Zo simpel is dan geluk #21

2015-06-22 17.51.10

Geluk zit hem in de kleine dingen. Vandaar ook de titel van mijn blog, zo simpel is dan geluk. Het zonnetje dat schijnt, een mooi nummer op de radio… Er zijn heel wat kleine dingen waar ik van geniet. Daarom zal ik regelmatig een lijstje plaatsen met de dingen waar ik blij van word.

  • Hoewel ik de afgelopen tijd vooral veel geklaag over het weer voorbij zag en hoorde komen, heb ik zelf toch echt wel een aantal keer heerlijk in de tuin in het zonnetje gezeten. De ene keer wat langer dan de andere keer en de ene keer met wat meer kleding aan dan de andere keer, maar elke zonnestraal op mijn gezicht is er één.
  • Afgelopen maand was voor mijn gevoel best druk. Een aantal keer heb ik mezelf even wat rust gegund en heerlijk een boek erbij gepakt. Als ik lees vergeet ik echt even de wereld om me heen en kan ik dus alles even loslaten. Wil je weten welke boeken ik gelezen heb? Klik klik!
  • Mijn stagebegeleidster van de opleiding kwam naar mijn werkplek toe voor een eerste tussenevaluatie. Het was een leuk, gezellig en positief gesprek en ik kreeg dan ook een goede beoordeling. Op naar fase twee!
  • Vanaf morgen is Linda, Babette van Veen, weer terug in GTST. Ik was vroeger echt helemaal fan van haar, dus vind het stiekem wel erg leuk dat zij weer te zien zal zijn in de serie. Voor degenen die nu denken: ‘nee toch, kijk jij GTST?’ Ja, dat kijk in inderdaad. Dat is voor mij het standaard half uurtje ontspanning op een doordeweekse dag. Even helemaal niet denken, maar gewoon domweg GTST kijken.
  • Een aantal gezellige verjaardagen van vrienden en familie. Meestal heb ik van tevoren niet zo heel veel zin in een verjaardag, dus als het dan op een heel gezellige middag uitloopt is dan zo fijn.
  • Op een terrasje aan het strand samen met een vriendin genieten van een heerlijke kop verse thee en een huisgemaakte brownie.
  • De buschauffeur die ik laatst had. Hij was echt super vrolijk (en dat al om tien voor acht ’s ochtends) en gaf iedereen die instapte een compliment. Daarnaast heeft hij gedurende de busreis wel een aantal keer de microfoon gepakt om een verhaal te vertellen. Geweldig. Echt een leuke start van de dag.
  • Ben & Jerry’s ijs!
  • Lachen, heel veel lachen. Met vrienden, met klasgenootjes tijdens te les (oeps!), met vriendinnen op twitter. Ik heb heel wat afgelachen.
  • Het lezen van mooie en inspirerende blogs. Eigenlijk vind ik het zonde dat ik hier verder niet zoveel mee doe. Ik zit er dan ook aan te denken om eens in de zoveel tijd eens een overzicht te maken met de mooie artikelen die ik heb gelezen. Wat denken jullie daarvan?
  • Mijn vader heeft een blender gewonnen. Nu kan ik dus eindelijk allemaal lekker sapjes maken!
  • Het concert van de 3Js in Caprera. Elk jaar is dat weer één groot feest, maar vrijdag waren er toch wel een aantal speciale momenten. Jaap de Witte, voormalig gitarist, kwam ineens volkomen onverwacht het podium opgelopen om een nummer mee te zingen. Hij kreeg een staande ovatie, echt een kippenvelmomentje. Daarnaast speelden de mannen het nummer ‘Iedereen is van de wereld’ als eerbetoon aan Thé Lau. Een heel erg mooi gebaar. Ook speelden zij een nummer speciaal voor manager Jaap Buijs. Vannacht is hij overleden, wat ook dat eerbetoon wel heel erg bijzonder maakt.
16 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #21

  1. Wat fijn die goede beoordeling en wat een heerlijkheid op de vroege morgen met de buschauffeur. Las het vanmorgen ook van Jaap Buijs, dan maakt zo’n nummer ineens veel indruk.

  2. Precies, geluk zit in kleine dingen. Heel mooi lijstje. Gtst volg ik al 17 jaar…inderdaad heerlijk om gedachteloos te kijken. Heb het ook niet zo op verjaardagen maar soms kunnen deze toch erg gezellig zijn. Fijn begin van de nieuwe week!

  3. Actueel hoor die 3J’s. Goede teksten.
    Het konden dichters zijn.
    Ik zet mijn werk in gedachten
    niet op muziek maar het moet
    ritmisch wel enigszins ‘bekken’
    Niet te veel lettergrepen of woorden
    op een regel.

  4. Die buschauffeur en de 3JS, geweldig! En GTST heb ik ook een tijdje gekeken, maar de laatste maanden niet meer… mis het ook niet moet ik zeggen! Ik kijk bijna helemaal geen TV meer. Ben meer met muziek bezig.. Maar jouw lijst met dingen die je blij maken vind ik enig!

Geef een reactie

