Bikini time, sporten maar!

strandHet zonnetje schijnt en daar word ik ontzettend gelukkig van. Binnenkort kan de bikini dus weer aan. Sterker nog, ik heb van de week al in bikini in de tuin gezeten. Het enige minpuntje aan die dag was mijn blik in de spiegel. Oef. Het is toch wel duidelijk te zien dat ik een aantal kilo zwaarder ben dan een paar jaar geleden. Op zich is daar niks mis mee, maar ik besefte me ineens weet dat ik mijn hometrainer al een hele tijd niet aangekeken heb. Laat staan dat ik erop gezeten heb.

Dat super sportieve meisje ben ik allang niet meer. Van jongs af aan heb ik aan baton twirling gedaan en daar ook les in gegeven. Daarnaast deed ik ook aan het onderdeel pomponteam. Helaas heb ik hier niks mee kunnen bereiken (mijn oude teamgenootjes zijn een paar weken geleden vice wereldkampioen geworden) en ben ik een aantal jaar geleden gestopt. Naast twirlen vond ik het heerlijk om te voetballen en te skeeleren, dingen waartoe ik ook niet meer in staat ben.

Het is voor mijn gezondheid van belang dat ik blijf bewegen. Mijn conditie moet op peil blijven en mijn spieren moeten goed onderhouden worden. Na mijn revalidatie bleef ik twee keer in de week sporten. Dat ging goed, tot het moment dat ik met werken begon. Op dat moment was het niet meer haalbaar. Om toch in beweging te blijven kocht ik een hometrainer. Dat was redelijk te combineren met mijn werk. Ik hoefde dan in ieder geval niet eerst naar de sportschool en kon daarna gewoon rustig op de bank bijkomen.

Op gegeven moment ben ik ook begonnen met yoga. Dit doe ik nog steeds elke week trouw. Hoewel het pijnlijk is, ervaar ik het toch als een fijne manier om met mijn lichaam bezig te zijn. Ik voel gewoon dat het goed is voor mijn lichaam en dat ik mezelf niet overbelast.

Sinds mijn nieuwe werk en opleiding is het fietsen op de hometrainer er echter bij ingeschoten. Wel fiets ik naar mijn werk en het station (totaal 20 minuten) en loop ik tijdens de lunch op mijn werk zo’n 20 minuten. Ik beweeg dus nog wel naast de yoga.

Toch wil ik het fietsen op de hometrainer ook weer gaan oppakken. Het gaat de laatste tijd namelijk niet heel erg lekker en ik hoop dat het beter zal gaan wanneer ik mijn conditie wat opkrik. Het zal wel betekenen dat ik daar wat leuke dingen voor moet laten, maar evengoed wil ik het toch gaan proberen. En omdat je nooit moet zeggen dat je morgen begint, dan stel je het toch weer uit, ben ik net al begonnen. Dertig minuten fietsen, 10 km afgelegd (niet echt hè, het is een hometrainer) en dat op weerstand twee. Een goed begin is het halve werk. Kom maar op met de zomer, ik kan die bikini straks prima hebben!

34 gedachtes over “Bikini time, sporten maar!

  1. Succes met het oppakken! Zelf vind ik het ook erg lastig, nu ik weer begonnen ben met hardlopen ben ik heel bang dat ik binnenkort weer niet meer zal kunnen lopen. Maar goed, ik kan moeilijk mijn hele leven bewegingloos door, dan kan ik zo meteen niet meer lopen omdat ik te rond ben! πŸ˜‰ Mooie foto! Xoxo

  2. Ik sport helemaal niet, ja okΓ©, heel vroeger een blauwe maandag op handbal gezeten en toen mijn dochters tot de junioren behoorden was ik actief vrijwilliger bij de atletiekvereniging. Ik heb dit een jaartje of twee gedaan. Sport(en), bij het lezen van het woord word ik al moe (bij wijze van). Kijkend in de spiegel zie ik dat het buikje rondingen vertoont, leeftijd of bier, ik ben daar nog niet over uit :p

    Lieverd, als je gezondheid wat sporten nodig acht moet je dat zΓ©ker doen. Zelfs als je hier andere dingen voor moet laten want je gezondheid is toch wel factor 1 in het leven.

    Ik ben benieuwd naar de bikinifoto’s, over een maandje of drie (dan zal je wel weer een prachtig figuur hebben ontwikkeld) πŸ˜‰

  3. als die foto er eentje van jou is, dan zie ik alleen maar een meisje met een heel mooi figuur!
    Maar je hebt gelijk, als sporten beter is voor je gezondheid moet je het beslist doen. Spring dus die fiets maar op!

    πŸ˜‰

  4. Pingback: Volg je hart | Zo simpel is dan geluk

  5. Nou succes hoor. Ik heb geen hometrainer, en gewoon fietsen kan ik nog niet vanwege mijn arm, maar ik merk zelf dat fietsen inderdaad goed is om een buikje weg te werken. Met lopen krijg ik het niet weg, helaas. Ach, ik doe het er maar mee, mijn arm is nu veel belangrijker dan dat buikje.

  6. Hopelijk helpt het sporten je beter te voelen, gewoon qua energie en ook in bikini. πŸ™‚ Zo te horen doe je veel moeite om in beweging te blijven. Petje af!

Geef een reactie

