Bloggen in de vakantie?

Volgens mij was het laatst nog het onderwerp van Blogpraat, wel of niet bloggen tijdens de vakantie? De vakantieperiode is inmiddels alweer even begonnen en dat levert toch vaak minder bezoekers op. Iedereen heeft het veel te druk met genieten van de zon, barbecueën en op vakantie gaan, en terecht. Het is zomer (oké,op sommige dagen lijkt het wel herfst) en het is zonde om daar niet van te genieten. Daarnaast heb je zelf ook niet altijd evenveel zin om te bloggen in de zomer. Hoe dat voor mij zit?

Zelf breng ik ook het liefst zoveel mogelijk tijd in de zon door. Ik vind het heerlijk om in de tuin te zitten met een goed boek en een zonnetje op mijn gezicht. Op de hele mooie dagen ga ik het liefst lekker naar het strand en breng ik de avond lekker door in de tuin met een drankje in mijn hand.

Toch vind ik het ook altijd wel erg fijn om blogs te lezen, dus blijf ik dit zeker doen tijdens de vakantie. Op één of andere manier lukt het me ook nu wel om een moment te vinden om lekker achter mijn laptop te kruipen. Op die ene regenachtige dag bijvoorbeeld of op een mooie zomerse avond als de zon onder is in de tuin. Daarnaast blijf ik ook gewoon lekker schrijven als ik inspiratie heb. Mijn blogjes komen sowieso nooit op een structurele manier online en dit zal tijdens de zomer niet anders zijn. Daarnaast heb ik helemaal niks met bezoekersaantallen, dus ook dat is geen issue voor mij.

Het enige moment waarop ik echt geen tijd neem om blogs te lezen of te schrijven is het moment dat ik op vakantie ben. Dat zal onverwachts langer zijn dan ik had verwacht. Misschien zal ik één of twee blogjes vooruit plannen, maar meer niet. Hoewel ik mijn echte vakantietijd dus offline zal doorbrengen, ga ik uiteraard wel iets doen met de inspiratie die opkomt tijdens mijn vakantie. Mijn notitieboekje gaat dus zeker mee!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie!

21 gedachtes over “Bloggen in de vakantie?

  1. Tijdens mijn vakantie in juni heb ik bewust niet geblogd en ook niet gelezen bij anderen, vooral ook omdat we op de camping geen wifi hadden, waardoor het ook gemakkelijker was om niet te bloggen. Wel had ik een paar blogs ingepland staan en dat is me dit jaar wel goed bevallen. Daardoor meer ontspannen van de vakantie genoten…

  2. Voor mij is het lezen of schrijven in de zomer ook niet minder. Ik koos er ook voor om niks online te zetten toen ik op vakantie was en dat was prima. Alleen begon het op het laatst wel te kriebelen. Geniet van je vakantie!

  3. Dat heb je mooi gezegd 🙂 Toevallig heb ik vandaag mijn op één na hoogste aantal bezochte pagina’s ooit (WordPress was zo lief om me een notificatie te sturen, haha). Heel gek!

  4. Ik vind blogjes lezen ook juist iets om lekker in de vakantie te doen, met een koud drankje erbij en de hele dag de tijd 🙂 Ik blog wel graag in de vakantie, maar wel afgewisseld met andere dingen en als ik veel heb ingepland neem ik een paar dagen voor andere activiteiten.

  5. Ach af en toe even afstand doen is best lekker hoor.. Maar ik doe het ook veel te graag, zelf schrijven en lezen bij anderen. Ben ook best wel nieuwsgierig… Dat is het ook wel denk ik 😉
    Jij ook een fijne vakantie!

  6. Ik blog ook door in de vakantie, maar wel jammer dat ik soms pas na dagen de eerste reacties krijg, je wilt toch het gevoel hebben dat mensen je vorige blogje hebben gelezen voordat je aan een nieuw begint 😉

    Geniet van de zomer!

  7. ik doe het rustig aan, als ik tijd heb plaats ik een logje, en reageren gaat nu heel chaotisch. Ik raak zelfs niet meer bij. En ik moet nog enkele daagjes naar Nederland…hopeloos!

  8. Op vakantie ben ik volledig offline… geen blogjes schrijven, geen blogjes lezen… zelfs geen facebook, instagram, mails… helemaal niks!
    Op regenachtige dagen kan je mij achter de pc vinden, maar op mooie zonnige dagen geniet ik ten volle van de zon, met een goed boek… zalig!

Geef een reactie

