Quote | Bang voor wat komen gaat

Het leven is mooi, heel erg mooi. Ik geniet oprecht van alle mooie dingen om mij heen en schrijf hier ook regelmatig over. Hoe meer je geniet van de kleine dingen, hoe sneller je oog valt op al het moois om je heen. Wil dat zeggen dat mijn leven perfect is? Nee, absoluut niet. Als ik alleen al naar mijzelf kijk, heb ik dag in dag uit pijn en vele andere klachten waar ik mee moeten leven. Daarnaast spelen er ook diverse andere dingen in mijn leven die dierbaren om mij heen betreffen. Het hoort bij het leven en juist door ook de diepe dalen te kennen kan je in mijn ogen extra genieten van alle mooie dingen en momenten.

Gelukkig ben ik iemand die zich niet snel zorgen maakt. Ik bekijk het liefst alles per dag. Natuurlijk denk ik wel na over de toekomst, maar vaak op een positieve manier. Ik houd mij vast aan de mooie momenten die nog zullen komen en denk liever niet na over de moeilijke momenten waarvan ik zeker weet dat ze ook zullen aanbreken. Het is afwachten wat de toekomst zal brengen en wanneer dit gebeurt. Het is niet zo dat ik de moeilijke dingen wegstop, want ik praat er wel degelijk over en ben mij er bewust van. Ik probeer er alleen niet de focus op te leggen. Het is wat het is en ik zal er mee om moeten gaan.

Soms gebeurt er echter iets waardoor de zorgen ineens naar boven komen drijven. Waar ik eigenlijk nauwelijks bekend ben met angst, ben ik op zo’n moment bang, bang voor wat komen gaat.

Bang zijn voor, bang voor wat komen gaat…

Natuurlijk blijf ik hoop houden. Hoop dat het toch anders zal lopen dan wij nu in gedachten hebben. Hoop dat er nog heel veel mooie momenten zullen volgen. Momenten zonder zorgen maar vol geluk. Tranen die over de wangen rollen van het lachen. Een glimlach op het gezicht.

Laat me dansen op het ritme van hoop, want als we dansen wordt het leeg in mijn hoofd.

De quotes komen beiden uit het nummer ‘De Laatse Dans’ van Nick en Simon. Eén van de mooiste nummers van deze mannen als je het mij vraagt.

22 gedachtes over “Quote | Bang voor wat komen gaat

  1. Prachtig stuk… denken aan de toekomst op een negatieve manier heeft totaal geen nut, aangezien niemand weet wat de toekomst gaat brengen. Al is het soms best lastig, ook voor mij. Je verwoord dit heel mooi!

  2. Niemand heeft het perfecte geluk, en iedereen vindt wel eens onaangename zaken op zijn weg. De manier waarop jij ermee omgaat, of toch de manier waarop jij het beleeft naar je omgeving toe is bewonderenswaardig. Chapeau !

  3. Ik vind het zo tof hoe positief jij altijd bent. Daar kunnen velen nog wat van leren!
    Angstvrij leven kan helaas (of gelukkig? Aangezien angst ook positieve effecten heeft) nooit. Gelukkig worden er mooie liedjes over gemaakt, dat verzacht de pijn 😉

Geef een reactie

