#plukhetgeluk | Durven, dromen, doen!

PLUKHETGELUKInmiddels zijn we alweer aanbeland bij het laatste onderdeel van het #plukhetgeluk project: Durven, dromen, doen! Wat wil ik nog bereiken en waar droom ik nog over? Hoewel ik eigenlijk heel erg tevreden ben met mijn leven op dit moment, zijn er natuurlijk ook wel dingen ik graag nog wil bereiken of anders zou willen zien. Ik wil dan ook de volgende gebieden bespreken: gezondheid, studie en werk en daily life.

Gezondheid

Als ik even heel onrealistisch zou gaan dromen, dan wil ik natuurlijk het liefst weer helemaal gezond zijn. Hoewel ik altijd blijf hopen op een wonder, is het verstandig om realistisch te blijven en er vanuit te gaan dat ik altijd beperkt zal zijn. Ik heb dit al een hele tijd geleden geaccepteerd en kan nu prima met dit idee leven. Het is voor mij wel heel erg belangrijk om mijn gezondheid stabiel te houden. Natuurlijk kan ik niet overal op anticiperen, maar het is wel belangrijk om in conditie te blijven en in beweging te blijven. Dit zal voor mij altijd een aandachtspunt zijn.

Studie en werk

Wat betreft studie en werk is mijn leventje echt wel een rollercoaster. Inmiddels ben ik gestart met de opleiding tot doktersassistent. Ik ga één (hele lange) dag in de week naar school en werk daarnaast twee dagen in een huisartsenpraktijk. Mijn grootste doel op dit moment is om mijn opleiding binnen anderhalf jaar af te ronden. Daarna wil ik misschien verder gaan studeren, als bijvoorbeeld praktijkondersteuner, maar het kan ook heel erg goed zijn dat ik hier tegen die tijd heel anders over denk. Dit zal ook afhangen van hoe mijn leven er op dat moment uitziet.

Daily life

Ik wist eventjes geen goede ‘titel’ voor dit stukje, dus heb ik het maar ‘Daily Life’ genoemd. Op dit moment woon ik nog bij mijn ouders thuis en hoewel ik het heel erg goed heb wordt het toch echt wel tijd om het huis uit te gaan (ik ben al 26!). Ik ben alleen bang dat dit er gedurende mijn opleiding nog niet in zit, maar zeg nooit nooit.

Zoals ik in één van de antwoorden op de vragenlijst ook al vertelde, hoop ik dat ik binnenkort (lees: het liefst zo snel mogelijk) een leuke, lieve jongen tegenkom, met wie ik alle mooie dingen in het leven kan delen. Daarnaast zou ik op gegeven moment ook wel heel erg graag kinderen willen. Helaas zijn dit allemaal dingen die je niet zelf in de hand hebt, dus kan ik er alleen het beste van hopen. Huisje, boompje, beestje, dat is voor mij misschien wel het ultieme geluk!

Saskia, heel erg bedankt voor dit ontzettend leuke project!

15 gedachtes over “#plukhetgeluk | Durven, dromen, doen!

  1. Ik ben het met je eens en vind huisje, boompje, beestje ook het ultieme geluk. Wat een mooie invulling heb je gegeven aan dit laatste deel. Super om te lezen & ik hoop dat al je dromen mogen uitkomen<3

    Ik wil je bedanken voor je super toffe invullingen en de deelname aan dit project!<3 Laten we met z'n alle ons eigen gras groen houden.

  2. Het is je gegund meid! Neem je tijd. En die leuke jongen komt vanzelf een keer, als je maar onder de mensen blijft (ik had het voor mezelf al min of meer opgegeven, en toen was hij daar toch ineens!)

Geef een reactie

