Even bijkletsen #2

zeilenInmiddels is het ‘echte leven’ alweer even begonnen voor mij. Ik ben weer hard bezig met mijn opleiding en ook op het werk is het weer gezellig druk. Soms wat minder gezellig trouwens, maar dat hoort erbij. Mijn vakantie voelt als een ver verleden en van vakantieheimwee heb ik dan ook geen last meer. Gelukkig hebben we de foto’s nog. Het is een beetje cliché, maar de tijd vliegt echt voorbij voor je er erg in hebt. Overigens geniet ik wel zoveel mogelijk bewust van elke dag en kijk ik absoluut terug op een hele fijn vakantie. Daarnaast worden ook alweer plannen gesmeed voor leuke uitjes of weekendjes weg.

Voorlopig ben ik echter vooral druk met werken en met mijn opleiding. In november en december zijn veel toetsten gepland. Gelukkig ben ik niet iemand die zich daar druk om maakt. Ik doe mijn best en meer kan ik niet doen. Tot nu toe gaat mijn opleiding me prima af. Ik had ook niet anders verwacht. Met een universitaire Bachelor of Science op zak moet een mbo-opleiding toch een eitje voor me zijn. Toch moet ik ervoor waken dat ik er niet té makkelijk over ga denken. De opdrachten moeten immers wel gemaakt worden en de kennis opgehaald.

Hoewel mijn vakantie alweer even geleden is vind ik het toch lastig om weer in mijn ritme te komen. Ik ben nog steeds erg moe en na een dag werken of school heb ik standaard knallende hoofdpijn. Dat geldt ook voor veel van de dagen waarop ik thuis ben. Ik heb mijn vrije dagen op dit moment echt nodig om bij te komen van de inspanning en kom er daardoor nauwelijks aan toe om iets te doen voor mijn opleiding (of te bloggen en blogs te lezen, dat is eigenlijk nog veel erger!). Dat vind ik best lastig.

Vanaf oktober ga ik een aantal uurtjes extra werken per week. Heel erg fijn, want ik heb het geld hard nodig, maar anderzijds ook een extra last. Het zal nog zwaarder worden om mijn week door te komen en ik zal waarschijnlijk nog minder energie hebben voor mijn opleiding. En dan heb ik het nog niet eens over mijn sociale leven gehad. Kortom, het wordt even doorbijten de komende tijd! Ik hoop overigens dat mijn klachten wel weer wat gaan afnemen in de komende weken. Daar ga ik stiekem zelfs wel een klein beetje vanuit, maar ik weet het natuurlijk zeker. De tijd zal het leren.

Volgens mij klink ik wel een beetje ondankbaar en ontevreden in deze blog, maar dat ben ik absoluut niet. Ik ben echt heel erg blij dat ik een baan heb en daardoor mijn opleiding kan doen. Ik ben heel erg blij met mijn fijne klasgenoten en mijn fijne collega’s. Ik ben blij met de lieve mensen om me heen en blij dat ik af en toe ontzettend leuke dingen kan doen. Ik ben gewoon heel erg blij met mijn leven. Ik hoop alleen wel dat ik weer snel mijn ritme terugvind, dat zou fijn zijn!

14 gedachtes over “Even bijkletsen #2

  1. Fijn om te lezen dat je ondanks je beperkingen zoveel ambitie hebt. Ik zou ook graag herscholing volgen, maar ik denk niet dat ze staan te springen om mensen van 54 jaar nog een opleiding te laten volgen. Ik zou graag terug deeltijds werken, maar niet meer terug naar mijn vorig werk. Ik heb me al zot gepeinsd wat ik dan wel zou kunnen doen. Fijn weekend!

  2. Wat goed dat je de lichtpuntjes blijft zien! Het terug vinden van je ritme heeft even tijd nodig. Herken het wel hoor. Ik ben ook weer erg moe, dus ontspanning zoeken (zoals bloggen) is dan echt het belangrijkst! Dat gaat je zeker lukken!

  3. Ach, je mag ondanks alles ook best af en toe eens klagen hoor …….. het is ook goed te begrijpen.
    Weet je, jou lichaam heeft gewoon veel meer tijd nodig om weer aan het strakke regime te wennen en het protesteert door hoofdpijn en vermoeidheid, waar jij vervolgens weer mee moet handelen….. je kent je zelf ondertussen goed genoeg om te blijven hopen dat het weer goed komt. maar nu is het gewoon even heel vervelend ondanks dat je blij bent met die drukte.
    Houd vol, en dat gaat jou echt lukken.

Geef een reactie

