Bucket List | Een update

Het blijft gek om met een bucket list bezig te zijn, terwijl je niet het gevoel hebt dat je binnenkort zal overlijden. Voor een heel dierbaar persoon is dit laatste wel het geval. Dat maakt het zo dubbel om hiermee bezig te zijn. Ik heb mijn bucket list opgesteld om voor mezelf duidelijk te hebben wat ik nog graag wil doen. Zij heeft hem opgesteld in de wetenschap dat de artsen niets meer voor haar kunnen doen en zij veel te jong zal overlijden. Ik heb het hier de laatste tijd best wel moeilijk mee.

Hoewel ik me op dit moment meer met haar lijst bezighoud zijn ook een aantal van mijn wensen uitgekomen. Ik weet dat zij wil dat ik gewoon van het leven geniet en dat doe ik dus ook. Ik ben ook heel erg blij dat ik weer een aantal wensen van mijn lijst kan strepen. Niet om het strepen, maar omdat de ervaring geweldig was. Omdat het een lach op mijn gezicht tovert. Omdat het me gelukkig maakt.

Parachutespringen

De eerste wens die ik af kan strepen is hier al uitgebreid aan bod gekomen: parachutespringen. Het was echt zo’n geweldige ervaring. Ik kan er wel uren over praten, dag in dag uit de foto’s en het filmpje kijken en elke keer krijg ik weer een lach op mijn gezicht. Het is een ervaring die me altijd bij zal blijven.

Tattoo

tattooEen tatoeage stond ook al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik wist alleen niet goed wat ik wilde en waar. Uiteindelijk kwam ik op het idee om hem op mijn enkel, waar ook een litteken van een operatie zit, te laten zetten. Echter wilde ik wel een tattoo met een betekenis. Na lang denken kwam ik uit bij mijn passies. Eén ding is daarin vrij overkoepelend, namelijk de muziek. Mijn grootste passie, twirlen, kan je niet uitvoeren zonder muziek. Daarnaast heb ik op verschillende momenten heel erg veel steun uit muziek kunnen halen. Het idee voor een tatoeage was daarmee geboren, een muzieksleutel moest het worden. Ik heb de tattoo voor mijn verjaardag gekregen en ben er ontzettend blij mee!

36 gedachtes over “Bucket List | Een update

  1. Wat moeilijk van die bekende van je! Snap dat het dan dubbel voelt om met je eigen lijst bezig te zijn. Mooie dingen af kunnen strepen!

  2. Een prachtige tatoo zeg!! En die 4 heeft vast ook betekenis voor jou.
    Trouwens, ik denk dat het helemaal niet zo erg is om nu al met een bucket list bezig te zijn. Iemand die ik ken en ook niet lang meer te leven heeft, zei tegen mij: ik ben te laat begonnen met mijn bucket list af te werken, want nu kan ik door mijn lichaam diverse dingen niet meer…….
    Dat is de andere kant, maar ik kan me voorstellen dat het in jou geval nu dubbel voelt, maar ik hoop wel dat je door gaat met je wensen uit te voeren. 🙂 Je kunt het maar gedaan hebben!!

  3. Tja, een bucketlist… Ik begrijp het wel… Bij mijn wederhelft kwam dat besef eigenlijk pas toen hij er niet meer had kunnen zijn. Misschien moeten we met zijn allen leren van te genieten van elke dag en te proberen ( als het kan natuurlijk) te doen wat we graag willen doen…
    Ben niet zo “into tattoos”, maar vind het wel mooi op je enkel 🙂

  4. Parachutespringen zou ik ook graag een keer willen doen. En wat betreft de tatoeage twijfel ik nog steeds. Als ik het zou doen, zou het een kleintje zijn. Ik heb een voorkeur voor de binnenkant van mijn pols. En ik wil graag iets met een betekenis en dan denk ik iets omtrent hopelijk toekomstige kindjes. Dus ja, voor dat er een tatoeage komt, moet er eerst iets anders gebeuren. 😉

  5. Parachutespringen, het moet geweldig zijn voor wie het durft! Fijn dat je dat gedurfd hebt! Ook de tattoo is leuk, hoewel ik er zelf geen zou zetten, maar mijn dochter heeft er meer dan genoeg! En als je je er dan eentje zet , moet het inderdaad iets zijn wat bij je hoort.

  6. Ik vind hem heel erg mooi! En een beetje gek, maar dat moet kunnen.
    Ja, buckedlisten, wat men nog per se het liefst wil doen, ik hou daar niet zo van, en word er een beetje naar van.

    Ja, de dood is stomvervelend.

  7. Mooie tattoo! Ik vind muziektekens sowieso erg stijlvol 🙂 Slimme keuze om hem bij het litteken te laten zetten. Door het contrast van zwart op huid vallen de kleurverschillen van het litteken meteen veel minder op. Op de foto lijkt het in ieder geval niet alsof je een litteken hebt!

  8. Weet je Bucket list , je laatste weken doorbrengen met je geliefden is het mooiste van een Bucket list.
    Waarom zou je nog van alles willen doen, als je bent opgegeven, terwijl die tijd met je geliefden veel belangrijker is.

    Overigens mooie tattoo ,
    Siny

Geef een reactie

