Blogalicious #2

BlogaliciousZelf was ik heel erg enthousiast over het idee om eens wat meer te doen met alle mooie blogs die ik lees. Naar aanleiding van mijn eerste blogalicious blog bleek dat jullie ook enthousiast zijn. Top! Een mooie reden dus om hier gewoon mee door te gaan.

Bloggen is voor mij meer dan het schrijven van stukjes op mijn eigen weblog. Ik vind het namelijk heerlijk om andere blogs te lezen. Veel bloggers inspireren mij. Zij betoveren me met hun mooie woorden. Laten mij nadenken over dingen waar ik anders mijn gedachten niet snel over zou laten gaan. Nemen mij mee naar de mooiste plekken op deze wereldbol… Eigenlijk vind ik het zonde om hier verder niks mee te doen. Daarom wil ik zo nu en dan eens een overzicht maken van blogposts die mij raakten, op welke manier dan ook.

Social Media, alleen  geluk?

Hoewel Deborah het in principe over het ‘Instagram leven’ heeft in haar blog, trek ik het zelf even iets breder. Het lijkt allemaal zo mooi op de social media. Iedereen plaatst de meest geweldige foto’s van de meest gelukkige momenten. Alles lijkt wel perfect in het leven van de mensen om ons heen. En dat terwijl er juist veel mensen ongelukkig en eenzaam zijn. Het gaat niet om de buitenkant en de mooie, perfecte foto’s (die waarschijnlijk wel honderd keer over zijn gedaan), het gaat erom dat je het geluk in jezelf vind. Eigenlijk vat Beyoncé het goed samen in één van haar recentere nummer: “Perfection is a disease of a nation.” Deborah beschrijft dit ontzettend mooi in haar artikel, ik raad dan ook iedereen aan om het even te lezen.

Keuzes maken

Keuzes maken, het is niet mijn sterkste punt. Ik ben iemand die al snel zegt dat het mij niet uit maakt. Lekker makkelijk en het maakt me dan ook echt niet uit. Soms zijn er echter momenten in het leven waarop je toch keuzes moet maken. Ga je door met je opleiding of niet? Zet je een punt achter je baan en pak je iets nieuws aan of blijf je veilig bij je ouder werkgever? Het zijn allemaal keuzes die ik lastig vind, heel erg lastig! Kim schreef laatst een blogje over keuzes maken en gaf daar ook een aantal goede tips bij. Ben jij ook zo’n twijfelkont? Neem dan zeker even de tijd om haar blogje te lezen.

Spookverhalen?

Sabine is vanwege de liefde naar Colombia verhuisd en schrijft op haar blog over haar leven aldaar. Het is prachtig om te lezen hoe zij het leven daar ervaart en mooi om foto’s te zien van het land zelf. Laatst kwam er echter een heel anders soort blogje online op haar blog, over spookverhalen. Hoewel ik enerzijds heel nuchter ben, ben ik anderzijds al van jongs af aan geïnteresseerd in dit soort dingen. Enerzijds kan ik niet geloven dat er meer is. Dit is wat er is en that’s it. Anderzijds heb ik toch ook wel onverklaarbare dingen ervaren en gehoord van dierbaren. (Dit gebeurde mij laatst bijvoorbeeld nog.) Kortom ik ben er nog niet helemaal uit hoe het zit. De foto bij het artikel van Sabine is trouwens wel erg creepy.

Heb jij nog een blog gelezen die ik absoluut niet mag missen?

12 gedachtes over “Blogalicious #2

  1. Wat lief dat je mijn blog noemt! 🙂
    Het blogje van Deborah heb ik zelf ook gelezen, dat was erg mooi! De blog over “spookverhalen” kende ik nog niet en ga ik snel even bekijken.
    Liefs

  2. Wat een leuk stuk! En superlief dat je mij noemt en verwijst naar de Spookverhalen 😀 Bijzondere ervaring die je zelf hebt gehad trouwens. Ik heb het nooit ervaren, maar ik geloof wel dat het kan…

  3. Ik vind dit een leuk initiatief en wil graag reageren op jouw uitnodiging “Heb jij nog een blog gelezen die ik absoluut niet mag missen?”.
    Eerste aanrader: https://schrijfselssite.wordpress.com.
    Tweede aanrader: https://natuurfreak.wordpress.com
    De inhoud van deze twee blogs is totaal verschillend; ik volg ze echter op de voet.
    Geen twee zonder drie, daarom voeg ik er graag mijn blog aan toe bij over ‘verwondering’ die wordt uitgedrukt in ‘elfjes’ en andere schrijfsels: https://vivapo.wordpress.com
    Een hartelijke groet, Viviane

Geef een reactie

