Summer holiday

PhotoGrid_1435496116959Vandaag is mijn laatste schooldag voor de vakantie. Helaas zit een lekker rustig dagje er niet in. We hebben gewoon van 08.45-17.05 uur les en we hebben bovendien de laatste twee uur nog een aftekenmoment. Het verwijderen van hechtingen en geven van injecties staan op het programma. Daarbij ben ik als één van de laatsten aan de beurt, dus een pittig dagje is het wel. Over een paar uurtjes heb ik echter schoolvakantie en zit het eerste half jaar van mijn opleiding tot doktersassistent er op. Hoe ik het eerste half jaar heb ervaren? Dat vertel ik nu al alvast.

In het begin zag ik best wel tegen de lange schooldagen op. Eén dag in de week van 08.45-17.05 uur is lang, erg lang. Daar komt ook nog reistijd van minimaal twee uur bij. Om precies te zijn vertrek ik om 07.15 uur van huis en dat is vroeg, erg vroeg. Gelukkig bleek dat we af en toe wel iets eerder naar huis mochten, maar ik ben sowieso nooit voor zessen thuis geweest. Meestal was ik kwart voor zeven weer thuis. Het waren dus pittige dagen. In het begin kwam ik regelmatig met zware hoofdpijn en misselijkheid thuis. Nu is dat iets minder, maar ik kom nog steeds wel beroerd en vermoeid thuis.

Gelukkig is de lesstof vrij simpel, waardoor ik niet super goed hoef op te letten. Dit is wel fijn, want het lukt mij echt niet om de hele dag mijn aandacht erbij te houden. Waar ik daarnaast erg blij mee ben is de fijne klas die ik heb. Jullie hebben daar al regelmatig iets over kunnen lezen op mijn blog. We hebben het heel erg gezellig samen, waardoor ik de dag, ondanks mijn lichamelijke ongemakken, toch op een hele positieve manier doorkom. Sterker nog, ik kijk er zelfs naar uit om weer naar school te gaan en een leuke dag te hebben.

Hoewel de gezelligheid erg belangrijk is, gaat het er uiteindelijk natuurlijk om dat ik mijn diploma haal. Ik ben er van overtuigd dat dit mij gaat lukken. De opdrachten die we moeten inleveren heb ik tot nu toe allemaal behaald. Mijn gesprek op stage ging erg goed en ze zijn tevreden over me op mijn stageadres. Daarnaast heb ik voor mijn eerste examen een 10 gehaald en weet ik eigenlijk zeker dat ik voor het tweede examen vorige week ook weer een mooi cijfer heb. (Nu alleen nog wachten tot de docente het heeft nagekeken. Wachten duurt lang!) Het resultaat is dat mijn klasgenoten ineens allemaal naast mij willen zitten met een toets. Hoe kan dat nou?

Om een lang verhaal kort te maken ben ik erg blij dat ik aan de opleiding begonnen ben. Het is zwaar, maar ik weet waar ik het voor doe en mijn fijne klasgenoten slepen me er wel doorheen. Het eerste deel zit erop. Nog even een jaar knallen en dan heb ik mijn diploma. Maar nu eerst even een paar weken vakantie vieren! (Mijn nieuwe schoolagenda heb ik overigens al binnen, is hij niet geweldig?! Echt Hema!)

30 gedachtes over “Summer holiday

  1. Leuke opleiding! Je krijgt straks vast een super baan als dokterassistente! Ik ben er trouwens al zo aan gewend om al om 5.45 in de ochtend naar werk te vretrekken, dat ik 7.15 al laat vind hahahaha 😉 Maar je maakt wel lange dagen inderdaad, ik kan me nog herinneren dat ik dat ook best zwaar vond!

  2. Wat geweldig voor je dat het lukt! Geniet nu eerst maar van een welverdiende vakantie! Zou niets voor mij zijn, ik kan geen bloed zien, laat staan, grote wonden. Gelukkig zijn er mensen die er wel tegen kunnen!

  3. Die agenda heb ik ook bekeken, uiteindelijk toch voor die saaie, bruine, kartonnen agenda gegaan xD Wat fijn dat het zo goed gaat met je opleiding en tegen die lange dagen zie ik zo op, gelukkig heb ik nog een jaar op de middelbare 😉 Xoxo

  4. Fijn dat je het zo leuk hebt op je opleiding! Ik heb ook een hele leuke klas gehad, we hebben elkaar door de moeilijke tijden heen gesleept, heerlijk is dat 🙂

  5. Wauw, een 10 voor je examen! Wat ongelooflijk goed gedaan zeg, daar mag je heel trots op zijn. Mooie agenda heb je gekocht, die nodigt gewoon uit om lekker te plannen en alles goed bij te houden.

  6. Respect hoor dat je het gedaan hebt. Echt waar. Ik weet nog dat je twijfelde over het wel of niet doen en dat ik dacht: oh jee, hoe gaat ze dat volhouden? Maar you did it! Echt, geweldig. XXX

  7. Je mag zo trots zijn dat je bent begonnen! Ik weet nog hoe je in het begin zo twijfelende, maar een 10 voor je examen! Wauw! Natuurlijk is het zwaar, maar volgens mij lukt het toch aardig. Ga zo door hoor

  8. Leuk hoor, zo’n echte schoolagenda 🙂
    En wat fijn zeg, dat je zo blij bent dat je deze opleiding gekozen hebt.
    En dan nu inderdaad even van de vakantie genieten en de batterijen opladen voor het laatste gedeelte van je opleiding 🙂

  9. Pingback: Vakantie: van alle markten thuis | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

