Zo simpel is dan geluk #19

Geluk zit hem in de kleine dingen. Vandaar ook de titel van mijn blog, zo simpel is dan geluk. Het zonnetje dat schijnt, een mooi nummer op de radio… Er zijn heel wat kleine dingen waar ik van geniet. Daarom zal ik regelmatig een lijstje plaatsen met de dingen waar ik blij van word.

  • 2015-04-19 13.22.23Het WK twirlen volgen via de livestream. Heel erg blij dat deze mogelijkheid er is tegenwoordig! Bovendien heeft Nederland heel erg veel mooie resultaten behaald en heeft het team van mijn  zus zilver behaald. Trots!
  • ‘Bronnen Unplugged’, de theatershow van de 3Js. Zo mooi, zo mooi! Deze mannen zijn zo goed en maken zulke mooie muziek. Daarnaast maken ze altijd tijd voor hun fans na afloop van een show. Na 2,5 uur op het podium te hebben gestaan nemen ze de tijd om te signeren en op de foto te gaan. Ik had ze al even niet gezien dus besloot ze even gedag te zeggen (en moest van hen op de foto) en zoals altijd waren ze weer geïnteresseerd in hoe het met mijn gezondheid ging, zo lief en bijzonder.
  • Gezelligheid tijdens de lessen. De kaakspieren worden keer op keer goed getraind. En oh ja, we letten ook nog wel eens op. (Ik geloof overigens niet dat al mijn klasgenoten dit kunnen waarderen, oeps!)
  • Iemand die aan je denkt en je een leuke avond gunt.
  • Voor het eerst zonder jas naar buiten. Heerlijk dat zonnetje en de fijne temperatuur.
  • Samen met de collega’s van onze praktijk (twee andere assistenten en twee huisartsen) uit eten. Heel erg leuk om elkaar zo eens op een andere manier te leren kennen.
  • Met een hele groep, in het oranje, de WK-gangers opwachten op Schiphol bij thuiskomst. Wat een sfeertje. Geweldig ook hoe verbaasd andere reizigers reageerden. Echt, ik heb me dood gelachen!
  • Tweets krijgen van bekende Nederlanders. Het klinkt misschien een beetje triest, maar ik word toch wel echt heel erg blij als ik een tweet terug krijg van bijvoorbeeld Juvat, Jandino, Nielson en Vincent Vianen. (Voor mensen die nu snel mijn twitteraccount gaan checken, het was op mijn persoonlijk account, sorry!)
  • Heerlijk aan mijn opleiding werken met op de achtergrond de fijne muziek van Miss Montreal. Nog even en ik ga voor het eerst naar haar theatertour!
  • Taart, brownies, cupcakes… Op één of andere manier heb ik hier heel veel van gegeten de afgelopen tijd. Zo lekker. (En zo slecht!)
  • ‘Herinneringen’ de theatertour van Nick en Simon. Ja, het was Volendam maand bij mij. 😉 De show is echt op een hele leuke manier in elkaar gezet. Daarnaast waren ze na afloop tijdens de signeersessie (ja, ook zij nemen na afloop tijd voor hun fans) ontzettend leuk en lief. Echt bijzonder, want normaal gesproken houden zij altijd wat afstand en zullen ze niet snel laten blijken je te herkennen of zelfs nog te weten wat jij over je gezondheid hebt verteld. Dat was dus weer een geluksmoment.
  • Heel veel leuke dingen op de planning! Ik vind dat echt heerlijk om daar naar uit te kijken. Mei wordt een mooi maand!
18 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #19

  1. Zijn er bij jou in de klas ook mensen die heel boos omkijken en ‘ssssssssssssssssssssssht’ doen als jullie zitten te kletsen? Bij ons wel, eentje. Hilarisch gewoon, het lijkt met een klein kind als ze zich zo omdraait. Wat uiteraard maakt dat wij nóg meer te vertellen hebben 😛

    Mooi lijstje verder! 🙂

    • Pfff bij ons gaan ze het tegen de mentor zeggen en zelfs met vingertjes wijzen.’Ja, jij daar!!’ (De naam van mijn klasgenootje wist ze na drie maanden blijkbaar nog steeds niet.) Triest hoor. En vervolgens als de mentor er een gesprek over wil hebben houden ze hun mond. Hahahahaaha!

  2. Gelukmomentjes genoeg dus, afgelopen maand! De palingsound is aan mij niet echt besteed, maar ik heb me laten vertellen dat de 3J’s live heel erg goed zijn.

    • Haha, ik vind de palingsound zo’n leuke term. Behalve dat het allemaal Nederlandstalig is zijn een Nick en Simon en een Jan Smit en een 3Js namelijk absoluut niet met elkaar te vergelijken.
      Jan Dulles, de zanger van de 3Js kan inderdaad erg goed zingen. Hij kan ook echt alles coveren, van U2 tot Led Zeppelin tot Herman van Veen. Je moet natuurlijk maar net van zijn stem houden, maar als je puur technisch kijkt is hij erg goed. Evenals de twee gitaristen trouwens. 🙂

Geef een reactie

