Nick en Simon en tuinkabouters

liebster2Inmiddels is hij al jaren bekend in blogland, de Liebster Award. Ik heb hem al een aantal keer mogen ontvangen (check check) en laatst kreeg ik hem opnieuw van Anna Naomi. Heel erg bedankt! In eerste instantie twijfelde ik even of ik er wat mee ging doen, maar ik vind het altijd zo’n eer dat ik er niet niks mee kan doen. Daarom nam ik de beslissing om een aangepaste versie van de award online te zetten. Geen 11 feitjes over mezelf, geen andere bloggers taggen, maar gewoon de vragen van Anna Naomi beantwoorden. De vragen zijn immers te leuk om niks mee te doen!

1. Wat is jouw favoriete blog (van jezelf) en waarom?
De vragen zijn leuk, maar de eerste vraag is ook wel meteen erg lastig. Ik ben eens even door mijn blogje gaan bladeren (ik mag mijn categorieën wel eens anders gaan indelen) en kwam verschillende posts tegen. Eén daarvan bracht meteen weer een hele grote glimlach op mijn gezicht. Hij is niet heel erg goed geschreven, maar het gevoel van dat moment en het mooie weekend dat volgde komt weer helemaal terug. It’s a dream come true is daarom mijn favo blog!

2. Wat was jouw grootste teenage crush?
Op de middelbare school was ik hier eigenlijk helemaal niet zo mee bezig. Toen ik een jaar of 18 was werd ik stiekem een klein beetje verliefd op twee mannen. Nick en Simon. Ik was niet echt verliefd op ze hoor, ik was 18 en heel verstandig (ahum), maar ik volgde ze toentertijd wel écht overal. Ik heb hen dan ook heel wat keren live zien optreden. Hoewel ik inmiddels nog maar eens in de zoveel tijd naar een optreden ga vind ik ze nog steeds erg leuk en kan ik echt van hun muziek genieten. En als ik dan weer eens naast ze sta voor een foto springt mijn hart toch weer even over. Teenage crush zei je?

3. Welke superkracht zou jij willen bezitten en waar zou je die voor gebruiken?
Wat mij echt heel erg fijn zou lijken is om mensen gelukkig te kunnen maken, op welke manier dan ook. Het is natuurlijk heel persoonlijk wat jou gelukkig maakt. De één zou graag uit de armoede willen, de ander wil graag gezond zijn. Ik zou dit soort dingen dan graag voor hen waar kunnen maken zodat zij hun ultieme geluk kunnen ervaren.

4. Wat is je lievelingsdier en waarom?
Heel wat verschillende soorten dieren vind ik leuk, lief en schattig, maar ik ga toch voor de hond.

5. Wat is de beste beslissing die je ooit hebt genomen?
Stoppen met mijn opleiding verpleegkunde. Het klinkt misschien heel gek, maar als ik daarmee was doorgegaan had ik mezelf fysiek gezien echt helemaal kapot gemaakt. Ik ben blij dat ik eerlijk ben geweest naar mezelf en heb toegeven dat ik dit fysiek gezien echt niet aankon. De pijn was echt ondragelijk. Een revalidatietraject volgde waardoor ik inmiddels goed met mijn beperkingen om kan gaan.

6. Als jij een gerecht zou zijn, welk gerecht zou dat dan zijn en waarom?
Aaaaaah, wat een lastige vraag. Op twitter kreeg ik teruggekoppeld dat het een gerecht moest zijn waar je blij van wordt, met een twist (dank voor je input Rianne!). Rianne dacht hierbij aan iets Mexicaans. Zelf houd ik echt heel erg veel van desserts en een vriendin van mij begon ook meteen over het nagerecht. Ik denk dus dat ik mezelf als lekker toetje zou zien (dit klinkt trouwens wel heel erg fout). Brownie met ijs en slagroom bijvoorbeeld! Mmmmmmmm!

7. Welke eigenschappen van jezelf waardeer je het meest?
Op één of andere manier vind ik het nog steeds lastig om mijn eigen sterke kanten te zien. Dat is echter een eigenschap die ik niet zo waardeer. Ik denk dat ik mijn positiviteit het meest waardeer. Dit maakt niet alleen mijn eigen leven een stukje makkelijk, maar zorgt er ook voor dat ik er voor anderen kan zijn.

8. Wat is je leukste droom van de afgelopen tijd?
Laatst droomde ik dat ik een gezellige dag had met één van mijn beste vriendinnen. Ik weet het niet meer tot in detail, maar ik weet wel dat het heel erg fijn was.

9. Wat vind jij van tuinkabouters?
Tuinkabouters zijn leuk! Zelf hebben wij er geen, maar ik heb wel een groot borduurwerk met tuinkabouters erop. Die heeft mijn oma (die inmiddels overleden is) voor mij gemaakt toen ik nog een baby was. Sindsdien heeft hij altijd op mijn kamer gehangen en daar hangt hij nog steeds. Hoewel ik er inmiddels een klein beetje te oud van ben kan ik er geen afscheid van nemen.

10. Wat denk jij dat er na je overlijden met je gebeurt?
Als ik logisch nadenk, dan denk ik dat er helemaal niks met je gebeurt na het overlijden. Je gaat dood en that’s it. Aan de andere kant heb ik ook wel eens dingen ervaren die het tegendeel bewijzen en heb ik daardoor het gevoel dat er wel ‘iets’ is na de dood. Maar wat?

11. Wat zorgt ervoor dat jij met een goed gevoel je dag kan beginnen?
Het is voor mij heel erg belangrijk dat ik rustig de tijd neem om op te starten. Even rustig een cracker eten en een kop thee erbij en dan kan ik er tegenaan!

13 gedachtes over “Nick en Simon en tuinkabouters

  1. Jammer dat je die keus hebt moeten maken ivm verpleegkunde. Mijn jongste zoon heeft het geluk gehad dit wel te kunnen afronden en doet zijn werk super graag. Maar als je gezondheid dit niet toeliet is het maar best dat je er een punt achter zette.
    Voor de rest zeer onzelfzuchtige antwoorden, dat siert je!

  2. Haha leuk om te lezen dit. Goeie vraag trouwens, die over tuinkabouters. Ik kan me zo voorstellen Nederland door die vraag in twee kampen wordt verdeeld 😉

  3. Pingback: Haartjes van de roltrap? | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

