Vakantie: van alle markten thuis

vakantieHet is zomervakantie! Ik vertelde hier al dat ik inmiddels vakantie heb van mijn opleiding. Wel moet ik nog even twee weken keihard aan de slag op mijn werk, maar dan heb ik toch echt drie weken vakantie! Sinds vorig jaar juni heb ik aan één stuk doorgewerkt, dus ik ben er ook wel aan toe. Tot voor kort had ik eigenlijk geen plannen voor die weken, maar daar is verandering in gekomen.

Wat vakanties betreft ben ik van alle markten thuis. Veel mensen beschouwen een vakantie naar het buitenland pas als een echte vakantie, maar zo ben ik helemaal niet opgevoed. Als jong meisje ben ik een keer naar Tenerife geweest met mijn ouders. Daarnaast zijn we met hun 12,5 jarig huwelijk naar Rhodos geweest. Dat zijn de enige twee keren dat ik met mijn ouders op vakantie ben geweest ik het buitenland.

Mijn ouders vonden het altijd veel te duur om naar het buitenland te gaan. Vaak gingen we dus gewoon lekker dagjes weg. Naar de speeltuin, het zwembad, het strand of een meer. Een enkele keer ook naar een pretpark, wat één groot feest was voor mijn zusje en mij. We vermaakten ons altijd prima. Ook zijn we een aantal keer in Nederland op vakantie geweest. Gezellig in een bungalow op een vakantiepark. Hoewel het weer niet altijd mee zat hadden we het hartstikke naar ons zin.

Ook met vriendinnen ging ik in eerste instantie binnen Nederland op vakantie. Al dat ik 13 was ging ik voor het eerst met vriendinnen op pad. We stonden met ons kleine tentje op een camping in de buurt om aan onze ouders te laten zien dat we echt wel zelfstandig op vakantie konden. De jaren daarna gingen we eveneens met de tent op een camping staan en op mijn zestiende gingen we op fietsvakantie door Nederland en België. De sfeer op een camping, ik vind het geweldig!

Op gegeven moment kwam toch echter het moment dat ik zelf geld bij elkaar kon sparen om met vriendinnen naar het buitenland te gaan. Dat was voor mij echt heel erg bijzonder en ik genoot er dan ook ontzettend van. Afgelopen jaren ben ik ofwel naar het buitenland op vakantie geweest of ik sloeg een jaartje over en bleef thuis. Waar ik in eerste instantie op een camping in Spanje stond, werden het later hotels. Wat een luxe!

Dit jaar ging het financieel gezien niet lukken om naar het buitenland op vakantie te gaan. Na lang twijfelen en zoeken heb ik samen met een vriendin echter toch iets gevonden om er even een paar dagen tussenuit te gaan voor een leuk prijsje. Sterker nog, we hebben heel erg veel geluk gehad dat we hier tegenaan zijn gelopen. Begin augustus zullen wij een midweek verblijven in een chalet in Noord-Brabant.

Precieze plannen hebben we nog niet. We willen natuurlijk wel leuke dingen gaan doen in de omgeving, maar daarnaast zal ik toch echt ook rekening moeten houden met mijn pijn en weinige energie. Waar we vroeger altijd hele dagen weg waren tijdens een vakantie in Nederland, zal dat nu niet kunnen, maar ik weet zeker dat we er iets super leuks en gezelligs van gaan maken. Ik ben zo blij dat ik toch even een paar dagen weg kan!

Als iemand nog tips heeft voor leuke dingen in Noord-Brabant, laat het me weten!

45 gedachtes over “Vakantie: van alle markten thuis

  1. Ik was laatst in een supermarkt in Zeeland, en zag daar publiciteit hangen van goedkope treinkaarten door Nederland. Leuk toch om het ook eens in een andere streek dan Brabant uit te proberen? Het is je van harte gegund!

  2. Brabant is een hele leuke provincie natuurlijk 🙂 Leuk dat je toch nog even lekker weggaat, het hoeft idd niet altijd zo ver weg te zijn! Laat maar weten waar je ergens zit dan heb ik wel wat tips voor je! Kan ook per mail als je het niet online wil plaatsen 🙂

  3. Fijn vooruitzicht. Ik ben niet zo bekend in Brabant. Ik ben eigenlijk nergens goed bekend in NL ook al woon ik er zelf. Ik hoop op goed weer voor je. Lekker droog, niet te heet, mooi zonnetje en genieten maar!

  4. Brabo boerin meldt zich! De biesbosch is leuk, naar de Efteling. Den Bosch (bossche bollen!), Breda. Beekse bergen is ook heel leuk. Nu weet ik even niks meer, maar stuur maar een berichtje op twitter als je nog wat tips wilt

    • De Biesbosch ben ik nog nooit geweest, dus dat is zeker een goede tip! Den Bosch staat ook op de planning. Ik kom er regelmatig (familie) maar vind het zo’n fijne stad dat ik toch heel graag heen wil. Beekse Bergen is ook erg leuk, had ik ook nog niet aan gedacht. 🙂 Efteling helaas niet echt een optie omdat ik niet zo lang kan lopen/staan en het mijn vriendin niet wil aan doen mij in de rolstoel te moeten duwen. Zij heeft immers ook vakantie.

  5. Vakantie in het binnenland, niks mis mee! Tot en met mijn tiende bestonden onze vakanties uit 1 à 2 weken logeren bij de ouders van mijn vader, dat waren nog eens tijden 🙂 Later wel een beetje verliefd geraakt op de bergen, dat moet ik erbij zeggen, dus ik zou het nu niet meer willen missen om af en toe naar het buitenland te gaan, maar dat maakt een Nederlandse vakantie op zich niet minder leuk natuurlijk.

    Waar in Brabant gaan jullie verblijven?

      • Haha oké dan is het meest voor de hand liggende uitje wel erg obvious 😛 Ik kom zelf uit het oosten van Brabant dus veel meer dan dat weet ik ook niet. Het schijnt dat de Loonse en Drunense duinen erg mooi zijn, maar daar ben ik zelf nog nooit geweest 😛

  6. Ach, weet je, overal kun je vakantie vieren, voor mij is vakantie even uit mijn vertrouwde omgeving weg zijn en uit mijn vertrouwde ritme zijn. En daar voor in de plaats gewoon lekker genieten van al het nieuwe en alles wat ik thuis niet heb/doe.

  7. Pingback: Zo simpel is dan geluk #22 | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

