#plukhetgeluk | De grootste glimlach

PLUKHETGELUKEen aantal weken geleden introduceerde Saskia een nieuw, zelf bedacht, project, #plukhetgeluk. Omdat geluk toch wel een belangrijke rol speelt op mijn blog, sprak dit project mij meteen aan. Het gaat Saskia erom dat we eens kijken naar het geluk dat we al bezitten, naar de kleine dingen die het leven mooier maken. Zelf doe ik dit al voor een groot deel, maar toch leek het mij erg leuk om mee te doen met deze challenge! Vandaag vind je hier dus het vierde onderdeel van dit project.

‘De grootste Glimlach.’ Heel erg veel dingen toveren een glimlach op mijn gezicht. Vaak zijn dit de kleine dingen in het leven. Het zonnetje dat schijnt, een kindje dat naar me lacht. Regelmatig maak ik hier ook een overzicht van in de rubriek ‘Zo simpel is dan geluk‘. Er is dan ook niet één ding wat mij de grootste glimlach bezorgt.

Een lief berichtje

Sowieso word ik heel erg blij van een lief of leuk berichtje. Een vriendin die enthousiast vertelt dat ze een huis heeft gekocht. Een compliment van een collega. En appje van mijn kleine nichtje. Iemand die vertelt trots op mij te zijn. Een lieve reactie op één van mijn blogjes. Ik vind het fijn als er iemand aan mij denkt en mij een berichtje stuurt, dat tovert echt een hele grote glimlach op mijn gezicht.

Dansen en muziek

Muziek speelt daarnaast een belangrijke rol in mijn leven. Het ene moment word ik er ontzetten blij van, het volgende moment helpt het me om tot rust te komen. Het ene nummer herinnert me aan een leuke vakantie met vriendinnen, het andere nummer herinnert me aan een dierbaar persoon.
Daarnaast houd ik heel erg van dansen. Ik heb heel erg lang aan baton twirling gedaan, mijn grote passie. Ook vind ik het super fijn om tijdens een feestje of in de kroeg helemaal los te gaan. Eigenlijk kan ik amper stil zitten als ik muziek hoor. Hoewel het heel erg pijnlijk is en ik het maar een paar nummers volhoud vind ik het nog steeds erg fijn om de dansvloer te betreden tijdens een feestje. Op dat moment vergeet ik de pijn even en ook alle andere zorgen glijden van me af. Alleen een grote glimlach blijft er nog over.

Uitjes

Als laatste wil ik toch ook alle leuke uitjes opnoemen. Ik vind het heerlijk om dingen te ondernemen. Een dagje naar Thialf (Ik was gisteren naar het WK afstanden in Thialf en het was helemaal geweldig! De sfeer was echt super! Vooral de rit van Sven Kramer was echt zo spannend, echt te gek!), naar een mooi concert, een voetbalwedstrijd, het theater of een musical. Al deze mooie uitjes, met leuke mensen, maken dat ik de dag eindig met een grote glimlach op mijn gezicht!

14 gedachtes over “#plukhetgeluk | De grootste glimlach

  1. Als ik dit zo lees, denk ik terug aan jou enthousiaste blogjes over deze onderwerpen, en dan krijg ik gelijk een glimlach op mijn gezicht.
    Heb je je draai in je nieuwe baan al een beetje gevonden ?

Geef een reactie

