Den Bosch: varen, shoppen en high tea

Een stad waar ik altijd ontzettend blij van word is Den Bosch. Het klinkt nu net of ik daar elke week kom, maar dat is niet zo gezien ik er niet om de hoek woon. Toch ben ik er al een aantal keer geweest, mede doordat ik familie in Den Bosch heb wonen. Zij wonen midden in de stad en dus betekent een bezoekje aan hen ook altijd een bezoekje aan de stad. Even lekker shoppen of gezellig ergens wat drinken, het kan allemaal in Den Bosch. Om  nog maar te zwijgen over de lekkere Bossche Bollen die je er kunt krijgen. Een goede reden dus om tijdens mijn vakantie een dagje in Den Bosch door te brengen.

Varen op de Binnendieze

Het stond al heel erg lang op mijn to-do-list, varen op de Binnendieze. Op één of  andere manier was het er eerder niet van gekomen. Het weer zat niet mee of de rij was te lang, elke keer was er wel iets. Dit keer had ik echter geluk. Het zonnetjes scheen en we hadden van tevoren gereserveerd zodat we de rij over konden slaan. Top! We voeren in een klein bootje onder de stad door en zagen de prachtigste dingen. Wanneer je in Den Bosch door de mooie straten loopt verwacht je echt niet dat daaronder een heel stelsel van water is. Het is echt een mooie manier om een klein stukje historie van Den Bosch mee te krijgen

Shop till you drop

Na zo’n cultureel momentje is het natuurlijk gewoon tijd om te shoppen! Ook iets waar ik heel erg blij van word. (Tenminste, voor zo lang het duurt, want na een aantal winkels heb ik toch wel erg veel pijn. Gelukkig kan je het shoppen afwisselen met zitten zodat ik het iets langer volhoud.) We hadden het geluk dat er bovendien markt was. Dat vind ik ook altijd erg leuk. Lekker langs de kraampjes struinen op zoek naar iets leuks. (Of gewoon de mega lelijke kledingstukken belachelijk maken, dat is ook leuk.) Verder heb je in Den Bosch de bekende winkels, maar ook verschillende leuke boetiekjes. Wonder boven wonder heb ik de hele dag niks gekocht trouwens.

High tea bij Pink Lemon

Van al dat shoppen krijg je natuurlijk wel trek. Hoewel het prachtig weer was wilden wij altijd al graag een high tea doen. Ons oog was gevallen op Pink Lemon een super schattige lunchroom in het hartje van Den Bosch. Ze hebben heel veel verschillende lekkernijen en heerlijke juices en smoothies. Vanwege het lekkere weer stonden buiten een soort lounge banken en konden wij daar plaatsnemen voor de high tea. Lekker onderuitgezakt genoten wij in het zonnetje van de lekkerste hapjes. Zoet en hartig, alles kwam voorbij en we kregen ook nog een lekkere juice. We hebben echt ontzettend genoten van al het lekkers (de wespen vonden het ook allemaal wel erg aantrekkelijk, dat was een klein minpuntje). Het was een fijn einde van een zeer geslaagd dagje Den Bosch!

We hebben trouwens geen eens een Bossche Bol gegeten. Dat is wel een heel groot minpunt, haha!

31 gedachtes over “Den Bosch: varen, shoppen en high tea

  1. Den Bosch is echt een geweldige stad! Mijn beste vriendin woont daar en ben er dus regelmatig geweest. En elke keer dat we de stad in gingen aten we zo’n heerlijke Bosche Bol 😀 Wat ik nog niet heb gedaan is de boottocht. Klinkt heel leuk dus wil ik zeker nog eens doen!

  2. Den Bosch is altijd leuk! Binnendieze heb ik ook jaren geleden gedaan, leuk om DB eens per water te zien en Pink Lemon, altijd leuk! Klinkt als een geslaagde dag!

  3. Ja, den Bosch is inderdaad een leuke stad waar veel te genieten valt. En dan inderdaad niet alleen van een Bossche bol, maar ook van de stad zelf. Gewinkeld heb ik er nooit, maar verder heb ik daar al heel veel moois gezien 🙂

  4. ‘s-Hertogenbosch is de allerleukste stad van heel Nederland. Niet geheel toevallig woon ik er in de buurt ;-p. Er zijn zoveel leuke straatjes met nog leukere winkeltjes om langs te struinen. Een toch over de Binnendieze hebben we al drie maal gedaan en eigenlijk wil ik binnenkort weer. En ook nog bij Pink Lemon gezeten, onze favoriete lunchroom, echt waar. Btw: een Bosche bol neem je dan maar bij je volgende bezoek.

  5. Ben ooit een keer naar Den Bosch geweest met mijn dochter, toen de Koningin op Koninginnedag een bezoek bracht met haar familie. Inderdaad een erg leuke stad en wij hebben echt wel lekker een Bossche Bol gegeten, dat hoort hoor!

  6. Pingback: Zo simpel is dan geluk #23 | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

