Even bijkletsen

Het klinkt zo gezellig, even bijkletsen, maar eigenlijk heb ik gewoon even niet zoveel inspiratie. Niet dat ik het niet gezellig vind om met jullie bij te kletsen hoor, maar ik vind het altijd wel lastig om zo in het wilde weg te gaan praten. Typen in dit geval. Naast het gebrek aan inspiratie, heb ik het ook erg druk, voor mijn doen dan. Het bloggen schiet er daardoor een beetje bij in, heel erg jammer, maar het is even niet anders. Waar ik jullie nu over ga vertellen weet ik ook nog niet zo goed. Druk met van alles, maar er valt niet heel veel te vertellen.

Opleiding en werk

Op mijn werk gaat het goed. Het is de laatste tijd heel erg druk geweest, dat is wel pittig, maar ik heb het nog steeds naar mijn zin. Het blijft fysiek gezien ook pittig, maar dat is niet anders. Tot nu toe kan ik het volhouden en ik weet zeker dat ik het zal blijven volhouden. De ene keer gaat het wat makkelijker dan de andere keer, maar met wilskracht kom ik ver.
Mijn opleiding gaat ook erg goed. Ik heb een fijne klas, fijne leraren en in het bijzonder een aantal hele lieve klasgenoten. Ik heb echt helemaal mijn draai gevonden in de klas en heb het gevoel dat iedereen mij, met mijn beperking, heeft geaccepteerd. De eerste tien is binnen en de eerste fase van mijn werkstage heb ik goed afgerond. Inmiddels staat de volgende toets op het programma en aangezien die best wel pittig is zal ik daar de komende tijd veel mee bezig zijn.

Bewegen

Het bewegen schiet er soms wel bij in. Ik ga elke week trouw naar yoga en fiets naar mijn werk en het station. Daarnaast probeer ik ook nog op de hometrainer te fietsen, maar dat komt er telkens niet van. Nu ik dit typ vraag ik me trouwens af of ik dit niet al eerder heb verteld met het idee om het weer op te pakken? Haha, die discipline van mij is ver te zoeken. Niet dat dat het is hoor, ik heb gewoon tijd nodig om bij te komen en er is altijd wel wat (oogontsteking, blaasontsteking, migraine) waardoor ik er op mijn vrije dagen alsnog niet aan toe kom. Hopelijk komt hier binnenkort toch eens verandering in, want het is wel belangrijk dat ik mijn conditie op peil houd.

Leuk leuk leuk

Gelukkig zijn er heel erg veel leuke dingen die me op de been houden. Hoewel ik de komende tijd niet veel uitjes op de planning heb staan, zitten mijn weekenden toch wel aardig vol. Lunchen met vriendinnen, verjaardagen, naar de speeltuin met kleine neefjes en nichtjes, oppassen, ik vermaak me wel. Daarnaast kan ik ook echt ontzettend genieten van de zon en neem ik regelmatig de tijd om lekker te lezen. Ook van de yoga krijg ik veel energie. Genoeg momentjes dus waarop ik even aan mezelf denk, geniet en energie op doe. Ik ben een blij mens!

Hoe gaat het met jou?

28 gedachtes over “Even bijkletsen

  1. Heerlijk toch, een beetje zo kletsen. 😀 Ik vind het leuk om zulke stukjes te lezen. Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je dingen doet waar je energie uit kunt halen!

  2. Zo mooi dat je jezelf toch een blij mens vindt! Dat trekt je ook door de rottige dagen heen denk ik, van nature een optimiste?
    Met mij gaat het goed, ik wil toch naar Caprera, donderdag kan ik niet, vrijdag is uitverkocht en ik nu ben bezig met kaarten voor zaterdag 27 juni via Marktplaats… Dan ga ik natuurlijk niet naar Den Haag… haha wordt vervolgd!

    • Oooooh, ik ben helemaal vergeten om weer te reageren! Ik ga zelf de vrijdag. Zal twitter ook wel even in de gaten houden voor je. Zag vanmiddag twee kaarten voorbij komen maar die waren al verkocht. Zou leuk zijn als je heen kan!!!
      En ja, ik ben best wel optimistisch. Gelukkig, anders is het leven veel zwaarder.

  3. Ook al heb je weinig inspiratie, je hebt toch maar weer een leuk verhaal verteld.
    Misschien een idee om tijdens tijdgebrek je toch even vrij te maken voor dit:
    De laatste cardioloog van moppie had een soort dictafoon waar hij verslagen op insprak. De dictafoon was gekoppeld aan zijn computer, zo werden gesproken teksten omgezet in geschreven teksten, erg handig als je op de thuiscoach (hometrainer) zit en t’och iets wilt bloggen. Geen idee overigens wat zoiets kost.

  4. Leuk te lezen dat het goed met je gaat. En leuk jou te lezen, tout-court! En ook leuk dat je vraagt hoe het met mij gaat!
    En ja, ook met mij gaat het goed, ook al is het vrij druk. Tussen twee Open Deuren in (het ene van het Ontdekkingskoor, het andere van Let’s Co & Co, zondag a.s.) nam ik enkel dagen vakantie in jouw land (Burgh Haamstede) waar ik mij heerlijk kon ontspannen in het natuurgebied Westerschouwen en in de sauna van het hotel.
    Ik spendeer de laatste dagen heel wat uren aan de computer met de voorbereiding van vivapo’s zomer-nieuwsbrief (met daaraan gekoppeld het up-to-date maken van mijn websites) én de praktische voorbereidingen voor de driedaagse natuurstage die door Sylvie Hetzel zal worden begeleid in juli – voor het éérst in Vlaanderen!
    Gelukkig kan ik dit afwisselen met ‘wroeten in de aarde’, want van 10:00 tot 15:00 heb ik samen met mijn echtgenoot Kruid gewied in ons huurtuintje.
    Een mooi evenwicht vind ik zelf.
    Een hartelijke groet aan allen die dit lezen, Viviane

  5. Wat fijn om te lezen! Je klinkt optimistisch! Als ik het zo hoor is die hometrainer ook niet zo belangrijk. Je doet al zoveel op een dag! Dat zit wel goed. Voldoende rust is minstens zo belangrijk als voldoende beweging.

  6. Goed om weer wat te lezen van je. Die gok toen der tijd om je vaste baan los te laten en hier aan te beginnen was volgens mij een schot in de roos 🙂 Fijn hoor!!
    Met mij gaat het heel langzaam vooruit, tijd is voor mij een magisch woord. Maar verder gaat het goed, zeker als het zonnetje zo lekker schijnt 🙂

Geef een reactie

