Haartjes van de roltrap?

Liebster awardDe Liebster award gaat weer volop in omloop in blogland. Leuk om te zien dat een tag die eigenlijk al een aantal jaar bestaat toch telkens weer tevoorschijn komt. Nog leuker is dat ik genomineerd ben voor deze award door Each Scar Has A Story. Heel erg lief van je! Gezien ik de award al een aantal keer heb gedaan op mijn blog (check check check) ga ik hem niet heel uitgebreid behandelen. Wél ga ik de vragen van Each Scar Has A Story beantwoorden. Het blijft toch een eer om genomineerd te worden, dus dan neem ik ook zeker de moeite om de bijbehorende vragen te beantwoorden!

1.Wie ben jij in negen (losse) woorden?
Luisteraar, lezer, gezelschapsmens, denker, spontaan, doorzetter, behulpzaam, danser, genieter.

2. Wat is de top vijf van je bucket list?
Parachutespringen staat voor mij op dit moment zeker in de top vijf en staat bovendien op de planning! Ook één van mijn andere wensen staat op de planning, maar eigenlijk hoort hij niet in de top vijf. Een hele avond dansen is door mijn gezondheid op dit moment niet haalbaar, maar lijkt me zo fijn om weer eens te kunnen doen. Deze wens hoort ook zeker in de top vijf. Het klinkt stom, maar ik zou het ook wel heel erg fijn vinden om een leuke jongen tegen het lijf te lopen. Daarnaast staat het maken van een verre reis ook in mijn top vijf. Ik lees heel vaak over de mooie reizen die mensen maken, maar zou dit toch ook wel heel erg graag een keer zelf willen beleven. Als laatste kies ik voor de ballonvaart, dat lijkt me zo mooi om een keer mee te maken.

3. Als je mijn blog volgt, waarom is dat dan?
Ja, ik volg jouw blog. Ik vind jouw verhalen vaak wel erg heftig om te lezen, maar ik vind het wel knap en goed van je dat je zo open bent. Daarom lees ik jouw blog altijd erg graag. (Hoewel ik natuurlijk nog veel liever zou zien dat je gelukkig bent en daar over schrijft.)

4. Ben ik de enige die zich altijd afvraagt waar haar geld is gebleven?
Nee, dit vraag ik mij ook regelmatig af. Helaas hebben mijn ouders het op dit moment, dankzij een heel fijn overheidsbedrijf, niet makkelijk en moet ik ook mijn bijdrage leveren. Gezien ik maar twee dagen werk, mijn opleiding moet betalen, alle verzekeringen en mijn medicatie houd ik helaas nauwelijks iets over elke maand.

5. Wat is erger, falen of niet proberen?
In mijn ogen is dat niet proberen. Falen bestaat eigenlijk helemaal niet in mijn ogen. Natuurlijk kan het zo zijn dat iets niet loopt zoals je had gepland, maar ik zie dat eerder als een leermoment.

6. Noem vier dingen die jou happy maken.
Een mooi boek, muziek, lieve mensen om mij heen en een lief berichtje.

7. Wat zijn geluksmomentjes voor jou?
Geluksmomentjes kunnen voor mij zowel groot als klein zijn. Het bezoeken van een mooi concert, een schattig kindje dat naar me lacht, het zorgt bij mij beide voor een glimlach op mijn gezicht. Elke dag is er wel iets waardoor ik mij gelukkig voel. Ik heb overigens een aparte rubriek voor mijn geluksmomentjes, namelijk Zo simpel is dan geluk.

8. Hoe sta jij tegenover homoseksualiteit?
Hetzelfde als tegenover heteroseksualiteit, ik vind het volkomen normaal.

9. Plaats een quote die de manier waarop jij in het leven staat het beste omschrijft.
Dit vind ik best een lastige vraag omdat er zoveel quotes zijn waar ik mij in kan vinden. Ik kies voor “When you dance, your purpose is not to get to a certain place on the floor. It’s to enjoy each step along the way.” Ik vind het belangrijk om te genieten van het leven. Natuurlijk is het goed om doelen te stellen, daarmee daag je jezelf uit, maar het gaat niet alleen om het bereiken van die doelen, de weg ernaartoe wil ik ook genieten.

10. Wanneer je op een roltrap staat, moet je dan ook altijd even met je schoen langs die haartjes?
Haha, nee, ik ben een beetje raar, maar dit is dan weer iets wat ik niet doe. Ik heb wel altijd de neiging om in tegengestelde richting de roltrap op de rennen, of op de leuning zittend naar boven of beneden te gaan. Dat wel.

11. Wat wil je dat mensen over je zeggen als je er niet meer bent?
Ik hoop dat mijn dierbaren op een positieve manier over mij zullen praten als ik er niet meer ben. Het maakt met niet uit wat ze specifiek zeggen, als ik ze maar een positief gevoel heb bezorgd.

25 gedachtes over “Haartjes van de roltrap?

  1. Helemaal met je eens, genieten, dat is het allerbelangrijkste. Natuurlijk is het onvermijdelijk om vooruit en achterom te kijken, maar als je niet kunt genieten van het hier en nu, wat heb je daar dan aan?

Geef een reactie

