen ontmoet ze Duncan Swift, die vervolgens een belangrijke rol gaat spelen in haar leven.
Op gegeven moment wordt ze door een collega overvallen en aangerand. Hoewel haar collega is opgepakt blijft zij in aanraking komen met verschrikkelijke situaties. Samen met Duncan en haar team probeert ze erachter te komen wie hier achter zit.

Het boek is echt ontzettend spannend, op een onvoorspelbare manier. Net wanneer je denkt te weten hoe de vork in de steel zit, vindt er een plotwending plaats en loop het verhaal heel anders dan je had verwacht. Daarnaast zit er een vleugje romantiek in het boek en spelen familie en liefde een rol. De emoties van de hoofdpersonen komen heel erg duidelijk naar voren, waardoor het naast een spannend boek ook echt een mooi boek is. Ik heb er van genoten van begin tot eind en werd helemaal in het meegezogen. Het boek is volgens mij niet heel erg bekend, maar als je het mij vraagt zeker een aanrader.

11 gedachtes over “Lezen | Nora Roberts

  1. Ik ken deze schrijfster eigenlijk helemaal niet. De boeken klinken wel interessant, vooral die laatste, lijkt me interessant om te weten hoe zoiets in z’n werk gaat…

  2. Pingback: Zo simpel is dan geluk #16 | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

