Wat ik ga missen aan mijn werk

werkenHoewel de werkzaamheden niet helemaal mijn ding waren, heb ik een hele fijne tijd gehad op mijn werk. Zo fijn zelfs dat ik me een beetje leeg voel nu ik een paar dagen thuis ben. Hoewel er soms wel wat irritaties waren, omdat onze afdeling nu eenmaal een zooitje was, kon ik die irritaties gelukkig makkelijk loslaten door de geweldige sfeer op onze afdeling. Sterker nog, in het gehele bedrijf was de sfeer top! Stiekem zal ik dit zeker wel gaan missen. Wat ik onder andere zal missen?

  • Samen met mijn collega op onze bureau’s klimmen om ons kantoor te versieren voor de Kerst. In ons bedrijf was er helemaal niemand die zijn kantoor versierde en ik vernam van een andere collega dat mijn collega met wie ik mijn kantoor deelde hier ook helemaal niet van hield. Toch stelde ik het voor, ik vind het gewoon heel erg gezellig en mijn collega was super enthousiast. In de weken die volgden is zo’n beetje het hele bedrijf langs geweest om ons kantoor te bewonderen!
  • De complimenten die ik dag in dag uit kreeg. De één wat serieuzer dan de ander. In het begin vond ik het wel wat lastig inschatten wat er wél en niet gemeend werd. Ik werkte immers met bijna alleen maar mannen. Bovendien hou ik gewoon niet van complimenten (zeker niet als ze over mijn uiterlijk gaan). Gelukkig heb ik er aan kunnen wennen en weet ik ook zeker dat het over het algemeen goed bedoeld was. De laatste weken kon ik er dus stiekem wel een beetje van genieten.
  • Tranen lachen. Echt, wat heb ik ontzettend veel gelachen. Soms was het niveau wel heel erg laag overigens, maar wat geeft het, als je maar plezier hebt. Het laatste wat ik mij kan herinneren, waarbij de tranen echt over mijn wangen rolden, was de volgende situatie. De collega die bij mij op kantoor zat belde een andere collega. Hij heeft een looptelefoon en nam zijn telefoon op terwijl hij op het toilet was voor een kleine boodschap. Dat vertelde hij doodleuk en bleef ondertussen door praten. Mijn collega had inmiddels de telefoon op de luidspreker gezet, zodat ik mee kon luisteren. Het was zo grappig. Vooral toen mijn collega op gegeven moment iets doorhad en vroeg: ‘Je hebt de telefoon toch niet op de luidspreker staan hè?’
  • Op het moment zelf was het niet zo leuk, maar uiteindelijk heb ik er wel om kunnen lachen. Ik zat op de plek van de receptioniste, kreeg honderd telefoontjes tegelijk en probeerde iedereen goed door te verbinden. De collega’s op mijn afdeling kwamen alleen op het idee om elkaars telefoon op te nemen en tegen mij te zeggen dat ik verkeerd aan het doorverbinden was. Ik werd helemaal gek! Soms ben ik iets te goedgelovig.
  • Dan was er nog de collega die heel erg goed was in het ombuigen van mijn woorden en wel van wat gekkigheid hield. Vroeg ik hem om een nummer, dan wilde hij een nummertje met me maken. Wilde ik iets voor hem regelen, dan zei hij dat ik het wel goed moest doen omdat hij me anders kwam knuffelen. De laatste dagen zeurde hij constant om gebak en kwam het er uiteindelijk op neer dat ik maar een slagroomspuit mee moest nemen. Dan konden ze mijn neerleggen, vol spuiten met slagroom en me vervolgens met zijn allen aflikken. Mannen!
  • De goede gesprekken. Ondanks alle foute gesprekken en lol die ik heb gehad, zijn er ook heel wat collega’s waarmee ik fijne gesprekken kon voeren. Bovendien gunde iedereen mij het beste en hoewel een aantal collega’s het echt heel erg jammer vonden dat ik wegging en het liefst wilden dat ik bleef, vonden ze absoluut dat ik voor mezelf moest kiezen.

Ja ja, het zal best even wennen zijn om dit allemaal te moeten missen!

17 gedachtes over “Wat ik ga missen aan mijn werk

  1. Oh dat zal inderdaad wennen zijn. Een hoofdstuk afsluiten is altijd even wennen. Soms mis ik mijn oude werk ook nog wel eens (hoewel de werkzaamheden misschien ook niet altijd mijn favoriet waren hihi).

  2. In ieder geval heb je deze fijne herinneringen! Doet me denken aan een college waarbij de docent in de pauze naar de wc ging en vergat dat hij zijn microfoontje nog aan had staan. De hele zaal kon van zijn plasgeluiden meegenieten, iedereen lag dubbel van het lachen… 😛

  3. Herkenbaar. Er zijn werkplekken / collega’s die ik nog altijd mis. Maar er komen ook steeds weer werkplekken en collega’s bij. Een heerlijke herinnering. Net als deze werkplek / collega’s voor jou een heerlijke herinnering is. Eentje om te koesteren..

  4. Heel erg herkenbaar. Waar ik werkte vond ik mijn werkzaamheden ook niet zo leuk, maar de sfeer was er zo fijn en ik had plezier met mijn collega’s. Jammer als je dat moet missen inderdaad!

  5. Ja. dat is altijd lastig, afscheid nemen en loslaten. Maar, je weet dat als de ene deur dicht gaat er een andere open gaat, en in jou geval staat ie al open in de vorm van een nieuwe uitdaging : een mooie nieuwe job met een opleiding. Sluit het goed af en ga er voor volgende week 🙂

Geef een reactie

