#InspirerendGeluk | Passie

InspirerendgelukEerder al introduceerde Saskia het #plukhetgeluk project, waarbij zij wilde dat wij eens keken naar het geluk dat wij al bezaten. Een project waar ik met veel plezier aan mee deed. Geluk speelt immers een belangrijke rol op mijn blog en in mij leven. Saskia vond het inmiddels weer tijd voor een nieuw project rondom geluk en bedacht daarom het #InspirerendGeluk project. Natuurlijk doe ik weer mee! Waarom? Omdat ik het fijn vind om na te denken over geluk en het nog fijner is om dat met anderen te kunnen delen.

Het eerste onderwerp van dit project is passie. Wat is jouw passie en waarom is dit het precies?

Muziek, dansen en twirlen

Het eerste wat mijn gedachten binnenkomt dwarrelen is het nummer ‘Passie’ van Clouseau. Dat brengt me meteen bij een van mijn grote passies, muziek. Al van jongs af aan word ik heel erg blij van muziek. Ik vond het heerlijk om naar te luisteren en zong graag mee met nummers. Naarmate ik ouder werd kwam ik erachter dat muziek staat voor emotie. In moeilijke periodes was het de muziek die mij erdoorheen sleepte. Nog steeds betekent muziek veel voor mij. Wanneer ik even niet zo lekker in mijn vel zit zoek ik altijd weer muziek op en voel ik me na het luisteren daarvan beter.

Daarnaast hield ik als klein meisje al van dansen. Ik ging elke maand naar de kinderdisco en danste de hele avond op een bruiloft van familie. Als snel begon ik aan de sport twirlen en deed dit vele jaren. Op heel wat verschillende nummers heb ik een choreografie gedaan en bij het horen van deze nummers herinner ik me meteen de choreo weer. Dansen en twirlen zijn dan ook echt grote passies van mij. Hoewel ik gestopt ben met twirlen en dansen fysiek ontzettend veel pijn doet, beschouw ik het nog steeds als mijn passies. Ik ga nog regelmatig naar twirl wedstrijden kijken en volg alle dansshows op tv. Als ik eens een avondje weg ben kan ik het vaak niet laten om toch even een aantal nummers te dansen. Dan maar veel pijn. Ik vind het heerlijk!

Lezen

Een andere passie die ook al op jonge leeftijd is ontstaan is lezen. Al erg jong kon ik lezen en ik vond het altijd super fijn. Waar andere kinderen speelgoed of een boek meenamen op de speelgoedmiddag in de kleuterklas, nam ik steevast een boek mee. Nog steeds vind ik het heerlijk om lezen. Even je gedachten op nul en je in een andere wereld wanen. Vroeger leek het me daarnaast ook geweldig om een boek te schrijven en schreef ik veel verhalen. Inmiddels is mijn fantasie een beetje op (denk ik), maar ik vind het wel erg fijn om te schrijven op mijn blog.

Hulp bieden

Veel mensen zien hun werk als hun grote passie. Ik dacht hier eens over na en hoewel ik mijn werk als doktersassistent top vind om te doen is het niet per definitie mijn passie. De reden die erachter ligt bevat mijn passie. Ik vind het namelijk heerlijk om mensen te kunnen helpen en dan het liefst mensen die ziek of kwetsbaar zijn. Hoewel ik altijd wel al behulpzaam ben geweest, is deze passie met name ontstaan in de tijd dat mijn neefje van toentertijd drie jaar kanker had. Dat heeft mij ertoe gedreven om iets te willen doen voor de kinderen (en volwassenen) die ziek zijn, op welke manier dan ook. Het liefst was ik zelf arts geworden, maar dat zat en zit er door omstandigheden niet in. Mijn werkzaamheden nu zorgen ervoor dat ik toch iets kan betekenen voor mensen die ziek zijn.

Familie en vrienden

Daarnaast zijn mijn familie en vrienden ook mijn passie. Het klinkt een beetje gek, maar ik vind het echt ontzettend fijn om tijd met hen door te brengen. Veel valt er verder niet over te zeggen, maar ik wilde het toch graag even als passie benoemen.

17 gedachtes over “#InspirerendGeluk | Passie

  1. Wat fijn om te lezen! Ik zou ook zo graag gewoon willen weten waar precies mijn passie ligt. Steeds denk ik het nu écht gevonden te hebben, maar dan toch raak ik weer verveeld of zoiets. Dan is dat blijkbaar toch niet mijn passie. Ik zou graag van een passie werk maken en daar helemaal voor gaan. Maar dan moet ik wel eerst weten waarvoor precies.

  2. Wat super leuk dat je weer mee doet met mijn projectje. Ik voel me vereerd. Je hebt hem super mooi beschreven en ben erg blij dat je zulke fijne passies hebt. Inmiddels heb je een email met de overige info 🙂 Benieuwd naar je verdere invullingen xx

  3. Mooi, lezen is ook van mij sinds mijn jeugd een zeer grote passie, met 1 nadeel, ik wil al die boeken hebben en dat zorgt ervoor dat onze grote boekenwand binnenkort te klein zal zijn 🙂
    Sinds B 2 jaar geleden door het oog van de naald gekropen is hebben we allebei het besef dat ons gezin en familie het allerbelangrijkste is…

  4. Heel mooi. Leuk dat je het twirlen nog steeds als een passie beschouwt, ook al moest je er mee stoppen, en je daar nog steeds voldoening uit haalt. En gewoon geweldig dat je zo gedreven bent om mensen te helpen 🙂

  5. Ja, ik vind passie dan wel een zwaar woord, maar goed bezig zijn met je werk, en doen wat je kan, en je daar prettig bij voelen, is een prima combinatie om na te streven in het leven. Dat doe je goed volgens mij.

  6. Pingback: Bucket List | Een update | Zo simpel is dan geluk

  7. Pingback: Inspirerend geluk | 10 woorden, 10 foto’s | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

